Шрифт

Канон иной (второй) Вознесению Господа Бога и Спаса Нашего Иисуса Христа

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропарь, глас 4:

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ра́дость сотвори́вый ученико́м, / обетова́нием Свята́го Ду́ха, / извеще́нным им бы́вшим благослове́нием, / я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Величание:

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и почита́ем е́же на Небеса́ / с пречи́стою Твое́ю Пло́тию / Боже́ственное вознесе́ние.

Другий канон господина Иосифа. Глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Воскре́сл еси́ тридне́вен, по естеству́ безсме́ртный, / и яви́лся еси́ единона́десятим и всем ученико́м, / и восте́кл еси́ Христе́ ко Отцу́, / о́блаком носи́мь, всех Тво́рче.

Вопие́т я́вственно поя́ Дави́д богодохнове́нный, / взы́де Госпо́дь к небе́сным, в воскликнове́нии и трубы́ шу́ме, / и к началосве́тному Отцу́ доспе́.

Слава: Состаре́вшийся, Го́споди, мир мно́гими грехми́, / обнови́в стра́стию Твое́ю и воста́нием Твои́м, / возше́л еси́ носи́мь о́блаком к пренебе́сным, / сла́ва сла́ве Твое́й.

И ныне, Богородичен: Влады́ку родила́ еси́ всех, всенепоро́чная Влады́чице, / страсть во́льную прии́мшаго, / и возше́дша к Своему́ Отцу́, / Его́же не оста́ви, а́ще и плоть взят.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Возьми́те врата́ небе́сная, / се прии́де Христо́с Царь тва́ри, / в те́ло обо́лкся земно́е, / го́рнейшим глаго́лаху си́лам до́льнейшия.

Взыска́в, Христе́, прельще́ннаго пре́лестию зми́евою Ада́ма, / я́ко в сего́ оболки́йся, / возше́л еси́ и сел еси́ одесну́ю, я́ко сопресто́лен Отцу́, / пою́щим а́нгелом Тебе́.

Слава: Земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо, / вознесе́нием днесь Творца́ тва́ри, / предъявле́нно соедини́вшаго разстоя́щаяся хоте́нием.

И ныне, Богородичен: Сме́рти роди́вши Разруши́теля, / Еди́наго безсме́ртнаго Бо́га, / Де́во Ма́ти Всечи́стая, / Того́ при́сно умоли́, / умерщвля́ющия моя́ стра́сти умори́ти и спасти́ мя.

Седален, глас 8.

Всед на о́блаки небе́сныя, / оста́вив мир су́щим на земли́, / возше́л и сел еси́ одесну́ю Отца́, / я́ко Единосу́щен Сему́ сый и Ду́ху. / А́ще бо и во пло́ти яви́лся еси́, но непрело́жен пребы́л еси́, / те́мже ча́еши соверше́ния коне́ц, / суди́ти гряды́й на зе́млю ми́ру всему́. / Правосу́де Го́споди, пощади́ ду́ши на́ша, / прегреше́ний оставле́ние да́руя, / я́ко Бог ми́лостив, рабо́м Твои́м.

Песнь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Иису́с Жизнода́вец прии́м, и́хже возлюби́, / на Елео́нскую го́ру восхо́дит, / и сих благослови́, / и о́блаком носи́мь О́тчая не́дра доспе́, / я́же ника́коже оста́вил.

Мир весь пра́зднует ви́димый и неви́димый, / в ра́дости а́нгели лику́ют, / и челове́цы славосло́вяще непреста́нно вознесе́ние, / пло́тию Соедини́вшагося нам бла́гостию.

Слава: Разруши́вый держа́ву сме́рти, я́ко безсме́ртный, Го́споди, / безсме́ртие всем дарова́л еси́, Человеколю́бче, / и возне́слся еси́ во сла́ве, / зря́щим Тя честны́м ученико́м, Иису́се всеси́льне.

И ныне, Богородичен: Блаже́нно чре́во Твое́, Всенепоро́чная, бысть, / чре́во бо а́дово пресла́вно истощи́вшаго, / несказа́нно вмести́ти сподо́билася еси́, / Его́же моли́ спасти́ нас, пою́щих Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Умертви́в смерть Твое́ю сме́ртию, Го́споди, / взем и́хже возлюби́л еси́, / возше́л еси́ на Ма́сличную го́ру святу́ю, / и отту́ду восте́кл еси́, Христе́, к Твоему́ Роди́телю, о́блаком носи́мь.

Стра́нно Твое́ рождество́, стра́нно Твое́ воскресе́ние, / стра́нно и стра́шно Твое́ Жизнода́вче, е́же от горы́ Боже́ственное вознесе́ние, / е́же изобразу́я Илиа́ четвероко́нный восхожда́ше, / воспева́я Тя, Человеколю́бче.

