Шрифт

Паримийник - Святой Великий пост

Паримии в Среду пятой седмицы Великого поста.

На шестом часе.

Тропа́рь проро́чества, глас 1:

Боле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша, умоле́н бу́ди, Го́споди, и вся на́ша боле́зни исцели́, Человеколю́бче, мо́лимся.

Слава, и ныне: тойже.

Проки́мен, глас 4: Бла́го есть испове́датися Го́сподеви / и пе́ти и́мени Твоему́, Вы́шний.

Стих: Возвеща́ти зау́тра ми́лость Твою́ и и́стину Твою́ на вся́ку нощь.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: Аз Бог пе́рвый, и в гряду́щая Аз есмь. Ви́деша язы́цы и убоя́шася, концы́ земни́и прибли́жишася и приидо́ша вку́пе. Судя́й ки́йждо бли́жнему, и бра́ту помощи́, и рече́т: превозмо́же муж древоде́латель, и кова́ч бия́й мла́том, вку́пе прокова́яй, овогда́ у́бо рече́т, спая́ние добро́ есть, утверди́ша я́ гвоздьми́, положа́т я́ и не подви́гнутся. Ты же Изра́илю, ра́бе Мой Иа́кове, его́же избра́х, се́мя Авраа́мле, его́же возлюби́х. Его́же поя́х от коне́ц земли́, и от стражб ея́ призва́х тя, и реко́х ти: раб Мой еси́, избра́х тя и не оста́вих тебе́. Не бо́йся, с тобо́ю бо есмь, не прельща́ю, Аз бо есмь Бог твой, укрепи́вый тя, и помого́х ти, и утверди́х тя десни́цею Мое́ю пра́ведною. Се постыдя́тся и посра́мятся вси сопротивля́ющиися тебе́, бу́дут бо я́ко не су́щии, и поги́бнут вси сопе́рницы твои́. Взы́щеши их и не обря́щеши челове́ков, и́же поруга́ются тебе́, бу́дут бо а́ки не бы́вшии, и не бу́дут ра́тующии тебе́. Я́ко Аз Бог твой держа́й десни́цу твою́, глаго́ляй тебе́: не бо́йся, Иа́кове, ма́лый Изра́илю, Аз помого́х ти, глаго́лет Бог твой, избавля́яй тя, Святы́й Изра́илев.

Ис 41:4–14

Проки́мен, глас 6 Госпо́дь воцари́ся, / в ле́поту облече́ся.

Стих: Облече́ся Госпо́дь в си́лу и препоя́сася.

Среда пятой седмицы на вечерни.

Проки́мен, глас 4 Бог отмще́ний Госпо́дь, / Бог отмще́ний не обину́лся есть.

Стих: Вознеси́ся, Судя́й земли́, возда́ждь воздая́ние го́рдым.

1. Бытия́ чте́ние.

Бысть Авра́му лет де́вятьдесят де́вять, и яви́ся Госпо́дь Авра́му, и рече́ ему́: Аз есмь Бог твой, благоугожда́й пре́до Мно́ю и бу́ди непоро́чен. И положу́ заве́т Мой между́ Мно́ю и между́ тобо́ю, и умно́жу тя зело́. И паде́ Авра́м на лицы́ свое́м, и рече́ ему́ Бог глаго́ля: и Аз се заве́т Мой с тобо́ю, и бу́деши оте́ц мно́жества язы́ков. И не нарече́тся ктому́ и́мя твое́ Авра́м, но бу́дет и́мя твое́ Авраа́м, я́ко отца́ мно́гих язы́ков положи́х тя. И возращу́ тя зело́ зело́, и положу́ тя в наро́ды, и ца́рие из тебе́ изы́дут. И поста́влю заве́т Мой между́ Мно́ю и между́ тобо́ю, и между́ се́менем твои́м по тебе́ в ро́ды их в заве́т ве́чен, да бу́ду тебе́ Бог, и се́мени твоему́ по тебе́. И дам тебе́ и се́мени твоему́ по тебе́ зе́млю, в не́йже обита́еши, всю зе́млю Ханаа́ню во одержа́ние ве́чное, и бу́ду им Бог. И рече́ Бог ко Авраа́му: ты же заве́т Мой соблюде́ши, ты и се́мя твое́ по тебе́ в ро́ды их.

Быт 17:1–9

Проки́мен, глас 4: Воспо́йте Го́сподеви / песнь но́ву.

Стих: Воспо́йте Го́сподеви, благослови́те и́мя Его́.

2. При́тчей чте́ние.

Сын прему́др весели́т отца́, сын же безу́мен раздража́ет ма́терь свою́. Несмы́сленнаго стези́ ску́дны ума́, муж же разу́мен исправля́я хо́дит. Отлага́ют помышле́ния не чту́щии со́нмищ, в сердца́х же сове́тных пребыва́ет сове́т, не послу́шает злый его́, ниже́ рече́т поле́зно что и добро́ о́бщему. Путие́ живота́ помышле́ния разу́мнаго, да уклони́вся от а́да спасе́тся. До́мы досади́телей разоря́ет Госпо́дь, утверди́ же преде́л вдови́цы. Ме́рзость Го́сподеви по́мысл непра́ведный, чи́стых же глаго́лы че́стны. Губи́т себе́ мздои́мец, ненави́дяй же даро́в прия́тия спасе́тся. Ми́лостынями и ве́рами очища́ются греси́, стра́хом же Госпо́дним уклоня́ется всяк от зла. Сердца́ пра́ведных поуча́ются ве́ре, уста́ же нечести́вых отвеща́ют зла́я. Прия́тни пред Го́сподем путие́ муже́й пра́ведных, и́миже и врази́ дру́зи быва́ют. Дале́че отстои́т Бог от нечести́вых, моли́твы же пра́ведных послу́шает. Лу́чше ма́лое прия́тие с пра́вдою, не́жели мно́гая жи́та с непра́вдою. Се́рдце му́жа да мы́слит пра́ведная, да от Бо́га испра́вятся стопы́ его́. Ви́дящее о́ко до́брая, весели́т се́рдце, сла́ва же блага́я утучня́ет ко́сти. Слу́шаяй обличе́ний живота́, посреде́ прему́дрых водвори́тся. И́же отмета́ет наказа́ние, ненави́дит себе́, соблюда́яй же обличе́ния, лю́бит свою́ ду́шу. Страх Госпо́день наказа́ние и прему́дрость, и нача́ло сла́вы отвеща́ет ей, преды́дет же смире́нным сла́ва. Челове́ку предложе́ние се́рдца, и от Го́спода отве́т язы́ка. Вся дела́ смире́ннаго явле́нна пред Бо́гом, и укрепля́яй ду́хи Госпо́дь. Прибли́жи ко Го́споду дела́ твоя́, и утвердя́тся помышле́ния твоя́. Вся соде́ла Госпо́дь Себе́ ра́ди, нечести́вии же в день зол поги́бнут. Нечи́ст пред Бо́гом всяк высокосе́рдый, в ру́ку же ру́це влага́яй непра́ведно, не обезвини́тся. Нача́ло пути́ бла́га, е́же твори́ти пра́ведная, прия́тна же пред Бо́гом па́че, не́жели жре́ти же́ртвы. Ища́й Го́спода, обря́щет ра́зум с пра́вдою, пра́ве же и́щущии Его́, обря́щут мир. Вся дела́ Госпо́дня с пра́вдою, храни́тся же нечести́вый на день зол.

Притч 15:20–33; 16:1–6