Шрифт

Каноны октоиха

Канон октоиха на воскресной Утрени ко Пресвятой Богородице глас 5.

Богородичен глас 5:

Храм и дверь еси́, / пала́та и престо́л Царе́в, / Де́во Всечестна́я, / Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь, / во тьме спя́щим яви́ся, / Со́лнце сый пра́вды, просвети́ти хотя́, / я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. / Те́мже, Всепе́тая, / я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, / непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Канон Пресвятей Богоро́дице, глас 5.

Песнь 1.

Ирмос: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е, / сокруша́яй бра́ни / мы́шцею высо́кою, / Христо́с истрясе́, / Изра́иля же спасе́, / побе́дную песнь пою́ща.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Све́та все́льшагося в Тя, Пречи́стая, / и просве́щшаго мiр луча́ми Божества́, / Христа́ моли́, / просвети́ти вся пою́щия Тя, Ма́ти Де́во.

Я́ко украша́ема добро́тою доброде́телей, Благода́тная, / добротво́рное благоле́пие луче́ю Ду́ха, / подъя́ла еси́, Всечи́стая, вся́ческая удобри́вшаго.

Тебе́ дре́вле прообразу́ющи купина́ в Сина́и, / не опали́ся, Де́во, огню́ присовоку́пльшися: / Де́ва бо родила́ еси́, и Де́ва пребыла́ еси́, / па́че смы́сла Ма́ти Де́во.

Песнь 3.

Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, / и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую / на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, / Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Ле́ствица, Е́юже к нам сни́де Вы́шний, / истле́вшее естество́ испра́вити, / Ты я́вственно, Чи́стая, всем ны́не ви́дена была́ еси́: / Тобо́ю бо Преблаги́й мíрови бесе́довати благоволи́.

Е́же дре́вле предуста́вленное, Де́во, та́инство, / и пре́жде век прови́димое вся ве́дущему Бо́гу, / ле́том ны́не напосле́док в ложесна́х Твои́х, Всенепоро́чная, / коне́ц прие́м яви́ся.

Разреши́ся кля́твы дре́вния осужде́ние / Твои́м хода́тайством, Де́во Пречи́стая: / из Тебе́ бо Госпо́дь я́влься, / всем благослове́ние, я́ко Преблаги́й, источи́, / Еди́на челове́ков удобре́ние.

Песнь 4.

Ирмос: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние / прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: / во Спасе́ние люде́й Твои́х / спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Се́рдцем и умо́м, душе́ю же и усты́ / испове́дую всеблагоче́стно Тя, Богоро́дицу вои́стинну, Чи́стая, / спасе́ния плод объе́мля, / и спаса́юся Де́во, моли́твами Твои́ми.

Созда́вый от не су́щих вся́ческая, / от Тебе́, Чи́стыя, созда́тися я́ко Благоде́тель, благоволи́, / на Спасе́ние ве́рою и любо́вию Тя пою́щих, Всенепоро́чная.

Пою́т Твое́ Рождество́, Всенепоро́чная, премíрнии ли́цы, / спасе́нию ра́дующеся, / И́стинную Богоро́дицу му́дрствующих Тя, Де́во Нескве́рная.

Тя Жезл Иса́иа именова́, / от Него́же прозябе́ нам кра́сный Цвет, Христо́с Бог, / на Спасе́ние ве́рою и любо́вию притека́ющих к Покро́ву Твоему́.

Песнь 5.

Ирмос: Одея́йся Све́том, я́ко ри́зою, / к Тебе́ у́треннюю, и Тебе́ зову́: / ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, / я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Вси проро́цы Тя я́ве предвозвести́ша / хотя́щую бы́ти Бо́жию Ма́терь, Богоро́дице Чи́стая: / еди́на бо обрела́ся еси́, Чи́стая, соверше́нна Непоро́чная.

Све́тел о́блак Тя живо́тныя во́ды, / нам ту́чу нетле́ния Христа́ одожди́вший отча́янным, / Чи́стая, познава́ем.

Я́ко близ всю Тя до́бру и непоро́чну, / запечатле́нну де́вством чи́сте возлюби́, / в Тя Всели́выйся Бог, я́ко еди́н Благоутро́бен.

Песнь 6.

Ирмос: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, / Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́, / и от тли возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

И́же всему́ вино́вный, и е́же бы́ти всем пода́вый, / я́ко вино́вну имя́ше воплоща́емь, е́же по нам, / Тя, Богома́ти Всенепоро́чная.