Слава: Зря́щим апо́столом веща́ху а́нгели: / му́жие галиле́йстии, что чудите́ся вознесе́нию Жизнода́вца Христа́, / Сей прии́дет па́ки на зе́млю / суди́ти ми́ру всему́, я́ко Судия́ пра́веднейший.

И ныне, Богородичен: Де́ву сохрани́в Тя по рождестве́ нетле́нну, / восхо́дит Христо́с ко Отцу́, Богороди́тельнице, Его́же не оста́ви, / а́ще и плоть прия́т из Тебе́, мы́сленную же и одушевле́нную, / за ми́лость неизрече́нную.

Песнь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Да ка́плют нам свы́ше о́блацы весе́лие ве́чное, / Христо́с бо о́блаком, я́ко херуви́мы, носи́мый, / к Своему́ Отцу́ восхо́дит днесь.

Пло́ти яви́вся подо́бием, / пре́жде разстоя́щаяся собра́л еси́ во еди́но, Человеколю́бче, / и возне́слся еси́, Ще́дре, в небе́сная, / зря́щим Тя ученико́м Твои́м.

Слава: Что червле́ны ри́зы пло́ти соедини́вшагося дебельству́? / Святи́и а́нгели Христа́ зря́ще веща́ху, / стра́сти честны́я Боже́ственныя нося́ща о́бразы.

И ныне, Богородичен: Пое́м Отрокови́це зача́тие, / пое́м Твое́ неизрече́нное рождество́, / и́мже изба́вихомся, Чи́стая, тли и озлобле́ния, / и мра́чнаго а́дова затворе́ния.

Кондак самогласен, глас 6:

Е́же о нас испо́лнив смотре́ние, / и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным, / возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ника́коже отлуча́яся, / но пребыва́я неотсту́пный, / и вопия́ лю́бящим Тя: / Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Икос: Я́же земли́ на земли́ оста́вившии, / я́же пе́пельная пе́рсти уступа́ющии, прииди́те воспря́нем, / и на высоту́ возведе́м о́чи и мы́сли, / впери́м ви́ды, вку́пе и чу́вства, на небе́сная врата́, сме́ртнии, / непщу́им бы́ти в Ма́сличной горе́, / и взира́ти на Избавля́ющаго на о́блацех носи́ма. / Отону́ду бо Госпо́дь на небеса́ востече́, / и та́мо даролюбе́зны да́ры раздая́ апо́столом Свои́м, / уте́шив я́, я́ко Оте́ц, и утверди́в я́, / наста́вив, я́ко сыно́в, и рече́ к ним: не разлуча́юся вас, / Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Све́тлый Тя Свет су́ща, подъя́т о́блак, Го́споди, / от земли́ па́че ума́ восприе́млема / и небе́снии собо́ри восхвали́ша со апо́столы, глаго́люще: / Бо́же, благослове́н еси́.

Рука́ма вси ра́дующеся воспле́щим, вознесе́нием Христо́вым, и воскли́кнем: / взы́де Бог во гла́се тру́бне, и се́де одесну́ю, / я́ко сопресто́лен Отцу́ во ве́ки.

Слава: Поя́ дре́вле Моисе́й вели́кий, взыва́ше: / да покло́нятся восходя́щу Христу́ небе́снии а́нгели, я́ко всех Царю́, / ему́же зове́м: отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: О чуде́с пресла́вных! / Ка́ко вмести́ла еси́ / Бо́га невмести́маго Богора́дованная, пло́тию обнища́вшаго, / и со сла́вою мно́гою в небе́сная возне́сшагося днесь, / и оживи́вшаго челове́ки?

Песнь 8.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дично спасло́ есть, / тогда́ у́бо о́бразу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Яви́шася у́мове апо́столом в вознесе́нии и веща́ху, / что взира́юще стоите́ дивя́щеся? / Сей восходя́й в небе́сная, / прии́дет и па́ки суди́ти и́же на земли́ челове́ком, / Судия́ сый Еди́н.

Дади́м Бо́гу вели́чие, / хвалы́ согла́сие воскли́кнем, / воспои́м, лику́им, рука́ми же воспле́щим: / взы́де Бог наш на небеса́ от земли́, / а́нгелом, арха́нгелом пою́щим Сего́, / я́ко Влады́ку и Творца́ всех.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Взя́тся превы́ше А́нгел естество́ на́ше, дре́вле отпа́дшее, / и на престо́ле посажде́но бысть Боже́ственне, па́че смы́сла. / Прииди́те, торжеству́им и воззове́м: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Се Сын Твой, Богоро́дице, / плени́в Кресто́м Свои́м смерть, воскре́се тридне́вен, / и ученико́м Свои́м я́влься, востече́ к небе́сным, / с ни́миже Тебе́ покланя́ющеся / пое́м и славосло́вим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Припев: Велича́й душе́ моя́, / возне́сшагося от земли́ на не́бо, / Христа́ Жизнода́вца.

