Шрифт

Канон Недели Третьей по Пасхе - святых Жен Мироносиц

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И тропарь, глас 5, трижды:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропарь, глас 2:

Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный, / тогда́ ад умертви́л еси́ блиста́нием Божества́; / егда́ же и уме́ршия от преиспо́дних воскреси́л еси́, / вся Си́лы Небе́сныя взыва́ху: / Жизнода́вче, Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Слава: Благообра́зный Ио́сиф, / с Дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, / плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми, / во гро́бе но́ве, закры́в, положи́, / но тридне́вен воскре́сл еси́, Го́споди, / подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.

И ныне: Мироно́сицам жена́м, при гро́бе предста́в А́нгел, вопия́ше: / ми́ра ме́ртвым суть прили́чна, / Христо́с же истле́ния яви́ся чуждь. / Но возопи́йте: воскре́се Госпо́дь, / подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.

Канон Триоди, глас 2: Творение господина Андреа Критскаго.

Песнь 1.

Ирмос: Моисе́йскую песнь восприи́мши, возопи́й душе́: / Помо́щник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог и просла́влю Его́.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Распя́лся еси́ пло́тию, безстра́стный естество́м О́тчим, / прободе́н был еси́ в ре́бра, источи́вый ми́рови кровь и во́ду. / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

Крест Твой почита́ю, и погребе́ние сла́влю, Бла́же, / и пою́, и покланя́юся воста́нию Твоему́, и взыва́ю: / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

А́ще и вкуси́л еси́ же́лчи, сла́досте церко́вная, / но источи́л еси́ нам нетле́ние от ребр Твои́х. / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

Вмени́лся еси́, Спа́се, с ме́ртвыми, ме́ртвыя воздви́гнувый, / вкуси́л еси́ тли, / истле́ния бо вся́ко не позна́л еси́. / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

Да весели́тся Сио́н, да ра́дуется и не́бо, / воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гнувый, песносло́вящия: / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

Плащани́цами обви́в Ио́сиф те́ло Твое́, Христе́, / во гро́бе но́ве положи́ Тя, спасе́ние: / Ты же ме́ртвыя, я́ко Бог, воскреси́л еси́.

Предвари́вшия у́тро жены́, ви́деша Христа́, / и боже́ственным вопия́ху ученико́м: / вои́стинну Христо́с воскре́се, / прииди́те с на́ми воспо́йте Его́.

Слава: Всесвята́я Тро́ице, еди́но Божество́, безнача́льная Еди́нице, / О́тче и Сы́не и Боже́ственный Ду́ше, спаса́й мир, / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.

И ныне: Дре́внюю кля́тву разреши́вши, Чи́стая, во утро́бе Твое́й / возрасти́ла еси́ нам благослове́ние, Младе́нца роди́вши: / Сей бо Бог, а́ще и плоть но́сит.

Песнь 3.

Ирмос: Непло́дствовавший мой ум, / плодоно́сен, Бо́же, покажи́ ми, / де́лателю до́брых, насади́телю благи́х, / благоутро́бием Твои́м.

Дла́ни на Кресте́ просте́рл еси́, Иису́се, / язы́ки вся от пре́лести собра́в, / к позна́нию Твоему́ созва́л еси́, Спа́се.

Иуде́йстии лю́дие Пила́ту вопию́т: / отпусти́ нам злоде́йственнаго разбо́йника, / возми́, возми́, распни́ Безгре́шнаго.

Распе́ншуся Тебе́, Христе́, помрачи́ся свет, земля́ потрясе́ся, / и из гробо́в ме́ртвии воста́ша мно́зи, стра́хом держа́вы Твоея́.

Предстоя́щи Кресту́ А́гница Твоя́, Иису́се, пла́чем вопия́ше: / ка́мо и́деши, Сы́не? / Ка́мо гряде́ши, А́гнче, за всех закла́выйся?

Покланя́юся Твоему́ Кресту́, воспева́ю и погребе́ние, / почита́ю стра́сти, и гво́здия руку́, и копие́, Иису́се, / и Воскресе́ние Твое́.

