Шрифт

Предпразднству Рождества Пресвятой Богородицы.

Тропа́рь, гла́с 4:

От ко́рене Иессе́ева и от чре́сл Дави́довых Богоотрокови́ца Мариа́м ражда́ется дне́сь на́м, ра́достию бо ра́дуются вся́ческая и обновля́ются. Сра́дуйтеся ку́пно, не́бо и земля́, восхвали́те Ю, оте́чествия язы́ков! Иоаки́м весели́тся, и Анна торжеству́ет, зову́щи: непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Кано́н предпра́зднства. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Ра́дующеся дне́сь, с весе́лием воспои́м боже́ственное рождество́ Богома́тере, и́бо роди́ Ра́дость вселе́нней, печа́ль прама́тере потребля́ющую.

От непло́дове происхо́дит греха́ непло́дство, Юже зако́н прописа́ и пропове́дания предъяви́ша боже́ственных богоглаго́льников, Пречи́стая Влады́чица и Всенепоро́чная.

Хра́м и пала́та Царе́ва бы́сть, в Не́йже жили́ще Себе́ сотвори́в, жили́ще Святы́я Тро́ицы ве́рныя содева́ет Пресу́щественный.

Черто́г красне́йший, престо́л Бо́жий высоча́йший из непло́дове происхо́дит, на не́мже се́де пло́тию Пресу́щественный, седя́щия во тме́ поги́бели воздвиза́ет к зна́нию Све́та бла́гостию.

Пе́снь 3.

Ирмос: Яко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Земля́ плодови́та от земли́ непло́дныя ражда́ется, Яже плодороди́т Де́лателя благи́х и жизноно́сный Кла́с, пита́ющь вся́ Боже́ственным манове́нием.

Дне́сь прозябе́ де́вства же́зл, из него́же процвете́т Цве́т, Садоде́латель на́ш Бо́г, лука́выя ра́сли отсека́я кра́йнею бла́гостию.

Се́ несеко́мая гора́ от ка́мене непло́дна отсече́н Ка́мень плодороди́т мы́сленный, Иже сокруше́ние соде́лает истука́нных все́х льсти́ваго.

Зако́на проначерта́ния Тя́ предсказа́ша, Отрокови́це: Законода́вца бо Ты́ зако́нных кроме́ во чре́ве но́сиши, соблюда́юща Тя́ па́че сло́ва нетле́нну и нескве́рну.

Седа́лен, гла́с 8.

Да ра́дуется не́бо, и земля́ да весели́тся: Бо́жие бо не́бо на земли́ роди́ся, Богоневе́стная сия́, от обетова́ния. Непло́ды младе́нца пита́ет Мари́ю, и ра́дуется о рождестве́ Иоаки́м: же́зл, глаго́ля, роди́ся мне́, из него́же Цве́т Христо́с прозябе́, из ко́рене Дави́дова. Вои́стинну чу́до пресла́вно!

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Превы́шшая Ангелов на земли́ Отрокови́ца ражда́ется, в святы́ни су́щи и чистоте́ без разсужде́ния, Яже очище́ние все́х, Христа́, ражда́ет, освяще́ние и всесоверше́нное избавле́ние.

Блаже́нно чре́во Аннино бы́сть, во чре́во бо хотя́щую вмести́ти блаже́нное и невмести́мое Сло́во породи́, возрожде́ние все́м ве́рным подаю́щее.

Ны́не мра́к зло́бный потребля́тися начина́ет, Со́лнца бо одушевле́нный о́блак возсия́ от непло́дных ложе́сн, Всенепоро́чная, Ея́же Рождество́ светоза́рное воспра́зднуим.

Яко плодови́тая ма́слина, я́же от ко́рене прозя́бши Иессе́ева, Де́во, Анна Тя́ прораща́ет, прозяба́ющую ми́лостиваго Сло́ва, Ему́же ми́лость и и́стина всегда́ предхо́дит.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Запеча́танная ны́не кни́га ражда́ется, Юже прочести́ невозмо́жно естество́м зако́на земны́х, соблюда́ема в жили́ще Сло́ва, я́коже кни́ги прояви́ша богоглаго́ливых Ду́хом.

Лоза́ дне́сь роди́ся спаси́тельная, Яже нетле́нный процвете́т Гро́зд Боже́ственный, сла́дость пролива́ющий, от Него́же вся́к пия́й та́инственно, боже́ственное и спаси́тельное весе́лие плоди́т.

Игра́йте, челове́цы, со Ангелы лику́юще: дне́сь, от непло́дове Де́ве ро́ждшейся, печа́ль преста́ и приво́дится ра́дость торжеству́ющим Тоя́ боже́ственное рождество́.

Боже́ственный прописа́ проро́к проявле́ннейше сви́ток Тя́ но́в, в не́мже пе́рстом Сло́во Отчим, Де́во, напи́шется, в кни́зе напису́я жи́зни вся́ бла́гостию, Того́ нача́льству повину́ющияся.

Пе́снь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Роди́ся дне́сь мо́ст, преводя́щь к Све́ту челове́чество, ле́ствица небе́сная, гора́ Бо́жия я́вственнейшая, Богоро́дица Де́ва, Юже ублажа́ем.

Червлени́ца Анна произведе́ багряни́цу, руно́ омочи́вшую воплоще́ния Царе́ва по́слежде, Юже досто́йно вси́ песносло́вим.

