Шрифт

Канон в Светлую Пятницу - иконе Божией Матери Живоносный Источник.

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И тропарь, глас 5, трижды:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Пасхальное начало:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́.

И на кийждо стих поем тропарь: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (единожды).

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Слава: Христо́с воскре́се: (единожды).

И ныне: Христо́с воскре́се: (единожды).

Таже вышшим гласом: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Живоносный Источник» глас 4

Почерпем, человецы,/ цельбы душам и телом молитвою,/ река бо всем предтечет,/ Пречистая Царица Богородица,/ источающи нам чудную воду/ и измывающи сердец черности,/ греховныя струпы очищающи,/ души же освящающи верных// Божественною благодатию.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Живоносный Источник» глас 8

От неистощимыя/ Ты, Источниче богоблагодатный, подаеши ми, точащи, воды/ Твоея благодати,/ приснотекущий паче слова,/ яко бо Слово рождшая паче смысла,/ молю Ти ся, ороси мя благодатию, да зову Ти:// радуйся, Водо спасительная.

Канон, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просветимся, людие. / Пасха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жизни, / и от земли́ к небеси, / Христос Бог нас преведе, / победную поющия.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас

Ныне источи ми,/ Дево Богородице,/ источниче, благодать дающи слова,/ яко да воспою Тя источник,/ вреющий живот и благодать верным:/ Ты бо ипостасное Слово источила еси.

Врачевство паче естества,/ храм Твой, Честная,/ является всем, Отроковице:/ от смерти бо явныя притекающия верныя,/ яве возставляет,/ и всем независтную точит сладость.

Изливаеши с Небесе неистощимо/ благодати воистинну едина:/ слепеюща бо твориши взирати к свету, блатом новым,/ возгласивши свыше паче смысла Леонови.

Общее любочестие человечества, Честная,/ радуйся, Марие, радуйся:/ всех бо Творец на Тя,/ якоже капля сниде явственно,/ источник Тя безсмертен показав, Богоневестная.

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, / не от камене неплодна чудодеемое, / но нетления источник / из гроба одождивша Христа́, / в Немже утверждаемся.

Светлый Тя святый храм/ Владыки всех, Отроковице, вем/ и нетления источник,/ воду изливающ Христа,/ от негоже напаяемся.

От Твоея благодати, Владычице, источниче,/ самодержцу даеши/ исходов происхождение содержимо люте,/ камене подстояние страшное,/ водою разрешившееся.

Течет благодать независтная/ от Тебе, Богородице Дево,/ обильно точащая,/ хромии скачут о Тебе,/ прокаженных очищается множество,/ и демони угнетаются.

Всем даеши исцеление верным,/ царем, простцем, нищим,/ князем, убогим, богатым обще,/ воду изливаяй, источниче,/ различное исцеление.

Кондак Пасхи, глас 8:

Аще и во Гроб снизшел еси, Безсмертне,/ но адову разрушил еси силу/ и воскресл еси, яко Победитель, Христе Боже,/ женам мироносицам вещавый: радуйтеся!/ и Твоим апостолом мир даруяй,/ падшим подаяй воскресение.

Седален, глас 8:

Приснотекущий источник и животный,/ источаяй струя Божественный ток,/ согласно восхвалим благодати просяще:/ на кийждо бо день источает исцеления,/ яко рек течения показуяй малейшая./ Темже по долгу приступающе с любовию,/ верно почерпем от источника/ неисчерпаемое здравие, воистинну безсмертное,/ орошающее верно благочестивых сердца,/ устнами возопиим: Ты еси верных утешение.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стражи / богоглаголивый Аввакум / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / ясно глаголюща: / днесь спасение миру, / яко воскресе Христос, / яко всесилен.

Паче песка воистинну,/ и каплий дождевных/ быша, Богородице,/ множества источника дел Твоих,/ непрестанно текущая на всю землю богатно,/ и всякаго боляща люте/ скоро исцеляющая.

На стесненный жены от каркина сосец/ вода возливается, Дево,/ источника Твоего, Владычице,/ и абие престаша/ страсти смертоносныя струею,/ и каркин просто изыти позна.