Воскре́сл еси́, Иису́се, плене́н бысть враг, / Ада́м изба́вися, и Е́ва с ним от уз и тли, Воскресе́нием Твои́м.

Воскре́сшу Тебе́, Христе́, / сокруши́шася вереи́ и врата́ а́дова, / и сме́ртныя у́зы разруши́шася, а́бие стра́хом держа́вы Твоея́.

Богоприе́мче Ио́сифе, гряди́, ста́ни с на́ми, / воскре́се, зовы́й, Иису́с Изба́витель, / воздви́гнувый Ада́ма благоутро́бием Свои́м.

Да ра́дуется с на́ми ученико́в двоенадеся́тица, / с мироно́сицами жена́ми и Ио́сифом, / и со други́ми ученики́ и учени́цами Христо́выми.

Слава: Со Отце́м и Сы́ну и Ду́ху Пра́вому, / еди́ному Естеству́ покланя́юся и воспева́ю, / Ли́цы разделя́я и Существо́м соединя́я.

И ныне, Богородичен: Блаже́нна еси́, Чи́стая, из ко́рене Иессе́ова су́щая, / из него́же жезл и цвет Христа́, по пло́ти нас ра́ди возрасти́вшая.

Таже кондак, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мира я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

И седален глас 2.

Ми́ра те́пле гро́бу прино́сят жены́, Спа́се, / А́нгела све́тлостию ду́ши веселя́ху, / и Бо́га Тя всех пропове́даху, и ученико́м вопия́ху: / вои́стинну воскре́се из гро́ба всех Жизнь.

Слава и ныне, глас тойже: Ученико́в Твои́х лик с мироно́сицами жена́ми ра́дуется согла́сно, / о́бщий бо пра́здник с ни́ми пра́зднуют, / в сла́ву и честь Твоего́ Воскресе́ния. / И те́ми вопие́м Ти, Человеколю́бче Го́споди: / лю́дем Твои́м пода́ждь ве́лию ми́лость.

Песнь 4.

Ирмос: Е́же от Де́вы Твое́ рождество́ проро́к предзря́, / воспропове́даше вопия́: / слух Твой услы́шах и убоя́хся, / я́ко от ю́га и из горы́ святы́я приосене́нныя / прише́л еси́, Христе́.

Кресто́м плени́л еси́ а́дово чре́во, / и совоздви́гл еси́ ме́ртвыя, / и сме́рти разруши́л еси́ мучи́тельство, / те́мже, и́же от Ада́ма покланя́ющиися, / пое́м погребе́ние Твое́ и воста́ние, Христе́.

Благоволи́вый, Спа́се наш, / за благоутро́бие ми́лости пригвозди́тися на Кресте́, / и от пра́отчия изба́вити ны кля́твы, / разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

На Кресте́ пригвозди́вый мою́ дре́внюю кля́тву, / и источи́вый мне, Спа́се, благослове́ние кро́вию от ребр Твои́х, / разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Ад, Спа́се, срет Тя в преиспо́дних, огорчи́ся / помышля́я, я́ко я́же дре́вле пожре́ти возмоги́й, / ны́не нево́лею отда́в, истязу́ется в до́льних, / и пленя́емь, и обнажа́емь быва́ет ме́ртвых.

А́ще и ка́мень запеча́тася с кустоди́ею, о беззако́ннии врази́, / но воскре́се Госпо́дь, я́коже прорече́, / разреша́я у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жет бо, ели́ка хо́щет, твори́ти.

Воскресы́й из гро́ба, и плени́вый а́да, и оживи́вый ме́ртвыя, / и нетле́ние источи́вый мне Твои́м воста́нием, / разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Вои́стинну постыди́теся беззако́ннии, / Христо́с бо воскре́се, и совоздви́же ме́ртвыя, зовы́й: / дерза́йте, аз победи́х мир. / Ве́руйте у́бо Ему́, или́ умолчи́те лестцы́, / отмета́ющиися Воскресе́ния Его́.

