Среда 1-ой седмицы, утро. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.
В СРЕДУ ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ, НА УТРЕНИ
По 1-м стихословии седален Осмогласника.
По 2-м же стихословии седален, глас 2:
Подобен: Благообра́зный Ио́сиф:
Страстьми́ Твои́ми всем безстра́стие да́вый, Человеколю́бче, / стра́сти пло́ти моея́ умертви́в Твои́м Кресто́м, / Боже́ственную сподо́би страсть ви́дети, / посто́м благоугожда́юща сла́ве Твое́й, / да прииму́ бога́тно ве́лию ми́лость.
Слава, тойже:
И ныне,
Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Милосе́рдия су́щи:
Де́ва и Ма́ти Твоя́, Христе́, / на дре́ве зря́щи Тя ме́ртва просте́рта, / пла́чущи го́рько, Сы́не Мой, глаго́лаше, / что стра́шное сие́ та́инство, / всем да́руяй живо́т ве́чный, / во́лею на Кресте́ ка́ко умира́еши, / сме́ртию поно́сною?
По 3-м стихословии седален, глас 2:
Подобен: Животворя́щий:
Светотво́рное вре́мя, его́же ны́не освяти́л еси́ / и дарова́л еси́ нам воздержа́ния, Го́споди, / Ты сподо́би нас во умиле́нии / всех чи́сте прейти́ ми́рствующих, Креста́ кре́постию, / еди́не Человеколю́бче.
Слава, тойже:
И ныне,
Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Милосе́рдия
две́ри:
Честны́м Кресто́м Сы́на Твоего́ сохраня́еми, / Влады́чице Чи́стая Богоро́дице, / вся́кий прило́г бори́теля вси удо́бно низлага́ем. / Те́мже Тя по до́лгу ублажа́ем, я́ко Ма́терь Све́та, / еди́ну наде́жду душ на́ших.
Таже чтение в Лавсаице. Псалом 50.
Канон в Минеи. И трипеснец, глас 2.
Песнь 3.
Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая це́рковь, / прише́ствием Твои́м, / в ней же утверди́ся мое́ се́рдце.
Распне́м у́ды воздержа́нием, / трезви́мся в моли́твах, я́коже пи́сано есть, / и по сле́ду жи́тельствуим Пострада́вшаго, и стра́сти умертви́вшаго.
Изблева́вше го́рький грех, / потщи́мся во́лею желчь вкуси́вшему угоди́ти Христу́, / Кресто́м низложи́вшу злонача́льника.
Обы́чай взем грех, / влече́т мя во всеконе́чную па́губу, / но Ты мя от сея́ изба́ви Кресто́м Твои́м, / Ще́дре многоми́лостиве.
Богородичен: Влады́чествующая все́ми тва́рьми, Влады́чице, / я́ко Влады́ку ро́ждши, / рабо́ты мя свободи́ льсти́ваго, и еди́наго борца́.
Иный, глас тойже.
Ирмос: Утверди́ нас:
Дре́во Кре́стное воздержа́ние ми́ру процвете́, / е́же любо́вию облобыза́вше, / наслади́мся всепло́дия Боже́ственных за́поведей Христо́вых.
Воздержа́ние страсте́й и ны́не нося́ще, / плоть распне́м Го́сподеви, / и ме́ртвенно тоя́ мудрова́ние / пока́жем вси боже́ственней жи́зни.
Слава, Троичен: Три Ли́ца еди́наго зра́ка сла́влю, / Отца́, Сы́на, и Ду́ха, / еди́ну держа́ву Божества́, / Ца́рство всех, и све́тлость.
И ныне, Богородичен: Рождество́ Твое́, Чи́стая, стра́шно бысть: / Бог бо есть вочелове́чивыйся, / безнача́льно из Отца́ роди́выйся, / и из Тебе́ напосле́док кроме́ му́жа ро́ждься.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Распя́тие пою́ и прободе́ние Боже́ственных ребр Твои́х, / из ни́хже питие́ безсме́ртное че́рплю всегда́ Христе́, и освяща́юся.
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди, / Дре́вом умерщвле́й грех, / и страх Твой всади́ / в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Песнь 8.
Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пещь страсте́й распаля́ет ду́шу мою́, / но росо́ю ми́лости Твоея́ сию́ увяди́, / источи́вый безстра́стия то́ки из нетле́нных Твои́х ребр, / распина́емь Благоде́телю мно́гаго ра́ди снизхожде́ния.
