Шрифт

Пятница 5-ой седмицы. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В ПЯТОК 5-Я СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Троичны гласа. Таже кафисмы, 13, 14, 15. По 1-м стихословии, глаголем седальны Крестныя Осмогласника, два, и с Богородичным.

По 2-м же стихословии,
глаголем настоящий седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Просте́рл еси́, Христе́, дла́ни на Дре́ве, / исцеля́я я́зву Ада́мову, я́звами Твои́ми. / Те́мже молю́ Тя: / я́звы моя́ исцели́, / я́же наложи́ души́ мое́й льстец, / и сподо́би в моли́тве и посте́, Спа́се, / угоди́ти Тебе́. [Дважды.]

Крестобогородичен. Подобен: Зря́щи Тя, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти, / ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: / Сы́не Мой, собезнача́льный Отцу́ и Ду́хови, / ко́е неизрече́нное смотре́ние Твое́ сие́, / и́мже спасл еси́ / пречи́стых рук Твои́х, Ще́дре, созда́ние.

По 3-м стихословии, седален, глас 6:
Подобен: Упова́ние мира:

Кре́сте, миру храни́телю, де́монов прогони́телю, / тя стяжа́вших во всем предста́тельство необори́мое / сподо́би поще́ния прейти́ про́чее, / со́вестию чи́стою, исправля́я ду́ши на́ша пред Христо́м, / дре́во благослове́нное. [Дважды.]

Крестобогородичен. Подобен: Чи́стая Де́во и Честна́я, а́нгелов сла́во, / егда́ предстоя́ла еси́ Кресту́ Сы́на и Бо́га Твоего́, / не терпя́щи зре́ти поруга́ния враго́в, / взыва́ла еси́ боля́щи ма́терски: / ка́ко терпи́ши, о Человеколю́бче, всех преще́ния? / Сла́ва долготерпе́нию Твоемуё.

Трипеснец господина Иосифа.
И стихословится песнь, глас 1.
Песнь 5.

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́:

Простры́й не́бо я́ко ко́жу, / просте́рл еси́ дла́ни на Кресте́, Иису́се преблаги́й, / те́мже молю́ Тя, / просте́рта мя вра́жиими искуше́нии, уще́дри.

Усну́л еси́ на Кресте́, Иису́се преблаги́й, / бо́дрость спасе́ния нам подая́ / лежа́щим, Го́споди, в до́льнейшей поги́бели; / те́мже Тя ве́рою сла́вим.

Стра́сти Твоея́ ви́дети день, сподо́би рабы́ Твоя́ / провеще́нны се́рдца све́тлостию, / и живоно́сное Твое́, Спа́се, Воскресе́ние, / пою́щия держа́ву Ца́рствия Твоего́.

Богородичен: Зря́щи Тя воздвижена на Кресте́ / Всечистая восклица́ше уязвля́ема утро́бою, и глаго́лаше: / за милосе́рдие, Го́споди, Твои́х щедро́т, / страда́ти претерпе́л еси́, / всем подая́й безстра́стие.

Иный, господина Феодора, глас 6.

Ирмос: От но́щи у́тренююща, Человеколю́бче:

На Кресте́ ру́це Твои́, Человеколю́бче, распросте́рл еси́, / и гвоздьми́ пригвозди́ша, / и ре́бра копие́м прободо́ша иуде́е, / и терпи́ши вся, Христе́, / да мы спасе́мся.

Дре́ва сне́дию у́мре иногда́ Ада́м, / па́ки же обре́те Дре́вом кре́стным жизнь, / и́мже щедро́т наслажда́ется / пи́щи внутрь рая́.

Троичен: Еди́ну Естество́м Тя, Тро́ице, воспева́ю, / безнача́льную, несозда́нную, нача́льственную, ца́рственную, / пресоверше́нную Еди́ницу, Бо́га, / и Свет, и Жизнь, Зижди́теля миру.

Богородичен: В преесте́ственном Твое́м рождестве́, Чи́стая, / зако́ны естества́ Тобо́ю разреша́ются я́ве, / и́бо безсе́менно ражда́еши преве́чнаго Бо́га, / от Отца́ рожде́ннаго.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Крест, копие́, и гво́здия Твоя́ почита́ем, Влады́ко, / те́ми бо от тли нас изба́вил еси́, / Твое́ю стра́стию, Христе́, / обезсме́ртствовавшихся.