Мироно́сицам, е́же ра́дуйтеся, / воскресы́й от гро́ба, возгласи́в, Бла́же, / и апо́столом пропове́дайте воста́ние Мое́, / разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Ио́сифа благообра́знаго, / ревни́теля благоче́стия, сове́тника и ученика́, / с мироно́сицами почти́м и апо́столами, зову́ще с ни́ми, / и ве́рно воспева́юще Спа́сово Воскресе́ние све́тло.

Слава: Пресу́щнаго Божества́ неразде́льную сла́ву, кто возмо́жет изрещи́? / Еди́но бо Естество́м су́щи Тро́ица пое́тся безнача́льная, / сра́сленная я́ко Еди́ница, / в Тро́ице пева́емая Ипоста́сьми просты́ми.

И ныне, Богородичен: Во чре́во Твое́ все́льшагося безму́жно ро́ждшая, Ма́ти Де́во Чи́стая, / непреста́нно моли́, я́ко Богоро́дица, / разреши́ти у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, помощи́.

Песнь 5.

Ирмос: Мглу души́ моея́, Спа́се мой, разгна́в / све́том за́поведей Твои́х озари́ мя, / я́ко еди́н Царь ми́ра.

Ты пе́рвую оде́жду мою́, / ю́же ми истка́, увы́ мне, се́ятель греха́, / совле́кл еси́, Спа́се мой, обле́кся в мя.

Ли́ствие смоко́вное сши мне грех мой, увы мне, / не сохра́ншему, Спа́се мой, пречи́стую за́поведь Твою́, / змии́ным сове́том.

Уязви́вшуюся ду́шу мою́ разбо́йническими помышле́ньми мои́ми, / предста́вый и́же от Мари́и, и еле́й возлия́в, исцели́, Христо́с.

У Креста́ предстоя́щи Пречи́стая Богоро́дица, ма́терски взыва́ше: / оста́вил Мя еси́ еди́ну, о Сы́не Мой и Бо́же!

Ты злонача́льнаго зми́я / ору́жием Креста́ Твоего́ низложи́в, / Твои́м воста́нием, сокруши́л еси́ жа́ло сме́рти, Иису́се.

Где твое́, сме́рте, жа́ло; / где твоя́, а́де, побе́да? / Ада́м да свопие́т: / сокруши́лся еси́ оживле́нием воздви́гшаго ме́ртвыя.

Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гшия, оживи́вшаго до́льных, / глас слы́шаху глаго́лющий: воскре́се Христо́с.

Благочести́вых мироно́сиц па́мять соверша́юще, / и всех учени́к Твои́х, в све́тлом Твое́м воста́нии, / воспева́ем Тя, Христе́.

Благообра́знаго вси почти́м досто́йно, / и́же те́ло Госпо́дне от Дре́ва сня и погребе́ ве́рно.

Слава: Тебе́, Бо́гу и Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху, покланя́юся, трем Ипоста́сем, / и еди́но три ве́рую, Существо́м еди́нем.

И ныне: Тя, безсе́менным Рождество́м роди́вшую па́че естества́ / обнови́вшаго естество́, Христа́ еди́наго Влады́ку воспева́ем, ве́рнии.

Песнь 6.

Ирмос: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь есмь, Спа́се, / и в пучи́не жите́йстей обурева́емь, / но я́коже Ио́ну от зве́ря, / и мене́ от страсте́й возведи́, и спаси́ мя.

Мертв есть ад, дерза́йте, земноро́днии, / Христо́с бо на Дре́ве ви́сяй, / ве́рже ору́жие нань, и лежи́т мертв, / я́же бо имя́ше, плени́ся обнажи́вся.

Плени́ся ад, дерза́йте ме́ртвии, и гро́би отверзо́шася, / воста́ните от а́да, вопие́т вам Христо́с, / вся прише́дый изба́вити от сме́рти и тли.