Возне́сл еси́ ны па́дшия в зло́бу / на Кресте́ Твои́м вознесе́нием, Христе́, / те́мже попо́лзшася в про́пасть греха́, возведи́, / и утверди́ мя на ка́мени спасе́ния, / я́ко да сла́влю держа́ву Твою́.
Копие́м Твои́м, Христе́, / страсте́й гное́ние очи́стив от се́рдца моего́, / всего́ мя исцели́, / его́же змий уязви́ зубы́ ядови́тыми, / и даждь ми непоколеби́мо / к Боже́ственным стезя́м ходи́ти.
Богородичен: Тебе́ све́тлую свещу́, и све́щник, / в не́йже огнь Божества́ все́лься, / просвети́ нощно́ю одержи́мых тле́ю, Нескве́рная, / чтим вси благословя́ще, Благослове́нная, / Рождество́ Твое́.
Иный.
Ирмос: В купине́ Моисе́ю:
Посреде́ разбо́йник Распя́таго на Дре́ве, / и копие́м прободе́наго в живото́чная ре́бра, / по́йте, благослови́те, и превозноси́те во вся ве́ки.
Судя́й всей земли́, суди́щу предста́л еси́, / зауше́н был еси́, и пору́ган, / на Кресте́ пове́шен был еси́, / от тли мя пременя́я дре́вняго греха́ во вся ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Троичен: Божество́ еди́но Тро́ица, / неразде́льное Естество́, разде́льное же Ли́цы, / непоколеби́мая держа́во, О́тче, Сы́не, и Ду́ше, / Тебе́ песносло́вим во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Богороди́тельнице Чи́стая, небе́сная врата́, / спаси́тельная две́ре всех христиа́н / моле́ния приими́, блажа́щих Тя во вся ве́ки.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Кре́сте Христо́в, разбо́йника наста́вивый к ве́ре, / и мене́ к тече́нию благоси́льно посто́м сподо́би / предвари́ти на поклоне́ние Твое́, и оживотвори́тися.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, / на Сина́йстей горе́, Прообрази́вшаго иногда́, / по́йте, благослови́те, и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щься от Де́вы нам яви́ся, / омраче́нныя просвети́ти, собра́ти расточе́нныя. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Со́лнца светле́е пост возсия́вый многосве́тлая благода́ть, / благовеству́ет всем Кре́стныя лучи́, и зари́ честны́я стра́сти, / и Воскресе́ния день спаси́тельный.
Чистоту́ возлю́бим, блуда́ отбежи́м, / чре́сла целому́дрием препоя́шим, / я́ко да чи́сти яви́мся Чи́стому, и / Еди́ному от всех и́щущему чистоты́, / Спа́су душ на́ших.
Христе́, стра́ху Твоему́ пригвозди́ пло́ти моя́, / Кресту́ пригвозди́вый грех Ада́мов, / разреши́ зол мои́х соу́зы, / лука́ваго сокруши́ стре́лы, копие́м Твои́м, Влады́ко, / и сего́ вре́да изба́ви мя.
Богородичен: Судию́ пра́веднейшаго и еди́наго благоуве́тливаго / ро́ждшая Де́во Христа́ Го́спода, / изба́ви мя суда́, Отрокови́це, и огня́ и муче́ния, / я́же ми исхода́таи греха́ наслажде́ние.
Иный.
Ирмос: Чи́стую и Пречи́стую:
О благоутро́бия Твоего́! / Я́ко Крест претерпе́л еси́, гво́здие и копие́, Го́споди, / мене́ ра́ди осужде́ннаго тле́ю, / те́мже пою́ Тя, Христе́.
Кресту́, тро́сти, гво́здием и копию́, / жи́зненным Твои́м страсте́м, вси лю́дие покланя́ющеся, / пе́сньми, Христе́, пое́м Тя.
Слава, Троичен: Еди́нице триипоста́сная / Тро́ице еди́нственная, господонача́льная! / Естество́ равносла́вное, / О́тче, Сы́не, и Боже́ственный Ду́ше, спаси́ всех нас.