Исцеле́ний, Влады́чице, душепита́тельный точа́щий исто́чник / ве́рно притека́ющим к покро́ву Твоему́ благосла́вному, / ве́мы Тя, Всенепоро́чная.

Спасе́нию вино́вна Жизнода́вца родила́ еси́ нам, / ве́чное избавле́ние да́рующаго, / И́стинную Богоро́дицу Тя пропове́дающим.

Богородичен, глас 5.

Ра́дуйся, Святая Горо и Богопроходная, / ра́дуйся, одушевленная купино и неопалимая. / Ра́дуйся, Едина к Бо́гу мiрови Мосте, / преводяй мертвыя к Вечному Животу. / Ра́дуйся, Нетленная Отроковице, / неискусомужно рождшая Спасе́ние душ на́ших.

Песнь 7.

Ирмос: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь / пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: / Бо́же, благослове́н еси́.

Неопределе́нный пребы́в Непрело́жен, / пло́ти по Ипоста́си соедини́ся, я́ко Благоутро́бен, в Тебе́ Пресвяте́й: / И́же Еди́н благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Неве́сту Тя Всенепоро́чную, Богоро́дице Влады́чице, согла́сно сла́вим и Престо́л Зижди́теля Твоего́. / Ему́же вси пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Ма́ти всех Царя́, / очи́щшися Ду́хом, Де́во, была́ еси́, Тебе́ Созда́вшаго. / Ему́же вси пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Спасе́ мя Госпо́дь, Богома́ти Пречи́стая, / оде́ждею пло́ти из Тебе́ оде́явся. / Ему́же вси пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Тебе́, Вседе́телю, / в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху: / дела́ вся́кая, Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Преста́ ны́не я́же пра́отчая печа́ль, / ра́дость прие́мши Ти Богома́терни. / Те́мже непреста́нно пое́м Тя, Де́во, / и превозно́сим во вся ве́ки.

Пое́т с на́ми безпло́тных собо́р, Де́во, / Рождество́ Твое́ непостижи́мое, / еди́н лик соста́вльше любо́вию, / и превознося́ще Его́ во ве́ки.

Струя́ прозра́чная безсме́ртия, Отрокови́це, из Тебе́ изы́де, / И́же всех Госпо́дь, / скве́рну омыва́я ве́рою Тя пою́щих, / и превознося́щих во вся ве́ки.

Боже́ственный вои́стинну, и светоно́сный Престо́л, / и скрижа́ли благода́ти испове́дуем Тя, / Сло́во, Де́во, О́тчее я́ко прие́мшую: / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Иса́ие, лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве / и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, / Восто́к и́мя Ему́, / Его́ же велича́юще, / Де́ву ублажа́ем.

От чи́стых крове́й Твои́х / усыри́ся плоть преесте́ственно / всех Соде́телю, Единоро́дному Сы́ну Роди́телеву, / не от му́жа, без се́мене же у́мна и одушевле́нна, Богоро́дице Присноде́во.

Обходи́мое уста́вила еси́ сме́рти неудержи́мое стремле́ние, / ро́ждши пло́тию вои́стинну па́че ума́ Жизнь ве́чную: / Е́йже прило́жься усты́ го́рькими ад упраздни́ся, / Пресвята́я Ма́ти Де́во.

На престо́ле седя́ Сын Твой Влады́чне, / ря́сны Тя златы́ми Боже́ственных доброде́телей свет сия́ющу, / одесну́ю поста́ви Себе́, Чи́стая, / дая́ честь, я́ко Ма́тери, Тебе́, Всенепоро́чная.

Па́че ума́ Рождество́ Твое́, Богома́ти: / без му́жа бо зача́тие в Тебе́, и деви́чески рожде́ние бысть: / и́бо Бог есть Рожде́йся, / Его́же велича́юще, Тя, Де́во, ублажа́ем.

Молитва

К кому возопию, Владычице, к кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет и молениям нашим скоропослушливо внемлет, аще не Ты, Всеблагая Споручнице, всех наших радостей Радость? Услыши же и нынешния песнопения и моления, и о мне грешном Тебе приносимыя. И буди мне Мати и Покровительница и радости Твоея всем нам Подательница. Устрой жизнь мою, якоже хощеши и якоже веси. Вручаю бо себе Твоему покрову и промышлению, да радостно всегда пою Тебе со всеми: Радуйся, Благодатная; радуйся, Обрадованная. Радуйся, Преблагословенная; радуйся, Препрославленная во веки. Аминь.