Ме́ртвыя я́коже возмо́г поже́рл еси́ иногда́, ны́не истязу́емь / а́де, отда́ждь Ми, вопие́т тебе́ Жизнода́вец и Бог, / вся прише́дый изба́вити от несы́таго твоего́ чре́ва.

Жены́ мироно́сицы, что тщите́ся про́чее? / Что же живо́му ми́ра прино́сите, / воскре́се Христо́с, я́коже предрече́. / Да преста́нут ва́ша сле́зы, преше́дшия на ра́дость.

Плащани́цею Тя, Христе́, обви́в Ио́сиф благообра́зный, во гро́бе положи́, / миропома́зав же разоре́нный Твоего́ телесе́ храм, / привали́ ка́мень вели́кий ко гро́бу.

Госпо́дь воскре́се плени́вый врага́, / и у́зники исто́ргнув, возведе́ вся, / и первозда́ннаго Ада́ма, того́ возставля́я, / я́ко Благоутро́бен и Человеколю́бец Бог.

Слава: Тро́ицу во Еди́нстве воспои́м, ве́рнии, / с Сы́ном Отца́ сла́вяще, и Ду́ха единосу́щна Сы́ну, и су́ща во Отце́ / собезнача́льнаго и присносу́щнаго Бо́га.

И ныне, Богородичен: Во чре́ве невозде́ланно зачала́ еси́, Чи́стая, нетле́ния грозд, я́ко лоза́, / из нея́же безсме́ртия то́ки, / я́коже вино́ нам источа́ют ве́чную жизнь.

Кондак, глас 2:

Ра́доватися мироно́сицам повеле́л еси́, / плачь прама́тере Е́вы утоли́л еси́ / воскресе́нием Твои́м, Христе́ Бо́же, / апо́столом же Твои́м пропове́дати повеле́л еси́: / Спас воскре́се от гро́ба.

Икос: На гроб Твой, Спа́се, мироно́сицы иду́щия, / к себе́ недоумева́хуся умо́м и веща́ху: / кто нам ка́мень отвали́т гро́бный? / И воззре́вша ви́дят, я́ко ка́мень отвале́н бе, / зра́ку же а́нгелову со одея́нием дивля́хуся, / содержи́ми же бя́ху тре́петом, и бежа́ти помышля́ху. / И к ним ю́ноша возопи́: / не бо́йтеся вы, Его́же и́щете, воста́, / прииди́те, ви́дите ме́сто, иде́же лежа́ше те́ло Иису́сово, / и ско́ро ше́дшия возвести́те ученико́м: / Спас воскре́се от гро́ба.

Песнь 7.

Ирмос: Херуви́мы подража́юще о́троцы в пещи́ ликовствова́ху, вопию́ще: / благослове́н еси́ Бо́же, / я́ко и́стиною и судо́м наве́л еси́ сия́ вся, грех ра́ди на́ших, / препе́тый и препросла́вленный во вся ве́ки.

Ты, я́ко Человеколю́бец, хотя́й вся спасти́ от пре́лести, я́же созда́л еси́, / претерпе́л еси́ пригвозди́тися на Кресте́, / да погребе́нный о́браз страстьми́, сей пло́тию Твое́ю обнови́ши, Спа́се, / и ад низложи́в, воскреси́л еси́ и уме́ршия с Собо́ю.

На Кресте́ возвыша́емь, вся призва́л еси́ / к Себе́, Ще́дре, я́коже обеща́л еси́, Бла́же, / я́ко вои́стинну вся сия́ грехо́в ра́ди на́ших пострада́ти благоволи́л еси́. / Те́мже и разбо́йнику ра́йская врата́ отве́рзл еси́, Спа́се.

Ты храм теле́сный воздви́гл еси́ разоре́нный, / тридне́вно из гро́ба, я́коже обеща́л еси́, Бла́же, / да вои́стинну ска́жеши сла́ву Твою́, / ю́же нам источа́еши ве́рою, / у́зы разреши́в, и́хже держа́ше дре́вле ад свя́занных.