И ныне, Богородичен: Ра́дуйся очисти́лище ми́ру, Богоро́дице, / в не́же прибе́гше вси гре́шнии, / к Бо́гу примире́ния при́сно обрета́ем.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Кресто́м Твои́м, Го́споди, и мене́ укрепи́в, / посто́в мне да́руй, Благи́й, / благомо́щно сконча́ти обхожде́ние.
Ирмос: Чи́стую и Пречи́стую / Ма́терь и Де́ву, / пе́сньми пе́сней вси ве́рнии, / благоче́стно, я́ко Богоро́дицу, велича́ем.
Светилен.
На стиховне самогласен дважды, глас 8:
Посто́м, помышле́ний стра́сти, / прииди́те порабо́тим, / духо́вными себе́ кри́лы покры́вше: / да вра́жию дви́жимую бу́рю ле́гце преше́дше, / досто́йни бу́дем кре́стнаго поклоне́ния, / о ми́ре закла́ннаго во́лею Сы́на Бо́жия, / и духо́вно пра́зднуим из ме́ртвых Спа́сово Воскресе́ние, / на го́ру взе́мшеся, со ученики́ просла́вим, / власть прии́мшаго всю, / Сы́на от Отца́, Человеколю́бца.
Мученичен: Му́ченицы Христо́вы непобеди́мии, / победи́вше пре́лесть си́лою Кре́стною, / восприя́сте благода́ть ве́чныя жи́зни, / мучи́телей преще́ния не убоя́стеся, / му́ками ураня́еми веселите́ся, / и ны́не кро́ви ва́ша, / бы́ша исцеле́ния душ на́ших, / моли́те спасти́ся душа́м на́шим.
Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже: Что зри́мое виде́ние, / е́же мои́ми очесы́ зри́тся, о Влады́ко? / Содержа́й всю тварь, на Дре́во вознесе́н еси́, / и умерщвле́н всем да́руяй живо́т, – / Богоро́дица пла́чущи глаго́лаше, / егда́ зря́ше на Кресте́ Всечи́стая, / из Нея́ неизрече́нно / возсия́вшаго Бо́га и Челове́ка.
И час 1-й, со стихословием и обычными поклоны, и отпуст.
НА 6-М ЧАСЕ
Тропарь пророчества, глас 4:
Ве́си созда́ние на́ше, ве́си немощь на́шу, Человеколю́бче, / согреши́хом, но не отступи́хом от Тебе́, Бо́же, / ниже́ возде́хом ру́ки на́ша к бо́гу чужде́му, / пощади́ нас Твое́ю бла́гостию, Благоутро́бне.
Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.
Таже прокимен, псалом 9, глас 4: Испове́мся Тебе́, Го́споди, / всем се́рдцем мои́м. Стих: Возвеселю́ся и возра́дуюся о Тебе́.
Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 2, ст. 3 – 11.]
Та́ко глаго́лет Госпо́дь: от Сио́на изы́дет зако́н, и сло́во Госпо́дне из Иерусали́ма. И суди́ти бу́дет посреде́ язы́к, и изобличи́т лю́ди мно́ги: и раскую́т мечи́ своя́ на ора́ла, и ко́пия своя́ на серпы́, и не во́змет язы́к на язы́к меча́, и не навы́кнут ктому́ ра́товатися. И ны́не до́ме Иа́ковль, прииди́те, по́йдем све́том Госпо́дним. Оста́ви бо лю́ди своя́ дом Иа́ковль: зане́ я́коже из нача́ла напо́лнися страна́ их волхвова́ний, я́коже иноплеме́нников, и ча́да мно́га иноплеме́ннича роди́шася им. Напо́лнися бо страна́ их сребра́ и зла́та, и не бя́ше числа́ сокро́вищ их: и напо́лнися земля́ их ко́ней, и не бя́ше числа́ колесни́ц их. И напо́лнися земля́ ме́рзостей дел рук их, и поклони́шася тем, я́же сотвори́ша пе́рсты их: И преклони́ся челове́к, и смири́ся муж, и не претерплю́ им. И ны́не вни́дите в ка́мения, и скры́йтеся в зе́млю от лица́ стра́ха Госпо́дня, и от сла́вы кре́пости Его́, егда́ воста́нет сокруши́ти зе́млю. О́чи бо Госпо́дни высо́цы, челове́к же смире́н: и смири́тся высота́ челове́ческая, и вознесе́тся Госпо́дь еди́н в день о́ный.
