Шрифт

Каноны октоиха

Канон октоиха на воскресной Утрени ко Пресвятой Богородице глас 7.

Богородичен глас 7:

Под кpов Твой, Влады́чице, / вси земноpо́днии пpибега́юще, вопие́м Ти: / Богоpо́дице, упова́ние на́ше, / изба́ви ны от безме́pных пpегpеше́ний, / и спаси́ ду́ши на́ша.

Канон Пресвятей Богоро́дице, глас 7.

Песнь 1.

Ирмос: Ма́нием Твои́м / на земны́й о́браз преложи́ся / пре́жде удоборазлива́емое / водно́е естество́, Го́споди. / Темже немо́кренно пешеше́ствовав Изра́иль, / пое́т Тебе́ песнь побе́дную.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Бе́здну ро́ждшая благоутро́бия, Де́во, / ду́шу мою́ озари́ светоно́сным Твои́м сия́нием, / я́ко да досто́йно воспою́ твои́х чуде́с бе́здну.

Стрело́ю грехо́вною уя́звлены нас Сло́во ви́дев, / я́ко Благоде́тель уще́дри: / отню́дуже несказа́нно соедини́ся, Всечи́стая, пло́тию, / и́же из Тебе́ Пребоже́ственный.

Бысть сме́ртию я́то естество́, / тле́нное же и ме́ртвенное челове́ческое, Влады́чице: / Ты же, жизнь заче́нши, / сие́ от истле́ния к животу́ возвела́ еси́.

Песнь 3.

Ирмос: В нача́ле Небеса́ / всеси́льным Сло́вом Твои́м утвержде́й Го́споди Спа́се, / и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом, / всю си́лу их, / на недви́жимем мя ка́мени / испове́дания Твоего́ утверди́.

Змий поползы́й из Еде́ма, / мене́ обоже́ния жела́нием прельсти́в, ве́рже в зе́млю: / но И́же ми́лостив, и естество́м благоутро́бен, уще́дрив богосоде́ла, / во чре́во Твое́ все́лься, и подо́бен мне быв, Ма́ти Де́во.

Благослове́н плод Твоего́ чре́ва, Де́во Богоро́дице, всех ра́досте, / ра́дость бо всему́ ми́ру родила́ еси́, и весе́лие вои́стинну / разгоня́ющее печа́ль грехо́вную, Богоневе́сто.

Жизнь ве́чную, и свет Богороди́тельнице Де́во, и мир родила́ еси́ нам, / дре́вних челове́к брань я́же ко Отцу́ и Бо́гу, укротева́ющий, / ве́рою и испове́данием благода́ти.

Песнь 4.

Ирмос: О́тча не́дра не оста́вль, / и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, / та́йну услы́шах / смотре́ния Твоего́, / и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.

Избра́нная вся и до́брая, / я́вльшися Бо́гу пре́жде созда́ния све́тлостию, Всепе́тая, / светоли́тием Твои́м пою́щия Тя просвети́.

Бо́га челове́ком родила́ еси́, Чи́стая, / воплоще́нна от чи́стых крове́й Твои́х, / избавля́юща согреше́ний мно́гих, / любо́вию сла́вящия и почита́ющия Тя, Ма́ти Де́во.

Священноде́йствует естество́ слове́сное, возсия́вшему из Тебе́, Всепе́тая, / та́инству неизрече́нному рождества́ Твоего́ научи́вшееся ны́не, Преблаже́нная.

Песнь 5.

Ирмос: Нощь не светла́ неве́рным Христе́, / ве́рным же просвеще́ние в сла́дости слове́с Твои́х. / Сего́ ра́ди к Тебе́ у́тренюю, / и воспева́ю Твое́ Божество́.

Ле́ствицу узре́в Иа́ков, к высоте́ утвержде́ну, / о́бразу научи́ся, неискусобра́чная Тебе́: / Тобо́ю бо Бог челове́ком приобщи́ся, Всечи́стая Влады́чице.

Избавле́ние ве́чное Тобо́ю, Де́во, ны́не обре́тше / усе́рдно зове́м Ти: е́же ра́дуйся, Богоневе́стная: / и Твои́м све́том возра́довавшеся, Всепе́тая, пе́сньми Тя пое́м.

Еди́ну Тя Жени́х посреде́ те́рния крин, Де́во, обре́т, / чистоты́ блиста́нием светя́щуся, / и све́том де́вства, Всенепоро́чная, Неве́сту восприя́т.

Песнь 6.

Ирмос: Пла́вающаго в молве́ / жите́йских попече́ний, / с корабле́м потопля́ема грехи́, / и душетле́нному зве́рю примета́ема, / я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Зако́ннии Тя о́бразы, и проро́ческая прорече́ния я́ве предвозвеща́ху, / хотя́щую роди́ти благоде́теля, Чи́стая, всея́ тва́ри, / многоча́стне и многообра́зне благоде́йствовавшаго / ве́рно воспева́ющих Тя.