Ирмос: От но́щи у́тренююща, Человеколю́бче, / просвети́ молю́ся, / и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́се, / твори́ти во́лю Твою́.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго:

Притупи́л еси́ лука́ваго, Спа́се, жа́ла, / пригвожде́н гвоздьми́ на Дре́ве, / терно́вным венце́м оде́ялся еси́ укори́зны, / искореня́я преступле́ния те́рние. / Те́мже воспева́юще Тебе́ зове́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Просте́рл еси́ на Кресте́, Христе́, дла́ни, / челове́чество собира́я к Твоему́ позна́нию, / и копие́м Твои́м ре́бром пробости́ся претерпе́л еси́, / источи́в нам исто́чник спасе́ния, воспева́ющим: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Струя́ми благоутро́бия Твоего́, Христе́ Ще́дре, / очи́сти мое́ се́рдце, грехо́вным угрызе́нием оскверни́вшееся, / и ре́ки умиле́ния источи́ти сподо́би мя, Христе́ Иису́се, / да зову́ Тебе́: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Богородичен: Ста́мну Тя Боже́ственную, / ма́нну иму́щую Божества́, позна́хом Отрокови́це, / ковче́г и трапе́зу и све́щник / престо́л Бо́жий и пала́ту, и мост, / преводя́щий к Боже́ственной жи́зни, пою́щия: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

 

Иный. Ирмос: Отроко́в песнь:

Распина́ется Христо́с, / и оживля́емь аз пою́ со о́троки: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода / и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Мир от тли распятием Твои́м избавивыйся, поет со отроки: благословите дела Госпо́дня Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Тро́ице равносла́вимая, пресу́щная Еди́нице, / О́тче, и Сы́не, и Ду́ше, / спаси́ ве́рою пою́щия Тя.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Рождеству́ Чи́стыя Богоро́дицы / покланя́юся, поя́ со о́троки: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода, / и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Пою́ Твой Крест, / и́мже спасл мя еси́ Христе́, поя́ со о́троки: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода, / и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ирмос: Отроко́в песнь воспои́м Христу́, / пою́ще с ни́ми: / да благослови́т вся тварь Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: О́браз чи́стаго:

Ви́де Илиа́ Го́спода в то́нце ве́тре, / истончи́в пе́рвее плоть моли́твами и посто́м: / ему́же поревнова́вши, душе́ моя, / отве́ржи сла́дости дебельства́, / я́ко да у́зриши жела́емаго.

На дре́во возне́с пе́рвее Моисе́й зми́я, Спа́се, / вообража́ше Твое́ воздви́жение, / е́же на Кресте́ Преблаги́й; / и́мже ядови́тыя зло́бы зми́евы, / изба́вил еси́ вся язы́ки / покланя́ющияся Тебе́.

Во гро́бе уны́ния лежа́, / отягча́ющий име́я ка́мень недоуме́ния, / присноживо́тнаго не разуме́я, Спа́се, сло́ва Твоего́, / и стра́ха Твоего́ не чу́вствуя, / уще́дри мя и спаси́ / Твое́ю бла́гостию, Многоми́лостиве.

Богородичен: Всех превы́шшая Влады́чице, / страсте́й мя зло́бы вы́шша покажи́, / сла́вяща Тя всеи́стинную Богоро́дицу, / и пою́ща Рождество́ Твое́ Чи́стая, / непостиже́нием, Богора́дованная, почита́емое.

 

Иный. Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия:

Распина́ешися, и спаса́еши мя, / умира́еши, и оживля́еши мя. / О благоутро́бия, о человеколю́бия Твоего́! / Кто ви́де, кто слы́ша, / Влады́ку за раба́ прие́млюща смерть поно́сную? / Но сла́ва неизрече́нней бла́гости Твое́й, Го́споди.

Со́лнце, я́ко ви́де Тя распина́ема, за́йде; / ка́ко бо сия́ло бы, / укори́зну ви́дя Зижди́теля своего́? / Я́ко и тварь вся преклоня́ема, / распина́телем вопия́ше молча́щи: / я́ко Ты Бог еси́ всех, / а́ще и пло́тию стра́стен.

Троичен: Еди́наго единороди́телю, / единоро́днаго Сы́на О́тче, / и еди́не еди́наго све́те, све́та сия́ние, / и еди́ный еди́не еди́наго Бо́га, / Святы́й Ду́ше, Го́спода Госпо́дь, вои́стинну сый; / о Тро́ице Еди́нице Свята́я, / спаси́ мя богосло́вяща Тя.

Богородичен: Чу́до рождества́ Твоего́ / удивля́ет мя Всенепоро́чная, / ка́ко зачина́еши безсе́менно необыме́ннаго? / Рцы, ка́ко де́вствуеши, ро́ждши я́ко Ма́ти? / Е́же па́че естества́ ве́рою прие́мь, / Рожде́нному поклони́ся; / ели́ка хо́щет бо и мо́жет.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Нас ра́ди подъя́т Твой ки́йждо уд страсть: / ударе́ние – глава́, лани́ты – зауше́ние, / ру́це – пригвожде́ние, и ре́бра – копие́, / изря́днее же Крест. / Но сла́ва неизрече́нному благоутро́бию Твоему́, Спа́се наш.

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное, / Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод, / Бо́жие бо Рожде́ние обновля́ет естества́. / Те́мже Тя вси ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь правосла́вно велича́ем.

Светилен гласа.
На стиховне, самогласен, дважды, глас 8:

С разбо́йники на Кресте́ пригвозди́выйся, Христе́ Бо́же, / и я́звою Твое́ю челове́ческое естество́ исцели́вый, / не пре́зри мене́, в мы́сленныя путедержа́тели, / и в разбо́йники безпло́тныя впа́дшаго, / и доброде́тели от них совлече́ннаго, / и лю́те уя́звеннаго, / ни от еди́наго же от преподо́бных исцели́тися возмо́гшаго; / и́сполу бо мертв есмь, / кратча́йший име́я жи́зни оста́нок, / на Тя име́яй еди́ну наде́жду, / ме́ртвым живо́т подаю́щаго, но обвяжи́ ми стру́пы, Твою́ иска́пав мне бла́гость, / еди́не Человеколю́бче.

Мученичен: Что вы нарече́м святи́и? Херуви́мы ли? Я́ко на вас почи́л есть Христо́с. / Серафи́мы ли? Я́ко непреста́нно просла́висте Его́. / А́нгелы ли? Те́ла бо отврати́стеся. / Силы ли? Де́йствуете бо чудесы́. / Мно́гая ва́ша имена́, и бо́льшая дарова́ния, / моли́те спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: О преславнаго чудесе!

О пресла́внаго чудесе́! О та́инства но́ваго! / О ужа́снаго начина́ния! Де́ва глаго́лаше, на Кресте́ Тя я́ко ви́де, / посреде́ двою́ разбо́йнику обе́шена, / Его́же неболе́зненно ужа́сно породи́, пла́каше глаго́лющи: / увы́ Мне, Ча́до любе́знейшее, / ка́ко Тя лю́тый наро́д и неблагода́рный / ко Кресту́ пригвозди́?

На 1-м часе, кафисмы несть. На 3-м часе, кафисма 19. На 6-м часе, 20.

В ПЯТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ
НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 8.

Препе́тый еси́, Христе́ Бо́же наш, / поколеба́яй зе́млю, за е́же обрати́ти / и спасти́ живу́щия на ней, / и па́ки утвержда́яй ю́ за Свою́ бла́гость и неизрече́нное благоутро́бие, / моли́твами Богоро́дицы поми́луй нас.

Сла́ва, и ны́не: тойжде.

Прокимен, псалом 100, глас 4: Ми́лость и суд / воспою́ Тебе́, Го́споди. Стих: Пою́ и разуме́ю в пути́ непоро́чне.