О иуде́йское безу́мие! О неи́стовство беззако́нных! / Что неве́рное видевше, не ве́ровасте Христу́? / Я́ко немощны́я, не сло́вом ли воздви́же? / Или я́ко весь мир Той не спасе́ ли, / да уверя́ют вас поне́ во́ини, или́ воскре́сшие из ме́ртвых.

Омертве́вшии стра́жие ны́не да глаго́лют, / ка́ко укра́ден бысть, Его́же не ви́деша неразу́мнии всегда́? / А́ще бо воскре́сша не ви́деша, ни ощути́ша, / ка́ко укра́дена Сего́ разуме́ти можа́ху когда́? / Да уве́рит вы поне́ ка́мень сей и погреба́льная Христо́ва.

Что я́ко ме́ртва блюде́те? / Что печа́ти на ка́мени положи́сте евре́е, стра́хом боя́щеся краде́ния? / Се вои́стинну гроб запечатле́ся. / Ка́ко у́бо воскре́се, а́ще не бы Бог был Христо́с? / Да уверя́ют вы воскре́сшии и ви́дени бы́вшии мно́гими.

Слава: Со Отце́м сла́вим Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / вопию́ще непреста́нным гла́сом: / Тро́ице, еди́нственное Существо́, поми́луй, спаси́ вся, / в трие́х Ли́цех Еди́нице, уще́дри ны, / препросла́вленный Бо́же, во ве́ки.

И ныне, Богородичен: Во чре́ве Твое́м, Пречи́стая, ка́ко вмести́ла еси́ Младе́нца, / Его́же трепе́щут си́лы а́нгельския я́ко Бо́га? / Ра́зве я́коже восхоте́, я́коже весть всели́ся, / вся спасти́ хотя́й от Ада́ма земноро́дныя, / разреши́вый Ада́ма кля́твы о́ныя, сне́дию го́рькою.

Песнь 8.

Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, / на Сина́йстей горе́, прообрази́вшаго иногда́, / по́йте, благослови́те / и превозноси́те во вся ве́ки.

Со́лнечныя зари́ спря́тахуся стра́хом Христо́вых страда́ний, / и востая́ху ме́ртвии, и го́ры прекланя́хуся, / и колеба́шеся земля́, и ад обнажа́шеся.

В пещи́ су́щии иногда́ треблаже́ннии о́троцы / возвыша́юще ру́ки, прообража́ху, Бла́же, пречестны́й Крест Твой, / и́мже низложи́л еси́, Христе́, вра́жию си́лу.

О иуде́е слепи́и преле́стницы и престу́пницы, / Христо́ву Воскресе́нию неве́рующии, я́ко ло́жному, / что неве́рное ви́дите, я́ко воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гий?

О иуде́е врази́, а́ще и нам не ве́руете, / ва́ша во́ины вы вопроси́те, что пострада́ша они́? / Кто отвали́вый рука́ми ка́мень от гро́ба?

Кто изсуши́вый смоко́вницу? / Кто же суху́ю исцели́вый ру́ку? / Кто насы́тивый иногда́ мно́жества в пусты́ни, / а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Кто просвети́вый слепцы́, и прокаже́нныя очи́стивый, и хромы́я испра́вивый, / и пешеше́ствовавый мо́ре немо́кренно я́ко су́шу, / а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Кто воздви́гнувый ме́ртва четверодне́вна из гро́ба, вдови́ча сы́на? / Кто стягну́вый, я́ко Бог, разсла́блена на одре́, / а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Зове́т ка́мень са́мый, печа́ти вопию́т, я́же вы положи́вше, / поста́висте стра́жу храня́щую гроб: / вои́стинну воскре́се Христо́с и живе́т во ве́ки.

Вои́стинну воскре́се Христо́с, / плене́н бысть ад, умертви́ся змий, / изба́вися Ада́м, потрясо́шася до́льнии, / что не ве́руете про́чее, врази́ и престу́пницы?