Устра́ншагося дре́вле наве́том человекоуби́йцы, Ада́ма первозда́ннаго / ра́йския боже́ственныя сла́дости, / Неискусобра́чная, па́ки возвела́ еси́, / ро́ждши и́же от преступле́ния нас изба́вившаго.

И́же хоте́нием боже́ственным, / соде́тельною же си́лою все составле́й от не су́щих, / из чре́ва Твоего́, Чи́стая, произы́де, / и су́щия во тьме сме́ртней, богонача́льнейшими мо́лниями осия́.

Богородичен, глас 7:

Распе́ншагося нас ра́ди, и воскре́сшаго Христа́ Бо́га на́шего, / и низложи́вшаго сме́рти держа́ву, / непреста́нно моли́ Богоро́дице Де́во: / да спасе́т ду́ши на́ша.

Песнь 7.

Ирмос: Пещь о́троцы / огнепа́льну дре́вле росоточа́щу показа́ша, / Еди́наго Бо́га воспева́юще и глаго́люще: / превозноси́мый отце́в Бог / и препросла́влен.

Преиспещре́ну, позлаще́ну у́тварь Тя иму́щу / возлюби́ Созда́тель Твой, Де́во, и Госпо́дь: / превозноси́мый отце́в Бог и препросла́влен.

Очища́ется, Отрокови́це, угль дре́вле Иса́иа прие́м: / знамена́тельне Твое́ рождество́ ви́дев, / превозноси́маго отце́в Бо́га, и препросла́влена.

О́бразы знамена́тельная дре́вле боже́ственнаго Твоего́ рождества́, / боже́ственнии проро́цы зря́ще, / ра́достно воспева́юще взыва́ху: / превозноси́мый отце́в Бог, и препросла́влен.

Песнь 8.

Ирмос: Неопа́льная огню́ / в Сина́и прича́щшаяся / Купина́, Бо́га яви́ / медленоязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, / и о́троки ре́вность Бо́жия / три непребори́мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Све́том рождества́ Твоего́, / странноле́пно вселе́нную просвети́ла еси́, Богороди́тельнице, / су́ща бо вои́стинну Бо́га на объя́тиях но́сиши Твои́х, / просвеща́юща ве́рныя при́сно зову́щия: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Пое́м, Чи́стая, благоче́стно Твое́ чре́во, / Бо́га вмести́вшее несказа́нно воплоща́ема, / да́вшаго всем ве́рным богоразу́мия просвеще́ние, при́сно зову́щим: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Све́та Твоего́ блиста́ньми, Тебе́ пою́щия светови́дны соде́лала еси́, / светороди́тельнице Богоро́дице Чистая: / све́та бо яви́лася еси́ Селе́ние, уясня́ющи све́том зову́щия: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Нетле́ния искуше́нием ро́ждшая, / и всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, / Ма́ти неискусому́жная Де́во Богоро́дице, / Прия́телище Нестерпи́маго, / Село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, / Тя велича́ем.

Радости нам вечныя ходатаица и веселия явилася еси́ / Присноде́во Отроковице, Избавителя рождши, / истиною и Ду́хом божественным Того чтущих, / я́ко Бо́га избавляющаго.

Поя́ Дави́д, Твой пра́отец, Пречи́стая, Тя / ковче́г имену́ет Святы́ни боже́ственныя, / преесте́ственне Бо́га вмести́вшую, / во Оте́ческих Седя́щаго не́дрех, / Его́же непреста́нно ве́рнии велича́ем.

Я́ко вои́стинну превы́шши еси́ всея тва́ри, Отрокови́це: / Зижди́теля во всех теле́сне нам родила́ еси́. / Те́мже я́ко Ма́ти еди́наго Влады́ки, / но́сиши проти́ву всех нача́льне побежде́ние.

Молитва

Приими, о Всеблагословенная и Всемощная Госпоже Владычице Богородице Дево, сия молитвы, со слезами Тебе приносимыя от нас, недостойных раб Твоих, ко Твоему цельбоносному образу пение возсылающих со умилением, яко Тебе Самой зде сущей и внемлющей молению нашему. По коемуждо бо прошению исполнение твориши, скорби облегчаеши, немощным здравие даруеши, разслабленныя и недужныя исцеляеши, от бесных бесы прогоняеши, обидимыя от бед избавлявши, прокаженныя очищаеши и малыя дети милуеши: еще же, Госпоже Владычице Богородице, от уз и темниц свобождаеши и всякия многоразличныя страсти врачуеши: вся бо суть возможна ходатайством Твоим к Сыну Твоему, Христу Богу нашему. О Всепетая Мати, Пресвятая Богородице! Не престай молитися о нас, недостойных рабех Твоих, славящих Тя и почитающих Тя, и поклоняющихся со умилением Пречистому образу Твоему, и надежду имущих невозвратну и веру несумненну к Тебе, Приснодеве Преславней и Непорочней, ныне и присно и во веки веков Аминь.