Пророчества Исаина чтение.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Бог, Святы́й Изра́илев, Сотвори́вый гряду́щая, вопроси́те Мене́ о сыне́х Мои́х, и о дще́рех Мои́х, и о де́лех руку́ Мое́ю запове́дите Мне. Аз сотвори́х зе́млю и челове́ка на ней, Аз руко́ю Мое́ю утверди́х не́бо, Аз всем звезда́м запове́дах. Аз возста́вих Его́ с пра́вдою царя́, и вси путие́ Его́ пра́вы. Сей сози́ждет град Мой, и плене́ние люде́й Мои́х возврати́т, не по мзде, ни по даро́м, рече́ Госпо́дь Савао́ф. Та́ко глаго́лет Госпо́дь Савао́ф: утруди́ся Еги́пет, и ку́пли Ефио́пския, и Саваи́мстии му́жи высо́цыи к тебе́ пре́йдут, и тебе́ бу́дут раби́, и в след тебе́ по́йдут свя́зани у́зами ручны́ми, и пре́йдут к тебе́, и покло́нятся тебе́, и в тебе́ помо́лятся, я́ко в тебе́ Бог есть, и реку́т: несть бо́га ра́зве Тебе́. Ты бо еси́ Бог, и не ве́дехом, Бог Изра́илев Спас. Постыдя́тся и посра́мятся вси проти́вящиися ему́, и по́йдут в студе́, обновля́йтеся ко Мне о́строви. Изра́иль спаса́ется от Го́спода спасе́нием ве́чным, не постыдя́тся, ни посра́мятся да́же до ве́ка ктому́.

Прокимен, псалом 101, глас 4: Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, / и вопль мой к Тебе́ да прии́дет. Стих: Не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́.

На 9-м часе кафизмы нет.

В ПЯТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ
ВЕЧЕРА

Стихословим кафисму 18. По обычном же стихословии, на Го́споди воззва́х, поставим стихов 10, и поем самогласен, глас 6, дважды:

Я́ко от Иерусали́ма Твои́х Боже́ственных за́поведей исходя́, / и к страсте́м Иерихо́нским дости́г, / сла́вою безче́стия жите́йских попече́ний привлече́н, / в разбо́йническия впадо́х по́мыслы, / сыноположе́ния благода́ти ри́зы от них совлеко́хся, / и ра́нами я́ко безду́шен лежу́. / Свяще́нник же прише́д я́зву ви́дев не внят, / и леви́т, и той возгнуша́вся ми́мо и́де. / Ты же, Го́споди, от Де́вы неизрече́нно вопло́щься, / излия́нием от спаси́тельнаго ребра́ Твоего́, / во́льне излия́вшияся кро́ве и воды́, / я́коже еле́й иска́пав, Христе́ Бо́же, / стру́пы язв мои́х мя́гкостию стягни́, / и к небе́сному совокупи́ ли́ку, я́ко Милосе́рд.

Мученичен: Му́ченицы Твои́, Го́споди, / не отверго́шася Тебе́, / ни отступи́ша от за́поведей Твои́х, / тех моли́твами поми́луй нас.

Таже поем стихиры подобны,
Пресвятыя Богородицы 3, творяще я 7,
глас 6. Подобен: Всю отложивше:

Сове́т преве́чный открыва́я Тебе́, Отрокови́це, / Гаврии́л предста́, Тебе́ лобза́я и веща́я: / ра́дуйся, земле́ ненасе́янная. / Ра́дуйся, купино́ неопали́мая. / Ра́дуйся, глубино́ неудобозри́мая. / Ра́дуйся, мо́сте к небесе́м преводя́й, / и ле́ствице высо́кая, ю́же Иа́ков ви́де. / Ра́дуйся, Боже́ственная ру́чко ма́нны. / Ра́дуйся, разреше́ние кля́твы. / Ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние, / с Тобо́ю Госпо́дь.

Явля́еши Ми ся, я́ко челове́к, / глаго́лет нетле́нная Отрокови́ца ко Архистрати́гу, / и ка́ко веща́еши глаго́лы па́че челове́ка? / Со Мно́ю бо рекл еси́ Бо́гу бы́ти, / и всели́тися во утро́бу Мою́. / И ка́ко бу́ду, глаго́ли Ми, село́ простра́нное, / и ме́сто свяще́ния, херуви́мы Превосходя́щаго? / Да не прельсти́ши Мене́ ле́стию, / не позна́х бо сла́сти, / бра́ку есмь неприча́стна, / ка́ко у́бо Отроча́ рожду́?

Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин, / глаго́лет безпло́тный, / и я́же па́че челове́ка содева́ются, / мои́м ве́руй и́стинным глаго́лом, Всесвята́я Пренепоро́чная. / Она́ же возопи́: / бу́ди Мне ны́не по глаго́лу твоему́, / и рожду́ Безпло́тнаго, плоть от Мене́ заи́мствовавшаго, / я́ко да возведе́т челове́ка, я́ко еди́н си́лен, / в пе́рвое достоя́ние, с растворе́нием.

Слава, и ныне, глас 2: Е́же от ве́ка та́инство открыва́ется днесь, / и Сын Бо́жий, Сын Челове́чь быва́ет, / да ху́ждшее восприи́м, подаст ми лу́чшее. / Солга́ся дре́вле Ада́м, / и бог вожделе́в [бы́ти], не бысть, / Челове́к быва́ет Бог, / да бо́га Ада́ма соде́лает. / Да весели́тся тварь, да ликовству́ет естество́, / я́ко Арха́нгел Де́ве со стра́хом предстои́т, / и е́же ра́дуйся, прино́сит печа́ли сопроти́вное. / За милосе́рдие ми́лости вочелове́чивыйся / Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Аще ли не совершается последование Преждесвященных, поем стихиры Богородицы на 8.

На стиховне самогласен дне, дважды, и мученичен.

Слава, и ныне, самогласен, глас 4: Язы́ка, его́же не ве́дяше, / услы́ша Богоро́дица, / глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел Благове́щения глаго́лы: / отню́дуже ве́рно прии́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га. / Те́мже и мы ра́дующеся вопие́м Ти: / из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно, Бо́же, / мир мирови да́руй / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Вход. Све́те ти́хий:

Прокимен, псалом 102, глас 4: Щедр и ми́лостив Госпо́дь, / долготерпели́в и многоми́лостив. Стих: Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и вся вну́тренняя моя́, и́мя свято́е Его́.

Бытия чтение.

Бысть по глаго́лех сих, Бог искуша́ше Авраа́ма, и рече́ ему́: Авраа́ме, Авраа́ме. И рече́: се аз. И рече́: пойми́ сы́на твоего́ возлю́бленнаго, его́же возлюби́л еси́, Исаа́ка, и иди́ на зе́млю высо́ку, и вознеси́ его́ та́мо во всесожже́ние, на еди́ну от гор, и́хже ти реку́. Воста́в же Авраа́м у́тро, оседла́ осля́ свое́, поя́т же с собо́ю два о́трочища, и Исаа́ка, сы́на своего́, и растни́в дрова́ во всесожже́ние, воста́в и́де, и прии́де на ме́сто, е́же рече́ ему́ Бог, в тре́тий день. И воззре́в Авраа́м очи́ма свои́ма, ви́де ме́сто издале́че. И рече́ Авраа́м отроко́м свои́м: ся́дите зде со осля́тем: аз же и де́тищ по́йдем до о́нде, и поклони́вшеся возврати́мся к вам. Взя же Авраа́м дрова́ всесожже́ния, и возложи́ на Исаа́ка, сы́на своего́: взя же в ру́ки и огнь, и нож, и идо́ста о́ба вку́пе. Рече́ же Исаа́к ко Авраа́му, отцу́ своему́: о́тче. Он же рече́: что есть, ча́до? Рече́ же: се огнь и дрова́, где есть овча́ е́же во всесожже́ние? Рече́ же Авраа́м: Бог у́зрит Себе́ овча́ во всесожже́ние, ча́до. Ше́дше же о́ба вку́пе, приидо́ста на ме́сто, е́же рече́ ему́ Бог, и созда́ та́мо Авраа́м же́ртвенник, и возложи́ дрова́, и связа́в Исаа́ка, сы́на своего́, возложи́ его́ на же́ртвенник верху́ дров. И простре́ Авраа́м ру́ку свою́ взя́ти нож, закла́ти сы́на своего́. И воззва́ и А́нгел Госпо́день с небесе́, и рече́: Авраа́ме, Авраа́ме. Он же рече́: се аз. И рече́: да не возложи́ши руки́ твоея́ на о́трочища, ниже́ да сотвори́ши ему́ что, ны́не бо позна́х, я́ко бои́шися ты Бо́га, и не пощаде́л еси́ сы́на твоего́ возлю́бленнаго Мене́ ра́ди. И воззре́в Авраа́м очи́ма свои́ма ви́де, и се ове́н еди́н держи́мый рога́ма в са́де саве́к: и и́де Авраа́м, и взя овна́, и вознесе́ его́ во всесожже́ние вме́сто Исаа́ка, сы́на своего́. И нарече́ Авраа́м и́мя ме́сту тому́: Госпо́дь ви́де, да реку́т днесь, на горе́ Госпо́дь яви́ся. И воззва́ А́нгел Госпо́день Авраа́ма втори́цею с небесе́, глаго́ля: Мно́ю Саме́м кля́хся, глаго́лет Госпо́дь, его́же ра́ди сотвори́л еси́ глаго́л сей, и не пощаде́л еси́ сы́на твоего́ возлю́бленнаго Мене́ ра́ди. Вои́стинну благословя́ благословлю́ тя, и умножа́я умно́жу се́мя твое́, я́ко зве́зды небе́сныя, и я́ко песо́к вскра́й мо́ря, и насле́дит се́мя твое́ гра́ды супоста́тов. И благословя́тся о се́мени твое́м вси язы́цы земни́и, зане́же послу́шал еси́ гла́са Моего́.