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Со Отце́м Сы́на и Ду́ха Свята́го / Святу́ю Тро́ицу в Божестве́ еди́ном прославля́ем, вопию́ще: / Свят, Свят, Свят еси́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Во чре́ве Твое́м, Чи́стая, присноживо́тный хлеб, / смеше́ный несме́сно, смеше́нием на́шим, / родила́ еси́ непрело́жно еди́наго Христа́ Бо́га во двою́ существу́.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Преесте́ственно пло́тию заче́ншую во чре́ве, / от Отца́ безле́тно предвозсия́вшее Сло́во, / в пе́снех немо́лчных / велича́ем ве́рнии.

И́же на Кресте́ разбо́йника, позна́вша Тя, Бо́га, / насле́дника соде́лал еси́ мы́сленному раю́, / е́же помяни́ мя, вопию́ща, Всеси́льне Спа́се.

Зауше́н нас ра́ди, / и оплева́н был еси́, Иису́се, от беззако́нников, / скрижа́ли зако́на начерта́вый в Сина́и, уго́днику Моисе́ю.

О́цта и же́лчи, Спа́се, напое́н был еси́ нас ра́ди, / да́вый нам те́ло и честну́ю кровь, / в снедь же и питие́ ве́чныя Твоея́ жи́зни.

В животво́рная ре́бра копие́м прободе́н быв, Христе́, / пречи́стую Твою́ кровь и честну́ю во́ду / источи́л еси́ ми́рови, я́ко присноживо́тный исто́чник.

Вмени́лся еси́ в ме́ртвых, оживле́й ме́ртвыя, / во гро́бе положе́н еси́, истощи́вый гро́бы, / плени́л еси́ ад, воскреси́в Ада́ма.

Воскре́сл еси́, Иису́се, / свя́зан бысть враг, плени́ся ад, испраздни́шася гро́би, / воста́ша до́льнии, покланя́ющеся Тебе́, Христе́.

Кто укра́дый ме́ртваго, па́че же и на́га? / Что льстите́ся евре́е? / Христо́с воскре́се, и разруша́ются а́довы у́зы и вереи́.

Сла́ва Тебе́, Христе́ Спа́се, источи́вый жизнь, / и свет возсия́вый су́щим во тьме неве́дения, / и всю зе́млю просвети́вый воста́нием Твои́м.

Благообра́зный сове́тник Ио́сиф, / да пое́тся с мироно́сицами и боже́ственными ученики́, / я́ко пропове́дник сый и сей, воста́ния Христо́ва.

Ио́сифа чу́днаго да восхва́лим ве́рнии, / ку́пно с Никоди́мом и мироно́сицами ве́рными, / вопию́щия: Госпо́дь воскре́се вои́стинну.

Слава: Безнача́лен еси́ О́тче, / несозда́нен еси́ Сы́не, / сопресто́лен и Ду́ше Святы́й, / еди́но [Сия́ три] Естество́м и три Ли́цы, / еди́не Бо́же и́стинный.

И ныне, Богородичен: Да весели́тся Иессе́й, да ликовству́ет и Дави́д, / се бо Де́ва Богора́сленный жезл прозябе́, / цвет присноживо́тный Христа́.

Ексапостиларий.

Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, / тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, / Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние. [Единожды.]

Слава: мироносицам: Жены́ услы́шите глас ра́дования: / мучи́теля а́да попра́вый, от тли мир воздви́же, / тецы́те, друго́м рцы́те Мои́м благове́стия: / хощу́ бо созда́ние Свое́ ра́достию озари́ти, / отону́дуже прии́де печа́ль.

И ныне: тойже.

Вместо же Достойно: поем:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: / Чи́стая Де́во, ра́дуйся! / И па́ки реку́: ра́дуйся! / Твой Сын воскре́се / тридне́вен от гро́ба, / и ме́ртвыя воздви́гнувый: / лю́дие, весели́теся.

Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших, святых Жен Мироносиц и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

И паки: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды.)

И нам дарова́ живо́т ве́чный, / покланя́емся Его́ / тридне́вному Воскресе́нию.