Прокимен, псалом 10, глас 6: Пра́веден Госпо́дь, и пра́вды возлюби́, / правоты́ ви́де лице́ Его́. Стих: На Го́спода упова́х, ка́ко рече́те души́ мое́й?
И прочее последование часов, я́ко предучинися, и отпуст.
В СРЕДУ ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА
Егда бывает преждеосвященная, творит священник на едином коемждо антифоне стихословия малую ектению. На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10. От Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́: На глас самогласна дне, повторяюще тойжде. Таже мученичен в тойже глас, таже 3 подобны Триоди: и 3 Минеи, повторяюще един. Самогласен дне.
Глас 8: Постя́щеся бра́тие теле́сне, / пости́мся и духо́вне: / разреши́м вся́кий сою́з непра́вды, / расто́ргнем стропо́тная ну́ждных измене́ний. / Вся́кое списа́ние непра́ведное раздере́м, / дади́м а́лчущим хлеб, / и ни́щия безкро́вныя введе́м в до́мы, / да прии́мем от Христа́ Бо́га / ве́лию ми́лость. [Дважды.]
Таже мученичен: А́ще ка́я доброде́тель, / и а́ще ка́я похвала́ подоба́ет святы́м? / Мече́м бо преклони́ша вы́и, / Тебе́ ра́ди прекло́ншаго Небеса́ и соше́дшаго, / излия́ша кро́ви Своя́, Тебе́ ра́ди / истощи́вшаго Себе́, и зрак ра́бий прии́мша, / смири́шася да́же до сме́рти, / нищету́ Твою́ подража́юще. / И́хже моли́твами, по мно́жеству щедро́т Твои́х, / Бо́же, поми́луй нас.
Таже
господина Иосифа, глас 2.
Подобен:
Я́ко яви́ся:
Светолу́чныя вас я́ко мо́лнии, в весь мир Иису́с, / мы́сленное вои́стинну со́лнце посла́в, / отгна́л есть светлостьми́ ва́шея Боже́ственныя про́поведи / пре́лести тьму, Богови́дцы апо́столи, / и просвети́ во мра́це неве́дения держи́мыя лю́те. / Его́же у́бо моли́те, низпосла́ти и нам / просвеще́ние и ве́лию ми́лость.
Другий тогоже. Подобен:
Доброде́тельми Илия́ возше́д на колесни́цу боже́ственную, / посто́м просвети́вся, / возноша́шеся на высоту́ небе́сную, / сему́ поревну́й, смире́нная душе́ моя́, / и пости́ся от вся́кия зло́бы, и за́висти, и сва́ра, / и сла́дости теку́щия и сла́стныя, / я́ко да боле́зни лю́тыя избе́гнеши, / ве́чнующия гее́нны, вопию́щи Христу́: / Го́споди, сла́ва Тебе́.
Другий
господина Феодора, глас 5:
Подобен: Преподо́бне
о́тче:
Апо́столи Боже́ственнии, / ми́ру тепле́йшии моли́твенницы, / и правосла́вным защити́телие, / иму́ще дерзнове́ния держа́ву ко Христу́ Бо́гу на́шему, / о нас моли́теся, мо́лим вы, всечестни́и, / да посто́в благо́е вре́мя све́тло сотвори́м, / и Единосу́щныя Тро́ицы благода́ть прии́мем: / великопропове́дницы сла́внии, / моли́теся о душа́х на́ших.
И Минеи 4. Сла́ва, и ны́не, Богородичен. И бывает вход с кадильницею, без Евангелия. [Егда же имать честися Евангелие, тогда и со Евангелием.] Све́те ти́хий:
Прокимен, псалом 11, глас 5: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны, и соблюде́ши ны / от ро́да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя, Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный.
Бытия чтение.
[Глава 1, 24 – 31. Глава 2, 1 – 3.]