Прокимен, псалом 103, глас 4: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди, / вся прему́дростию сотвори́л еси́. Стих: Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́.

Притчей чтение.

Бра́тия в ну́ждах поле́зни да бу́дут, сего́ бо ра́ди ражда́ются. Муж безу́мен пле́щет и ра́дуется себе́, я́коже поруча́яйся испору́чит дру́га своего́, на свои́х же устна́х огнь сокро́вищствует. Грехолю́бец ра́дуется сва́ром, а жестокосе́рдый не усря́щет благи́х. Муж удобопрело́жный язы́ком, впаде́т в зла́я, се́рдце же безу́мнаго боле́знь стяжа́вшему е́. Не весели́тся оте́ц о сы́не ненака́заннем, сын же мудр весели́т ма́терь свою́. Се́рдце веселя́щееся благоиме́тися твори́т, му́жу же печа́льну засы́шут ко́сти. Прие́млющему да́ры непра́ведно в не́дра не предуспева́ют путие́, нечести́вый же уклоня́ет пути́ пра́вды. Лице́ разу́мно му́жа прему́дра, о́чи же безу́мнаго на конца́х земли́. Гнев отцу́ сын безу́мен, и боле́знь ро́ждшей его́. Тщеты́ твори́ти му́жу пра́ведну не добро́, ниже́ преподо́бно наве́товати власте́м пра́ведным. И́же щади́т глаго́л произнести́ же́сток, разу́мен, долготерпели́вый же муж прему́др, лу́чше и́щущаго нау́ки. Несмы́сленному вопроси́вшу о му́дрости, му́дрость вмени́тся, не́ма же кто себе́ твори́т, возмни́тся разу́мен бы́ти. Вины́ и́щет муж хотя́ отлучи́тися от друго́в, на вся́кое же вре́мя поноси́мь бу́дет. Не тре́бует прему́дрости муж скудоу́мен, зане́ па́че во́дится безу́мием. Егда́ прии́дет нечести́вый во глубину́ зол, неради́т, нахо́дит же ему́ безче́стие и поноше́ние. Вода́ глубока́ сло́во в се́рдце му́жа, река́ же изска́чущая и исто́чник жи́зни. Чуди́тися лицу́ нечести́ваго не добро́, ниже́ преподо́бно уклоня́ти пра́ведное на суде́.

И прочее последование Преждесвященных. На трапезе пием вино, труда ра́ди бденнаго хотящаго быти. Повечерие же малое, и Полунощницу, поем в келлиах. Канон мертвен гласа поем во гробнице.