Шрифт

Канон Антипасхи - Фоминой Недели

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И тропарь, глас 5, трижды:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропарь, глас 7:

Запеча́тану гро́бу, / Живо́т от гро́ба возсия́л еси́, Христе́ Бо́же, / и две́рем заключе́нным, / ученико́м предста́л еси́, / всех Воскресе́ние, / дух пра́вый те́ми обновля́я нам, / по вели́цей Твое́й ми́лости.

Величание

Велича́ем Тя, живода́вче Христе́, / нас ра́ди во ад сше́дшаго / и с Собо́ю вся воскреси́вшаго.

Канон праздника, творение Иоанна монаха. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Пои́м вси лю́дие, / от го́рькия рабо́ты фарао́ни Изра́иля изме́ншему, / и во глубине́ морсте́й нога́ми немо́крыми наста́вльшему, / песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Днесь весна́ душа́м, / зане́ Христо́с от гро́ба я́коже со́лнце возсия́в тридне́вный, / мра́чную бу́рю отгна́ греха́ на́шего. / Того́ воспои́м, я́ко просла́вися.

Цари́ца време́н, светоно́сному дню, / дней же царю́ я́вственнейши даронося́, / кра́сит избра́нныя лю́ди церко́вныя, / непреста́нно поя́ воскре́сшаго Христа́.

Врата́ смерти, Христе́, / ниже́ гро́бныя печа́ти, ниже́ ключи́ двере́й Тебе́ проти́вишася, / но воскре́с предста́л еси́ друго́м Твои́м, Влады́ко, / мир да́руяй, всяк ум преиму́щ.

Песнь 3.

Ирмос: Утверди́ мене́, Христе́, / на недви́жимом ка́мени за́поведей Твои́х, / и просвети́ мя све́том лица́ Твоего́, / несть бо свят па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Но́выя вме́сто ве́тхих, / вме́сто же тле́нных нетле́нныя, / Кресто́м Твои́м, Христе́, соверши́в нас, / во обновле́нии жи́зни жи́тельствовати досто́йно повеле́л еси́.

Во гро́бе заключе́н опи́санною пло́тию Твое́ю, / неопи́санный, Христе́, воскре́сл еси́, / две́рем же заключе́нным, / предста́л еси́ Твои́м ученико́м, Всеси́льне.

Я́звы Твоя́, Христе́, / я́же во́лею претерпе́л еси́ за нас, / ученико́м Твои́м сохрани́в, свиде́тельство показа́л еси́ / Твоего́ сла́внаго Воскресе́ния.

Ипакои, глас 6:

Я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́ им, / прииди́ и к нам и спаси́ нас.

Песнь 4.

Ирмос: Ве́лия та́йна Твоего́, Христе́, смотре́ния, / сию́ бо свы́ше прови́дя богозри́тельно Авваку́м, / изше́л еси́, вопия́ше Тебе́, / во спасе́ние люде́й Твои́х, Человеколю́бче.

Же́лчи у́бо вкуси́, дре́внее вкуше́ние исцеля́я, / ны́не же с со́том ме́да, просвеще́ние подая́ Христо́с пра́отцу, / и Свое́ сла́дкое прича́стие.

Ра́дуешися испыта́емь, / те́мже, Человеколю́бче, на сие́ повелева́еши Фоме́, / простира́я неве́рующу ре́бра, / ми́рови уверя́я Твое́, Христе́, тридне́вное воста́ние.

Бога́тство поче́рп / от сокро́вища некра́домаго Боже́ственнаго, Благоде́телю, / копие́м прободе́ннаго Твоего́ ребра́, / прему́дрости и ра́зума наполня́ет мир Близне́ц.

Твой всеблаже́нный хва́лится язы́к, о Бли́знче! / Пе́рвый бо благоче́стно пропове́дует / Жизнода́вца Иису́са, Бо́га же и Го́спода, / от осяза́ния испо́лнься благода́ти.

Песнь 5.

Ирмос: От но́щи у́тренююще пое́м Тя, Христе́, / Отцу́ собезнача́льна, и Спа́са душ на́ших, / мир ми́рови пода́ждь, Человеколю́бче.

Предста́в друго́м скорбя́щим Спас, / прише́ствием всю отъе́млет скорбь, / и игра́ти воздвиза́ет Свои́м Воскресе́нием.

О вои́стинну похваля́емаго Фомы́ стра́шнаго начина́ния! / Де́рзостно бо осяза́ ре́бра, / Боже́ственным огне́м блиста́ющая.

Неве́рие Фомино́, ве́ры роди́тельное нам показа́л еси́, / Ты бо вся прему́дростию Твое́ю / промышля́еши поле́зно, Христе́, я́ко Человеколю́бец.

Песнь 6.

Ирмос: Проро́ка спасл еси́ от ки́та, Человеколю́бче, / и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́, молю́ся.

Фомы́ не оста́вил еси́, Влады́ко, / погружа́ема глубино́ю неве́рия, / дла́ни просте́р на испыта́ние.

Спас наш глаго́лаше: / осяза́вше Мя ви́дите ко́сти плоть нося́ща, / Аз не премени́хся.

Ре́бра осяза́ и ве́ровав позна́ Фома́, / не сый в пе́рвом вхо́де Твое́м, Спа́се наш.