Недомыслимое в Тебе,/ и паче естества содеянное есть/ явственно, Богородице:/ вода бо бывает источника Твоего/ исцеление, недугом смертоносным противное,/ егоже естество яве никогдаже ведяше.

Присно умерщвляет мя враг/ сластными прилоги,/ Владычице источниче Богородице:/ не презри, предвари, скорая помоще,/ сего же сетей мя избави,/ да воспою Тя присно многопетую.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем утреннюю глубоку, / и вместо мира песнь принесем Владыце, / и Христа́ узрим / правды Солнце, / всем жизнь возсияюща.

Глаголанная, Дево Отроковице,/ источника Твоего воистинну чудеса/ ужасают человеков помышление:/ паче бо естества суть,/ вся верныя освящающая.

Повествова руно, манна, и Силоам,/ и камень точащ, Соломонов притвор,/ благодать Твою,/ иорданския воды,/ и источник Самаряныни.

Капли Твоя, Отроковице Дево, яже источника,/ и мертваго оживиша,/ паче слова содеянное и смысла:/ вся бо Твоя, Всечистая,/ слово побеждают человеческое.

Страсти моя, Отроковице, исцели,/ кровотечения источник изсушающи,/ и лютое пламене возжжение,/ и здравия преложение,/ исходов союз, и чревотечение.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Словеса Слова,/ яко воистинну источника,/ воспеваем Тя, Чистая:/ премудрости бо глубину яко паче слова раждаеши,/ повесивша на воздусе течения,/ и землю на воде.

Подшла еси лествиц несение,/ отъемлющее сокрушение/ иже тамо живописцев./ О, Всесвятый Источниче,/ спасаяй люди от труса дому падшия.

Утробы неродящия неплодством прежде,/ разрешаеши яве источника Твоего струями:/ ибо, яко родившая Владыку всех,/ и рождения подаеши.

Ни слово, ни ум, ниже язык/ Твое возмогут, Чистая, рождество похвалити,/ но немощствуют в Тебе,/ и обличается философов честность,/ и риторов красота.

Кондак, глас 8:

От неистощимыя Ты, источниче Богоблагодатный,/ подаеши ми, точащи воды Твоея благодати,/ приснотекущий паче слова./ Яко бо Слово рождшая паче смысла,/ молю ти ся, ороси мя благодатию, да зову ти:/ радуйся, водо спасительная.

Икос: Нескверная Богородице, рождшая Слово Отчее,/ прежде век нетленно рождшееся,/ разшири моя уста, Чистая,/ спривносящи мя к Твоему похвалению,/ яко да восхвалю Тя, зовый источнику Твоему сия:/

Радуйся, источниче радости неприестаемыя,/

радуйся, точе доброты неизреченныя./

Радуйся, недугов различных разрешение,/

радуйся, страстей всяких потопление./

Радуйся, струе световиднейшая, здравы творящая верныя,/

радуйся, водо благодатнейшая недугующим многоразлично./

Радуйся, чаше манны животочныя,/

радуйся, бане и нектарю Богоизлиянный./

Радуйся, водо премудрости, неведение отъемлющая,/

радуйся, растворение сердца пищу Божественную изливающее./

Радуйся, пристанище неможения источающая,/

радуйся, пламень недугования угашающая./

Радуйся, водо спасительная.

Таже глаголем:

Воскресе́ние Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному, / Кресту Твоему покланяемся, Христе́, / и святое Воскресе́ние Твое́ поем и славим: / Ты бо еси́ Бог наш, / разве Тебе́ иного не знаем, / имя Твое́ именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресе́нию: / се бо прииде Крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресе́ние Его́: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши. [Трижды.]

Воскрес Иисус от гроба, / якоже прорече, / даде нам живот вечный / и велию милость. [Трижды.]

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пещи избавивый, / быв Человек, / страждет яко смертен, / и страстию смертное, / в нетления облачит благолепие, / Един благословен / отцев Бог, и препрославлен.

Почерпите недугующии исцеления:/ Всечистая бо точит/ от Божественнаго источника сладость истинную,/ поток сладости воистинну вреющий./ Темже и верою токи независтныя почерпем вси.