Исто́чник ны́не произы́де из ма́лыя ка́пли, Всенепоро́чная, Яже, Бе́здну спасе́ния ро́ждши, многобо́жия упраздни́т безме́рныя то́ки.

От непло́днаго ко́рене прозябла́ еси́ и из ко́рене зло́бы те́рние па́че естества́ Твои́м боже́ственным прозябе́нием посе́кла еси́, Богороди́тельнице Де́во, Присноблаже́нная.

Конда́к предпра́зднства, гла́с 3.

Де́ва дне́сь и Богоро́дица Мари́я, черто́г безконе́чный Небе́снаго Жениха́, ражда́ется от непло́дове, Бо́жиим сове́том, колесни́ца Сло́ва благоукраша́ется: на сие́ бо преднарече́ся Боже́ственная две́рь и Ма́ти су́щия Жи́зни.

Икос:

Иже от непло́дове пло́д даде́ся, Богоотрокови́ца Мари́я, Юже прови́деша иногда́ боже́ственнии проро́цы Ду́хом; Сию́ мы́ дне́сь зря́ще, в не́дрех Анны игра́ющую, с ве́рным Иоаки́мом мы́сленне ко учрежде́нию стеце́мся и су́щия дале́че призове́м, глаго́люще: ми́ра сего́ ны́не воззва́ние, от непло́дна бо чре́ва прозябе́ Боже́ственная две́рь и Ма́ти су́щия Жи́зни.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Иоаки́м же и Анна ублажа́ются, ро́ждши блаже́нную я́ве чи́стую Богома́терь, блаже́нное Сло́во ро́ждшую, блаже́нны ве́рныя соверша́ющаго вся́.

Да́р че́стен стяжа́ша Тя́, Пречи́стая, Твои́ роди́телие, заче́ншую Бо́га, обогати́вшаго дарми́ лу́чшими взыва́ющия: отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

Сосцы́ твои́ па́че вина́ блажа́йшии, Анно богозва́нная, я́ко сосцы́ свяще́нными преблаго́е Сло́во Дои́вшую ты́ дои́ла еси́, Пода́теля млека́ и дыха́нию Пита́теля всему́.

Игра́й, бряца́й в гу́сль твою́, богодохнове́нне Дави́де, и лику́й: се́ бо киво́т, его́же дре́вле провозвести́л еси́, от непло́дствующа чре́ва про́йде, Царю́ тва́ри и Бо́гу соблюде́н.

Пе́снь 8.

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Подви́гнем язы́к, песнопе́ньми боже́ственное рождество́ чту́ще, препе́тое Сло́во и пребоже́ственное Воплоти́вшия Ду́хом, и воззове́м: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Боже́ственнии, игра́йте, проро́цы, почита́юще Де́вы рождество́: Та́ бо испо́лни все́х пропове́дания, ва́ми сказу́емаго поро́ждши Христа́, вся́ческих Царя́, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Возопи́йте, го́ры, весе́лие, апо́столи и му́ченицы, лику́йте, преподо́бнии и пра́веднии, ны́не ра́дуйтеся в рождестве́ дне́сь Госпо́дни Ма́тере, Го́спода по́йте, вопию́ще, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Процвете́ я́блоко благово́нное, ши́пок Боже́ственный появи́ся, и облагово́ни дне́сь концы́, и злосмра́дие уста́ви греха́ на́шего, Всечи́стая и Ма́ти Сло́ва, Юже превозно́сим во вся́ ве́ки.

Непло́дствующее естество́ челове́ческое честны́х дарова́ний Боже́ственнаго Ду́ха, дне́сь возвесели́ся, от непло́дове Богоотрокови́цу ро́ждшуся ви́дев, и возопи́й: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Се́ Бо́жие ме́сто свято́е проявле́нно показа́ся, гра́д препросла́вленный Царе́в назда́ся, светоза́рный ра́й све́тло процвете́, рая́ Хода́таица су́щи, к Бо́гу же челове́ков усво́ение.

Яви́ся свеща́ и свети́льник дне́сь, златозаря́щий Све́т преве́чный, в Ню́же всели́вся, су́щия в нощи́ лю́тых просвети́т, разори́т же безбо́жия мглу́ и дне́ вся́ соде́лает прича́стники и́стинно ве́ры ра́ди.

Дне́сь земля́ лику́ет, но́вое бо не́бо ви́де, Бо́жие прекра́сное поро́ждшееся, в Не́мже всели́вся пло́тию, небе́с превы́шше возведе́т челове́ки и обожи́т вся́ бла́гостию, Его́же, пою́ще ве́рно, велича́ем.

Предо́брая дво́ица прозябе́, Иоаки́м и Анна, Юницу нескве́рную, из Нея́же Юне́ц упита́нный проше́д, за ми́р закла́ся, е́мляй прегреше́ния челове́ков, приноси́мыя же разоря́я же́ртвы де́моном.

Просвети́ ны, Све́т ро́ждшая, светоно́сное Твое́ рождество́ ду́хом, Богороди́тельнице, торжеству́ющия, и све́та бу́дущаго покажи́, Пречи́стая, прича́стники, и ми́р пода́ждь и избавле́ние лю́тых, Ма́терними Твои́ми моли́твами.

Свети́лен.

Ада́ме, обнови́ся, и Ева, возвели́чися, проро́цы, со апо́столы лику́йте и пра́ведными, о́бщая бо ра́дость возсия́ Ангелов же и челове́ков от пра́ведных дне́сь Иоаки́ма и Анны, Богоро́дица Мари́я.