Кондак, глас 8:

Любопы́тною десни́цею / жизнопода́тельная Твоя́ ре́бра Фома́ испыта́, Христе́ Бо́же, / созаключе́нным бо две́рем я́ко вшел еси́, / с про́чими апо́столы вопия́ше Тебе́: / Госпо́дь еси́ и Бог мой.

Икос: Кто сохрани́ учени́чу длань тогда́ неопали́му, / егда́ ко о́гненным ре́бром приступи́ Госпо́дним? / Кто даде́ ей де́рзость, и возмо́же осяза́ти / пла́менную кость, вся́ко неосяжи́мую? / А́ще бо не бы ребро́ си́лу по́дало бре́нней десни́це, / ка́ко можа́ше осяза́ти, / страда́ньми поколеба́вшая я́же вы́ше и я́же ни́зу? / Сия́ благода́ть Фоме́ даде́ся, е́же сия́ осяза́ти, / Христо́ви же вопи́ти: Госпо́дь еси́ и Бог мой.

Песнь 7.

Ирмос: О́бразу служи́ти мусики́йскому согла́сию созыва́ющу лю́ди, / от пе́сней Сио́нских пою́ще оте́чески о́троцы Дави́довы, / мучи́телево разори́ша злочести́вое веле́ние, / и пла́мень в ро́су преложи́ша, песнь воспева́юще: / превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко пе́рвый есть дней и госпо́дственный светоно́сный сий, / во́ньже ра́доватися досто́йно но́вым и боже́ственным лю́дем с тре́петом: / прино́сит бо и ве́ка о́браз, / я́ко осми́ца соверша́я бу́дущаго, / превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Еди́н дерзну́вый, неве́рною же ве́рою / облагоде́тельствовавый нас Фома́ Близне́ц, / реши́т у́бо мра́чное неве́дение всех конце́в, ве́рным неве́рствием, / себе́ же вене́ц плете́т я́ве глаго́ля. / Ты еси́ Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Не всу́е усумне́вся Фома́ о воста́нии Твое́м, не низложи́ся, / но несумне́тельное тща́шеся показа́ти сие́, Христе́, всем язы́ком. / Отону́дуже неве́рием уве́рив, всех научи́ глаго́лати: / Ты еси́ Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Со стра́хом ру́ку Фома́ в ре́бра Твоя́ живоно́сная, Христе́, вложи́в, / тре́петен ощути́ де́йство, Спа́се, сугу́бое / двема́ естество́ма в Тебе́ соединя́емыма неслия́нно, / и ве́рою взыва́ше, глаго́ля: / Ты еси́ Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: В пла́мени о́гненне горя́щия пе́щи сохра́ншаго де́ти, / и во зра́це а́нгела снизше́дшаго к ним, / по́йте Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Возжеле́вый Твое́ ра́достное виде́ние, / пре́жде не ве́роваше Фома́: / сподо́блься же того́, Бо́га и Го́спода Тя нарица́ше, Влады́ко, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Претерпе́вшаго Фомино́ неве́рие и показа́вшаго ре́бра, / и того́ дла́нию осяза́нна бы́вша, / по́йте Го́спода и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Твое́ неудо́бное сокро́вище, утае́ное нам отве́рзе Фома́: / богосло́вив бо язы́ком богоно́сным, / по́йте Го́спода, глаго́лаше, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Тебе́, све́тлую свещу́ и Ма́терь Бо́жию, / пречу́дную сла́ву и вы́шшую всех тварей, / пе́сньми велича́ем.

Твой све́тлый день и пресве́тлый, Христе́, всесве́тлую благода́ть, / во́ньже кра́сный добро́тою ученико́м Твои́м предста́л еси́, / в пе́снех велича́ем.

Тебе́, бре́нною дла́нию осяза́ема в ре́бра, / и не опали́вша сию́, огне́м невеще́ственнаго Боже́ственнаго существа́, / в пе́снех велича́ем.

Тя, я́ко Бо́га, из гро́ба воскре́сша Христа́, / не очи́ма видевше, но серде́чною любо́вию ве́ровавше, / пе́сньми велича́ем.

Ексапостиларий, глас 1.

Мои́х удо́в руко́ю твое́ю испыта́вый я́звы, / не неве́руй Ми, Фомо́, / уя́звленному тебе́ ра́ди, / со ученики́ единому́дрствуй, / и живу́щаго пропове́дуй Бо́га. [Дважды.]

Слава, и ныне: Днесь весна́ благоуха́ет, / и но́вая тварь лику́ет. / Днесь взима́ются ключи́ двере́й, / и неве́рия Фомы́ дру́га вопию́ща: / Госпо́дь и Бог мой.

Вместо же Достойно: поем:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: / Чи́стая Де́во, ра́дуйся! / И па́ки реку́: ра́дуйся! / Твой Сын воскре́се / тридне́вен от гро́ба, / и ме́ртвыя воздви́гнувый: / лю́дие, весели́теся.

Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших, святых славных и всехвальных апостолов, святаго апостола Фомы и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

И паки: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды.)

И нам дарова́ живо́т ве́чный, / покланя́емся Его́ / тридне́вному Воскресе́нию.