О даро́в па́че постиже́ния! / О та́инства стра́шнаго! / Все́ми бо влады́чествуяй, от земли́ отходя́ к небе́сным, / ученико́м посла́ Ду́ха Свята́го, / просвети́вшаго сих смысл, / и о́гненны сотвори́вшаго благода́тию.

Припев: А́нгели восхожде́ние Влады́ки зря́ще, ужаса́хуся, / ка́ко со сла́вою взя́тся от земли́ на го́рняя.

Полцы́ учени́честии, Госпо́дь рече́, вы седи́те во Иерусали́ме, / и Аз низпослю́ вам Уте́шителя друга́го, / Отцу́ сопресто́льна и Мне равноче́стна, / Его́же ви́дите взима́ема и о́блаком све́тлым носи́ма.

Слава: Взя́тся я́ве великоле́пие вы́ше небе́с, пло́тию обнища́вшаго, / и соседе́нием Отца́ почте́ся естество́ на́ше отпа́дшее, / торжеству́им и согла́сно вси воскли́кнем, / и воспле́щим рука́ми ра́дующеся.

И ныне, Богородичен: Свет от Све́та возсия́вый, Всенепоро́чная, из Тебе́ возсия́, / и че́рность безбо́жия всю разруши́, / и в нощи́ спя́щих просвети́. / Сего́ ра́ди вси по до́лгу Тя во ве́ки при́сно ублажа́ем.

Ексапостиларий самогласен:

Ученико́м зря́щим Тя, / возне́слся еси́, Христе́, ко Отцу́ соседя́, / а́нгели предтеку́ще зовя́ху: / возьми́те врата́, возьми́те, / Царь бо взы́де к нача́льному Све́ту сла́вы. [Трижды.]

Моли́тва на Вознесе́ние Госпо́дне.

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, соше́дый с небе́сных высо́т спасе́ния на́шего ра́ди и напита́вый на́с духо́вною ра́достию во святы́я и пресве́тлыя дни́ Воскресе́ния Твоего́, и па́ки по соверше́нии земна́го служе́ния Твоего́ вознесы́йся от на́с на Не́бо со сла́вою и возсе́дый одесну́ю Бо́га и Отца́! в се́й я́сный и всесве́тлый де́нь Боже́ственнаго на Небеса́ восхожде́ния Твоего́ земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо вознесе́нием дне́сь Творца́ тва́ри, челове́цы славосло́вят непреста́нно, зря́ще заблу́ждшее и па́дшее естество́ свое́ на ра́мо Твое́, Спа́се, взе́млемое и на небеса́ вознесе́нное, А́нгели же веселя́тся, глаго́люще: Кто́ Се́й, прише́дый во сла́ве, си́лен во бра́ни? Се́й вои́стинну Ца́рь Сла́вы. Сподо́би и на́м немощны́м, земна́я еще́ му́дрствующим и плотоуго́дия, твори́ти не престаю́щим, восхо́д Тво́й на Не́бо стра́шный помышля́ющи и пра́зднующе, плотска́я и жите́йская отложи́ти попече́ния и со апо́столы твои́ми на Не́бо ны́не взира́ти все́м се́рдцем свои́м и все́ми помышле́ньми свои́ми, помина́юще, я́ко та́мо на Небеси́ горе́ жи́тельство на́ше е́сть, зде́сь же на земли́ мы́ то́чию стра́нники и прише́льцы есмы́, отше́дшия из до́ма О́тча в страну́ дале́че греха́. Сего́ ра́ди усе́рдно про́сим Тя́, пресла́вным Вознесе́нием Твои́м, Го́споди, оживи́ на́шу со́весть, ея́же ну́жнейши ничто́же е́сть в ми́ре, возведи́ на́с из пле́на сего́ грехо́внаго пло́ти и ми́ра и сотвори́ на́с го́рняя му́дрствовати, а не земна́я, я́ко да не ктому́ себе́ угожда́ти бу́дем и жи́ти, но Тебе́ Го́споду и Бо́гу на́шему служи́ти бу́дем и порабо́таем, до́ндеже отреши́вшеся от у́з пло́ти и проше́дши невозбра́нно возду́шныя мыта́рства, дости́гнем Небе́сных оби́телей Твои́х, иде́же, ста́вше одесну́ю вели́чествия Твоего́, со Арха́нгелы и А́нгелы и все́ми святы́ми прославля́ти бу́дем всесвято́е и́мя Твое́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Единосу́щным и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Вместо же Достойно: поем:

Велича́й душе́ моя́, / возне́сшагося от земли́ на не́бо, / Христа́ Жизнода́вца.

Ирмос, глас 5: Тя па́че ума́ и словесе́, Ма́терь Бо́жию, / в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, / ве́рнии, единому́дренно велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь