Шрифт

Канон Недели Четвертой по Пасхе - о Разслабленном

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И тропарь, глас 5, трижды:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропарь, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная, / да ра́дуются земна́я; / я́ко сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю Госпо́дь, / попра́ сме́ртию смерть, / пе́рвенец ме́ртвых бысть; / из чре́ва а́дова изба́ви нас, / и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне: Богородичен: Тя хода́тайствовавшую Спасе́ние ро́да на́шего, / воспева́ем, Богоро́дице Де́во; / пло́тию бо от Тебе́ восприя́тою Сын Твой и Бог наш, / Кресто́м восприи́м страсть, / изба́ви нас от тли, я́ко Человеколю́бец.

Канон о разслабленном, глас 3

Песнь 1.

Ирмос: Ди́вно, сла́вно творя́й чудеса́. Ты еси́, Бо́же, / бе́здну оземлени́вый, и колесни́цы потопи́вый, / и лю́ди спасы́й пою́щия Тебе́, / я́ко Царю́ на́шему и Бо́гу.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Де́йствуяй зна́мения, творя́й чудеса́, еди́не Царю́, / распя́тие во́лею претерпе́л еси́, я́ко Щедр, / и смерть сме́ртию умертви́в, оживотвори́л еси́ нас.

Во Христо́ве воста́нии, лю́дие, днесь лику́им ве́рно, / плене́н бысть ад, / ю́зники я́же содержа́ше, отдаде́ со тща́нием, / пою́щия вели́чия Бо́жия.

Си́лою Боже́ственною, / иногда́ разсла́бленнаго сло́вом Твои́м, Христе́, стягну́вый, / и повеле́вый ему́ одр взя́ти, / мно́гим вре́менем немощству́ющую лю́те ду́шу мою́ исцели́.

В купе́ль иногда́ о́вчую А́нгел схожда́ше, / и еди́наго исцелева́ше на вся́кое ле́то, / креще́нием же Боже́ственным ны́не очища́ет / безчи́сленная мно́жества Христо́с.

Припев: Архистратиже Божий Михаиле, моли бога о нас.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче А́нгелов, Архистрати́же вы́шних служи́телей, / собра́вшияся в честне́м хра́ме твое́м и Бо́га воспева́ющия, / покрыва́й и сохраня́й от вся́ких искуше́ний.

Слава, Троичен: В трие́х Ли́цех, еди́ном же Естестве́ / безнача́льнаго Бо́га пои́м непреста́нно со безпло́тными, / Отца́, Сло́ва и Ду́ха, / Ца́рство и держа́ву иму́ща неразде́льную.

И ныне, Богородичен: Чту́щий сей, Чи́стая, град Твой всегда́ ве́рно, / спаса́й от бед, плене́ния ва́рварскаго, междоусо́бныя бра́ни и меча́, / и вся́каго ино́го преще́ния.

Песнь 3.

Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́ плод благосла́вный, / веселя́щися возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю, Богоро́дице, / несть свят, несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Зря Тебе́ иногда́ со́лнце, на дре́ве ви́сяща, Сло́ве, свет скры, / и тряса́шеся земля́ вся, / ме́ртвии воста́ша, / ме́ртву бы́вшу Тебе́, Всеси́льне.

С душе́ю прише́дшу Тебе́ во утро́бу земли́, / ду́ши, я́же стяжа́ ад, издава́ше со тща́нием, / вопию́щия держа́ве Твое́й песнь благода́рную, еди́не Го́споди.

В ле́тех мно́гих немощству́ющую лю́те ду́шу мою́, Преблаги́й, / исцели́, я́коже разсла́бленнаго пре́жде, / я́ко да после́дую Твои́м стезя́м, / я́же показа́л еси́ лю́бящим Тя.

Архангелу Михаилу: С вы́шними чи́нми Бо́жии, Арха́нгеле, / мольбу́ сотвори́ о ве́рою пою́щих тя, / соблюда́я и храня́ нас, / жите́йскими страстьми́ напада́емых.

Слава, Троичен: Сла́ва Отцу́, возопии́м, Сы́ну, и Ду́ху, / Еди́н бо есть Естество́м Бог, / Его́же си́лы вся небе́сныя со стра́хом сла́вят, / Свят, Свят, Свят еси́, зову́ще.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное име́ла еси́ зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́, Де́во Ма́ти Чи́стая: / де́ло стра́шное, чу́до преве́лие, / а́нгелы почита́емое и челове́ки сла́вимое, Отрокови́це Влады́чице.