Рече́ Бог: да изведе́т земля́ ду́шу жи́ву по ро́ду, четвероно́гая и га́ды, и зве́ри земли́ по ро́ду: и бысть та́ко. И сотвори́ Бог зве́ри земли́ по ро́ду, и скоты́ по ро́ду их: и вся га́ды земли́ по ро́ду их: и ви́де Бог, я́ко добра́. И рече́ Бог: сотвори́м челове́ка по о́бразу На́шему и по подо́бию: и да облада́ет ры́бами морски́ми, и пти́цами небе́сными, [и зверьми́,] и скота́ми, и все́ю земле́ю, и все́ми га́ды пресмыка́ющимися по земли́. И сотвори́ Бог челове́ка, по о́бразу Бо́жию сотвори́ его́: му́жа и жену́ сотвори́ их. И благослови́ их Бог глаго́ля: расти́теся и мно́житеся, и напо́лните зе́млю, и госпо́дствуйте е́ю, и облада́йте ры́бами морски́ми, [и зверьми́,] и пти́цами небе́сными, и все́ми скота́ми, и все́ю земле́ю, и все́ми га́дами пресмыка́ющимися по земли́. И рече́ Бог: се дах вам вся́кую траву́ се́менную, се́ющую се́мя, е́же есть верху́ земли́ всея́: и вся́кое дре́во, е́же и́мать в себе́ плод се́мене се́меннаго, вам бу́дет в снедь: И всем звере́м земны́м, и всем пти́цам небе́сным, и вся́кому га́ду пресмыка́ющемуся по земли́, и́же и́мать в себе́ ду́шу живота́, и вся́ку траву́ зеле́ную в снедь: и бысть та́ко. И ви́де Бог вся ели́ка сотвори́: и се добра́ зело. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день шесты́й. И соверши́шася не́бо и земля́, и все украше́ние их. И соверши́ Бог в день шесты́й дела́ Своя́, я́же сотвори́: и почи́ в день седьмы́й от всех дел Свои́х, я́же сотвори́. И благослови́ Бог день седьмы́й, и освяти́ его́, я́ко в той почи́ от всех дел Свои́х, я́же нача́т Бог твори́ти.
Прокимен, псалом 12, глас 6: При́зри и услы́ши мя, / Го́споди Бо́же мой. Стих: Доко́ле, Го́споди, забу́деши мя до конца́, доко́ле отвраща́еши лице́ Твое́ от мене́?
И посем возглашает диакон: Повели́те. Священник же взем обема рукама кадильницу, и свещник со свещею, стоит пред святою трапезою зря к востоком, и назнаменуя Крест, глаголет: Прему́дрость, про́сти. Таже обратяся на запад к народу, глаголет: Свет Христо́в просвеща́ет всех.
Чтец: При́тчей чте́ние. Диакон: Во́нмем.
Притчей чтение.
[Глава 2, ст. 1 – 22.]
Сы́не, а́ще прии́м глаго́л моея́ за́поведи, скры́еши в себе́. Послу́шает прему́дрости твое́ у́хо, и приложи́ши се́рдце твое́ к ра́зуму: приложи́ши же е́ в наказа́ние сы́ну твоему́. А́ще бо прему́дрость призове́ши, и ра́зуму да́си глас твой, чу́вство же взы́щеши вели́ким гла́сом. И а́ще взы́щеши ея я́ко сребра́, и я́коже сокро́вища испыта́еши ю: Тогда́ уразуме́еши страх Госпо́день, и позна́ние Бо́жие обря́щеши. Я́ко Госпо́дь дае́т прему́дрость, и от лица́ Его́ позна́ние и ра́зум. И сокро́виществует исправля́ющим спасе́ние, защища́ет же ше́ствие их, е́же сохрани́ти пути́ оправда́ний: и путь благогове́инствующих Его́ сохрани́т. Тогда́ уразуме́еши пра́вду и суд, и испра́виши вся стези́ благи́я. А́ще бо прии́дет прему́дрость в твою́ мысль, чу́вство же твое́й ду́ши добро́ бы́ти возмни́тся: Сове́т добр сохрани́т тя, помышле́ние же преподо́бное соблюде́т тя: Да изба́вит тя от пути́ зла́го, и от му́жа глаго́люща ничто́же ве́рно. О оста́вившии пути́ пра́выя, е́же ходи́ти в путе́х тьмы! О веселя́щиися о злых, и ра́дующиися о развраще́нии злем! И́хже стези́ стро́потни, и кри́ва тече́ния их: е́же дале́че тя сотвори́ти от пути́ пра́ваго, И чу́жда от пра́веднаго ра́зума. Сы́не, да тя не пости́гнет сове́т злый, оставля́ющий уче́ние ю́ности, и заве́та Боже́ственнаго забы́вший. Поста́ви бо при сме́рти дом свой, и при а́де с земны́ми дея́ния своя́. Вси ходя́щии по нему́ не возвратя́тся, ниже́ пости́гнут стезь пра́вых: ни бо дости́гнут лет жи́зни. А́ще бо бы́ша ходи́ли в стези́ благи́я, обрели́ у́бо бы́ша стези́ пра́вы гла́дки: бла́зи бу́дут жи́тели на земли́, незло́бивии же оста́нут на ней. Я́ко пра́вии вселя́тся на земли́, и преподо́бнии оста́нут на ней. Путие́ нечести́вых от земли́ поги́бнут, пребеззако́ннии же изри́нутся от нея́.
И по исполнении паремий, глаголет священник: Мир ти: И диакон: Прему́дрость. Чтец: Да испра́вится моли́тва моя́: Тогда праваго и леваго клиросов, и предстоящий народ, обе страны во всей церкви стоят на коленах молящеся. И по пении чтеца, первый лик поет тожде: Да испра́вится моли́тва моя́: И чтец, и другая страна лика, и предстоящий народ, стоят на коленах, дондеже пропоют. Таже чтец поет 1 стих: Го́споди воззва́х к Тебе́, услы́ши мя: И по пропетии стиха, поет вторый лик: Да испра́вится моли́тва моя́: Тогда чтец, и первый лик, и тоя страны предстоящий народ, припадают на колена. Таже чтец поет вторый стих: Положи Го́споди хранение: И первый лик паки поет: Да испра́вится моли́тва моя́: И чтец, и вторый лик, и предстоящий народ паки приклоняют колена. И паки чтец поет третий стих: Не уклони́ се́рдце мое́: И вторый лик поет: Да испра́вится моли́тва моя́: И приклоняет колена чтец, и первый лик, и народ. И паки чтец поет: Да испра́вится моли́тва моя́, я́ко кади́ло пред Тобо́ю: И тогда оба лика, и в церкви предстоящий весь народ, припадают на колена, и стоят, дондеже чтец поет, и воставше допевают на клиросе: Воздея́ние руку́ мое́ю же́ртва вече́рняя. И по исполнении творим поклоны 3.
Аще праздник Обретения честныя главы, или святых 40 мучеников, тогда по скончании, Да испра́вится моли́тва моя́: абие святым вратом отверзстым, поем прокимен, Апостол, Аллилу́иа, Ева́нгелие, и прочее по обычаю: Кроме же праздника, по Да испра́вится: диакон ектению, и священник молитвы прилежныя. Мы же творим поклоны 3. И прочее бывает последование преждеосвященных, по чину якоже в служебниках изъявися.
Ведати подобает: я́ко по происхождении Святых Даров исполняему, Ны́не си́лы небе́сныя: творим поклоны 3, непокровени суще.
Вестно же буди: я́ко егда Божественныя преносятся Тайны, вси людие поклонение богоподобное, и певцы ниц падше, Христу́ Бо́гу в тайнах Сущему, творят: понеже совершенно предосвященны суть.
Киноник: Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь. Аллилу́иа, трижды. По отверзении же врат, речет диакон: Со стра́хом Бо́жиим, и ве́рою приступи́те. Мы же поклон един: И поем, Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя, хвала́ Его́ во усте́х мои́х: Аллилу́иа, трижды. По возглашении же от иерея, Всегда́, ны́не и при́сно: Лик: Да испо́лнятся уста́ на́ша: Аллилу́иа, трижды. По заамвонной же молитве: Бу́ди и́мя Госпо́дне: И метания три. Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя: И подается нам антидор. И совершенный отпуст.
Сие последование бывает во всю Четыредесятницу, преждесвященней сущей. А идеже несть преждесвященныя, поются на Вечерни стихиры на 6: подобен в Триоди, и в Минеи. Сла́ва, и ны́не, Богородичен, по гласу Минеи. На стиховне, в Триоди самогласен дне дважды и мученичен, иже есть на Го́споди воззва́х: Сла́ва, и ны́не, Богородичен, тогоже гласа. И обычное кончание. Входяще же в трапезу, ядим сухоядение, пием и сок с медом. В четверток же тоя седмицы трапезы не представляем, но бываем постящеся даже до пятка: тогда бо ядим входяще в трапезу.