Удивляют слышащия Владычице,/ странная Твоя чудеса, вся верныя:/ немыя бо и глухия,/ яко благоглаголивыя показует вода Твоя,/ страждущия же люте врачует,/ и исцеление дарует.

Возводиши от пещи скорбей,/ орошающи водами от страннаго источника,/ приступающия к Тебе, Чистая:/ каркинския бо раны свобождается человек,/ прокаженна же исцеляеши,/ и распаление угасила еси.

Юноши и отроковицы Владычицу,/ и вси человецы верою от души восхвалим светло:/ сокрушения бо гноевиц,/ и вреды лукавых, и отоки,/и разслабленнаго исцели.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Божественную источник и честную воду изливает Твой, Дево:/ водных бо течение вспящает зело,/ призыванием Божественным благодати./ Темже Тя почитаем, источниче, во веки.

Вси честную животочную воду воспоим мудренне:/ злодыхания бо ток по странам уставляет,/ и свободное творит происхождение./ Оле, Твоих чудес,/ Чистая Богородительнице!

Кая, Всепетая,/ восхвалят уста Рождества Твоего странное?/ но и ум кий бы чудес источник изследовал,/ и слово изглаголало?/ несть естеству крепость, Твоим чудитися.

Вся о Тебе смерти держава разорися внезапу,/ о, Царице и Госпоже!/ Ибо Царя Безсмертнаго живот Ты источила еси воду,/ манну, Христа во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Воды вся превосходит,/ Отроковице Чистая,/ источника Твоего вода,/ яве дарующая свобождения недугов лютых,/ и душам всякое здравие,/ яко паче естества изливаемая.

Решитель недугов,/ новый се Силоам,/ источника Твоего, Дево, зрим вси:/ очи бо приемлет огня,/ вси же здравие присно к животу приемлем.

Здравия ищущии притецыте ко источнику,/ Отроковица бо Дева жительствует при воде./ Ликуй и веселися верных множество сице,/ якоже подобает:/ приидет к храму,/ и воздаяние прошений приемлет.

Возвысися источника Твоего вода выше Небес,/ и земли бездны токи претече:/ сия есть пища души,/ питие верных, мед из камене,/ и манны раздаяние.

Веселиши, Дево, царя преестественне,/ источающи благодать от источника присносущную,/ сему подавающи на враги крепость,/ победы присно, здравие и мир,/ и прошений исполнение.

Ексапостиларий Источнику:

Источник еси воистинну воды живыя, Владычице:/ измываеши убо недуги душ и телес лютыя,/ прикосновением Твоим единым токмо,/ воду спасения Христа/ изливающи.

Молитва Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Живоносный Источник»

О, Пресвятая Дево, Мати Господа нашего Иисуса Христа! Ты еси Мати и покровительница всех к Тебе прибегающих, призри с благосердием на молитвы грешных и смиренных чад Твоих. Ты, именуемая Живоносный Источник благодатных врачеваний, исцели болезни страждущих и умоли Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, да низпослет и всем притекающим к Тебе здравие душевное и телесное и, простив нам вольная и невольная согрешения наша, дарует нам вся яже к вечней и временней жизни потребная. Ты еси всех скорбящих радость, услыши нас, скорбных; Ты еси утоление печали, утоли и нашу печаль; Ты еси взыскание погибших, не попусти и нам погибнути в бездне грехов наших, но всегда избавляй нас от всяких скорбей и напастей и всякаго злаго обстояния. Ей, Царице наша преблагая, надеждо наша несокрушимая и заступнице необоримая, не отврати лица Твоего от нас за множество прегрешений наших, но простри нам руце Матерняго милосердия Твоего и сотвори с нами знамение милости Твоея во благо: яви нам помощь Твою и благопоспеши во всяком деле благом. От всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати нас, да всегда славим пречестное имя Твое, величающе Бога Отца и Сына Единороднаго Господа Иисуса Христа и Животворящаго Святаго Духа со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И паки глаголем подобне: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды.)

И нам дарова́ живо́т ве́чный, / покланя́емся Его́ / тридне́вному Воскресе́нию.