Таже кондак Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мира я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

И седален, глас 3:

Глаго́л разсла́бленнаго то́кмо стягну́, / я́ко всеми́рное Сло́во еди́но, / нас ра́ди на земли́ я́вльшагося за благоутро́бие. / Те́мже и одр нося́, мимохожда́ше, / а́ще и кни́жницы зре́ти соде́янное не терпя́ху, / зло́бы содержи́ми за́вистию, ду́ши разслабля́ющею.

Слава, И ныне, Богородичен: Красоте́ де́вства Твоего́ и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, / Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: / ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную? / Что же возимену́ю Тя? Недоумева́ю и ужаса́юся. / Те́мже, я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.

Песнь 4.

Ирмос: Приосене́нную го́ру, Авваку́м прозря́ше / пречи́стую Твою́ утро́бу, Чи́стая. / Тем взыва́ше: от ю́га прии́дет Бог, / и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи.

Евре́йский собо́р, за́вистию растаява́емь, / на Дре́ве распя́т Тя, Го́споди, / и разори́в осужде́ние сме́рти, / я́ко си́лен воста́л еси́, / мир с Собо́ю совоздви́гнув.

С ми́ры жены́, что неистощи́мое Ми́ро и́щете? / Воста́л есть, мироно́сицам рече́, седя́й в бе́лых ри́зах, / поднебе́сную испо́лнив мы́сленнаго благоуха́ния.

Ра́бий нося́ о́браз, за мно́гое благоутро́бие / ходя́й прише́л еси́, и здра́ва показа́л еси́, / во мно́гих ле́тех лежа́щаго, Сло́ве, / повеле́в и одр взя́ти.

А́нгел у́бо Госпо́день, на вся́кое ле́то схожда́я, / во́ду в купе́ли возмуща́ше, соверша́я здра́ва еди́наго то́чию, / Христо́с же мно́жество безчи́сленное Боже́ственным креще́нием спаса́ет.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче а́нгелов и наста́вниче заблужда́ющих, / Госпо́день нача́льный воево́до, / в час сей посреде́ нас прииди́ и моли́твы всех принеси́ / еди́ному Творцу́ и Влады́це.

Слава, Троичен: Соединя́емая Естество́м, и разделя́емая Ли́цы, есть Свята́я Тро́ица, / Оте́ц пресу́щный, соприсносу́щный же Сын, и Святы́й и еди́ный всеси́льный Дух.

И ныне, Богородичен: Чи́стая, ка́ко дои́ши? / Ка́ко же родила́ еси́ Младе́нца, Ада́ма дре́внейшаго? / Ка́ко на руку́ но́сиши Сы́на, су́щаго на ра́му херуви́мску, / я́ко зна́ет, я́коже весть, вся осуществова́вый.

Песнь 5.

Ирмос: Све́том Твои́м невече́рним, Христе́, / озари́, Бо́же, смире́нную мою́ ду́шу, / и наста́ви на страх Твой, / зане́ свет повеле́ния Твоя́.

Вознесы́йся на Дре́ве кре́стнем, и совознесы́й мир весь, / и быв в ме́ртвых, Бо́же, / от ве́ка ме́ртвыя воздвиза́еши.

Воскре́се, я́коже рече, Христо́с, / истощи́вый вся а́дова ца́рствия, / и явля́ется апо́столом, / ра́дость подава́я ве́чнующую.

Белообра́зен ви́ден бысть жена́м блиста́яйся А́нгел: / не ктому́ пла́чите, Жизнь ва́ша воста́, / су́щия во гробе́х ме́ртвыя оживи́вшая.

Разсла́бленнаго, я́ко воздви́гл еси́, Христе́, / разсла́бленную мою́ ду́шу преступле́ньми оздра́ви, / и ше́ствовати мне Твоя́ пра́выя стези́ споспешеству́й.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / собира́ющияся в хра́ме твое́м лю́ди днесь, / и пропове́дающия Бо́жия вели́чия спаса́й.

Слава, Троичен: Равноче́стная тричи́сленная Еди́нице, / разделя́емая у́бо ве́рно Ипоста́сьми, / соединя́емая же Естество́м есть, / Оте́ц, Сын и Боже́ственный Дух.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Чи́стая, / непостижи́мое пое́м рожде́ние, / блажа́ще Тя, я́ко Ма́терь Творца́ всех и Влады́ки.

Песнь 6.

Ирмос: Глубина́ страсте́й воста́ на мя, / и бу́ря проти́вных ве́тров, / но предвари́в мя Ты спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли, / я́ко спасл еси́ от зве́ря проро́ка.

Вознесы́йся во́лею на Дре́во, / положи́лся еси́ я́ко мертв во гро́бе, / и су́щия во а́де ме́ртвыя вся вку́пе оживи́в, Христе́, / воскреси́л еси́ Боже́ственною си́лою.

Ад срет Тя, Ще́дре, до́ле, огорчи́ся, / свя́занныя отдава́я со тща́нием, / Твое́ стра́шное пою́щия, Спа́се, Воскресе́ние, / во гла́сех немо́лчных.

Боже́ственнии ученицы́, / ви́девше Жизнь всех из гро́ба воста́вша, Христа́, / любо́вию мно́гою и нра́вом пра́вым, / и весе́лием душе́вным покланя́хуся.

Дре́вле на одре́ боле́зненном, в ле́тех мно́зех слежа́й, / Твои́м, Христе́, повеле́нием исцеле́в, сла́вит, / воспева́я благоутро́бие Твое́, Жизнода́телю.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / предстоя́й престо́лу Влады́чню, / прииди́ посреде́ нас, наставля́я к стезя́м жи́зни, / тебе́ предста́теля те́пла стяжа́вших.

Слава, Троичен: Тро́ицу Ли́цы Тя чту, / Еди́ницу же Существо́м пропове́даю, / безнача́льне О́тче, Сы́не, Ду́ше Пра́вый, Бо́же всех, / с вы́шними стра́шными во́инствы.

И ныне, Богородичен: Вся Боже́ственным манове́нием нося́й, / держи́мь есть, Богоро́дице Де́во, во объя́тиях Твои́х, / всех нас восхища́я, от руки́ рабо́ты лука́ваго, я́ко Щедр.

Кондак, глас 3.

Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / и безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Твои́м предста́тельством, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти, спаса́емь: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.

Икос: Руки́ Твоея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / Отцу́ собезнача́льный, и Ду́ху Свято́му совлады́чествуяй все́ми, / пло́тию яви́лся еси́, / неду́ги исцеля́я, и стра́сти отгна́л еси́, / слепцы́ просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным Ты возста́вил еси́, / сему́ напра́сно ходи́ти повеле́в, / и сего́ носи́вший одр на ра́му взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем и возопии́м: / Ще́дрый, сла́ва, Христе́, держа́ве Твое́й.

Песнь 7.

Ирмос: Пла́мень ороси́вый пе́щный, / и о́троки неопали́мы спасы́й, / благослове́н еси́ во ве́ки, / Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Просте́рта Тя на Дре́ве, я́ко зря́ше, / свет скры со́лнце, не могу́щее ми́рови свети́ти, / Тебе́ во́лею заше́дшу Всецарю́, на просвеще́ние всех язы́ков.

Воскре́сл еси́ истощи́вый гро́бы, / и плени́вый ад си́лою всеси́льною, / те́мже пое́м честно́е Твое́, Христе́, и Боже́ственное воста́ние.

Я́ко ме́ртва что Жива́го и́щете? / Воста́, несть во гро́бе, мироно́сицам вопия́ше дре́вле, / блиста́яйся зра́ком боже́ственный А́нгел.

Слежа́ща в ле́тех мно́зех разсла́бленнаго сло́вом исцели́вый, вопия́л еси́: / возми́ одр твой и ходи́, поя́ вели́чия Бо́жия.

Архангелу Михаилу: Михаи́ле, нача́льный воево́до Госпо́день, / ве́рно в Боже́ственнем твое́м хра́ме собира́ющихся, / во хвале́ние Бо́жие наставля́й, / покрыва́й от вся́ческих зол хода́тайством твои́м.

Слава, Троичен: О Тро́ице, ве́рою пою́щия Тя, / я́ко Бо́га всех и Влады́ку, / от вся́ких бед спаса́й, / и Твои́х благ прича́стники сотвори́.

И ныне, Богородичен: Де́вствуеши, ро́ждши па́че сло́ва, / пре́жде всех век роди́вшагося от безнача́льна Отца́ нетле́нно, / сего́ ра́ди, Чи́стая, Тебе́ ублажа́ем.

Песнь 8.

Ирмос: А́нгельми немо́лчно в вы́шних сла́вимаго Бо́га, / небеса́ небе́с, земля́ и го́ры, / и хо́лми, и глубина́, и весь род челове́ческий, / пе́сньми Того́, я́ко Созда́теля и Изба́вителя / благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Заве́са раздра́ся, распе́ншуся Тебе́, Спа́се наш, / и отдава́ше ме́ртвыя, я́же пожре́, смерть, / и ад обнажи́ся, Тебе́ зря в преиспо́дних земли́ бы́вша.

Где твое́ жа́ло есть, сме́рте? / Где твоя́, а́де, ны́не побе́да? / Воскре́сшу Царю́, умертви́лся еси́ и поги́бл, не ктому́ ца́рствуеши, / Кре́пкий бо взят, я́же име́л еси́ свя́занныя.

Тецы́те ско́ро, возвести́те апо́столом Воскресе́ние, / мироно́сицам явле́йся ю́ноша веща́ше: / воскре́се Влады́ка, / и с Ним и́же от ве́ка ме́ртвии пресла́вно.

Ле́ты мно́гими слежа́й разсла́бленный, взыва́ше: / поми́луй мя, Изба́вителю, недоуме́нием содержи́ма. / Сей же повелева́ет ему́ взя́ти тща́тельно одр и пра́во ступа́ти.

Архангелу: Я́ко невеще́ственных предводи́тель, Архистрати́же сил, / с на́ми проси́ нам прегреше́ний избавле́ние, / исправле́ние же жития́, / и та́мошних наслажде́ние благ ве́чных.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Несозда́нное, непресеко́мое Существо́, Триипоста́сное Божество́, / Отца́ безнача́льна Бо́га, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го / воспои́м согла́сно, серафи́мскую зову́ще стра́шную песнь.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Сви́ток Тя дре́вле зря́ше Иса́иа, Присноде́во, / в не́мже пе́рстом О́тчим Сло́во безле́тное написа́ся, / от вся́каго безслове́сия спаса́ющее нас, / словесы́ Тя свяще́нными воспева́ющих.

Песнь 9.

Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя в купине́ Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве, / Дании́л же Тя ви́де, го́ру несеко́мую, / жезл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

Иису́се, на Дре́ве возвыша́емь, совозне́сл еси́ нас, / и положи́вся во́лею во гро́бе, / из гробо́в ме́ртвыя воскреси́л еси́ вся, / пою́щия держа́ву Твою́ непостижи́мую, / и си́лу Твою́ непобеди́мую.

Красне́йший от гро́ба возсия́л еси́, / я́ко жени́х от черто́га, красне́йший Сло́ве, / и разруши́л еси́ а́да мра́чное, / и ю́зники изве́л еси́, согла́сно зову́щия: / сла́ва сла́ве Твое́й, / сла́ва, Иису́се Бо́же, воста́нию Твоему́.

Воздыха́ния же и сле́зы нося́щя, / с ми́ры во тща́нии всесвяты́й гроб достиго́ша жены́, / и Христо́ву учи́ми бя́ху ве́рою сла́вному воста́нию, / е́же пра́зднуем в ра́дости душе́вной веселя́щеся.

После́доваше здра́вие те́ла, / повеле́нию Твоему́, Христе́, / и ви́димь бя́ше пре́жде разсла́бленный, / теки́й со тща́нием и одр нося́й, / на не́мже возлежа́ше ле́ты мно́гими, / песносло́вя мно́гую си́лу Твою́.

Архангелу Михаилу: Просвеще́ние нам испроси́, вели́кий Архистрати́же, / при́сно Све́ту вели́кому предстоя́й, / и умири́ нашу жизнь, / напа́стьми всегда́ змие́выми и обстоя́ньми жития́ / зы́блемую при́сно, достохва́льне.

Слава: Свет и Све́тове, Жизнь же и Жи́зни, сла́влю Тя всеблагоче́стно, / О́тче, Сло́ве и Ду́ше Святы́й, / Триипоста́сная Еди́нице, нераздели́мая держа́во, Божество́ несли́тное, / Свят, Свят, Свят, вопия́ с вы́шними си́лами.

И ныне: От светоно́сных про́йде ложе́сн Твои́х вели́кое Со́лнце Христо́с, / и мир просвети́, Пречи́стая, осия́ньми све́тлыми, и тму отъя́т преступле́ния, / те́мже пое́м Тя, я́ко вину́ всех до́брых, Богоневе́сто.

Ексапостиларий. Самогласен:

Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, / тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, / Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние. [Единожды.]

Слава И ныне:

Предста́ Человеколю́бец и всеще́дрый Госпо́дь О́вчей купе́ли, е́же исцели́ти неду́ги, / обре́те же челове́ка слежа́ща мно́гими ле́ты и к нему́ возопи́: / возми́ одр и иди́ на пути́ пра́выя.

Вместо же Достойно: поем:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: / Чи́стая Де́во, ра́дуйся! / И па́ки реку́: ра́дуйся! / Твой Сын воскре́се / тридне́вен от гро́ба, / и ме́ртвыя воздви́гнувый: / лю́дие, весели́теся.

Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших, архистратига Михаила и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

И паки: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды.)

И нам дарова́ живо́т ве́чный, / покланя́емся Его́ / тридне́вному Воскресе́нию.