Паримийник - 6 января
Паримии на Царских Часах в Навечерие Рождества Христова
На первом часе
Проки́мен, гла́с 4: Госпо́дь рече́ ко Мне: / Сы́н Мо́й еси́ Ты́, Аз дне́сь роди́х Тя́.
Сти́х: Проси́ от Мене́, и да́м Ти́ язы́ки достоя́ние Твое́, и одержа́ние Твое́ концы́ земли́.
Та́же, паремия́. Проро́чества Михе́ина чте́ние. [Глава́ 5.]
Та́ко глаго́лет Госпо́дь: и ты́, Вифлее́ме, до́ме Евфра́фов, еда́ ма́л еси́ е́же бы́ти в ты́сящах Иу́довых? Из тебе́ бо Мне́ изы́дет Старе́йшина, е́же бы́ти в кня́зя во Изра́или, и исхо́ди Его́ из нача́ла от дне́й ве́ка. Сего́ ра́ди да́ст я́, до вре́мене ражда́ющия роди́т, и про́чии от бра́тий Его́ обратя́тся к сыно́м Изра́илевым. И ста́нет, и у́зрит, и упасе́т ста́до Свое́ кре́постию Госпо́дь. И в сла́ве и́мени Го́спода Бо́га Своего́ пребу́дут, зане́ ны́не возвели́чится да́же до коне́ц земли́.
К Евре́ем посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.[Зач. 303.]
Многоча́стне и многообра́зне дре́вле Бо́г, глаго́лавый отце́м во проро́цех. В после́док дни́й си́х глаго́ла на́м в Сы́не, Его́же положи́ насле́дника все́м, Имже и ве́ки сотвори́. Иже Сы́й сия́ние сла́вы и о́браз ипоста́си Его́, нося́ же вся́ческая глаго́лом си́лы Своея́, Собо́ю очище́ние сотвори́в грехо́в на́ших, се́де одесну́ю престо́ла вели́чествия на высо́ких. Толи́ко лу́чший бы́в Ангел, ели́ко пресла́внее па́че их насле́дствова и́мя. Кому́ бо рече́ когда́ от Ангел: Сы́н Мо́й еси́ Ты́, Аз дне́сь роди́х Тя́? И па́ки: Аз бу́ду Ему́ во Отца́, и То́й бу́дет Мне́ в Сы́на? Егда́ же па́ки вво́дит Перворо́днаго во вселе́нную, глаго́лет: и да покло́нятся Ему́ вси́ Ангели Бо́жии. И ко Ангелом у́бо глаго́лет: творя́й Ангелы Своя́ ду́хи и слуги́ Своя́ о́гнь паля́щ. К Сы́ну же: престо́л Тво́й, Бо́же, в ве́к ве́ка, же́зл пра́вости, же́зл Ца́рствия Твоего́. Возлюби́л еси́ пра́вду и возненави́дел еси́ беззако́ние, сего́ ра́ди пома́за Тя́, Бо́же, Бо́г Тво́й еле́ем ра́дости па́че прича́стник Твои́х. И па́ки: в нача́ле Ты́, Го́споди, зе́млю основа́л еси́, и дела́ руку́ Твое́ю су́ть небеса́. Та́ поги́бнут, Ты́ же пребыва́еши, и вся́, я́коже ри́за, обетша́ют, и, я́ко оде́жду, свие́ши и́х, и изменя́тся; Ты́ же то́йжде еси́, и ле́та Твоя́ не оскуде́ют.
На третьем часе
Проки́мен, гла́с 4: Отроча́ роди́ся на́м, / Сы́н, и даде́ся на́м.
Сти́х: Его́же нача́льство бы́сть на ра́ме Его́.
Проро́чества Иереми́ина чте́ние. [Вару́х. гл. 3 и 4.]
Се́й Бо́г на́ш, и не приложи́тся и́н к Нему́. Изобре́те вся́к пу́ть худо́жества, и даде́ и́ Иа́кову, о́троку Своему́, и Изра́илю, возлю́бленному от Него́. Посе́м же на земли́ яви́ся и с челове́ки поживе́. Сия́ кни́га повеле́ний Бо́жиих, и зако́н сы́й во ве́ки; вси́, держа́щиися ея́, в живо́т вни́дут, оста́вившии же ю́, у́мрут. Обрати́ся, Иа́кове, и ими́ся ея́. Поиди́ к сия́нию пря́мо све́та ея́. Не да́ждь ино́му сла́вы твоея́ и поле́зных тебе́ язы́ку чужде́му. Блаже́ни есмы́, Изра́илю, я́ко уго́дная Бо́гу на́м разу́мна су́ть.
Та́же Апо́стол. К Гала́том посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние. [Зач. 208.]
Бра́тие, пре́жде, прише́ствия ве́ры, под зако́ном стрего́ми бе́хом, затворе́ни в хотя́щую ве́ру откры́тися. Те́мже зако́н пе́стун на́м бы́сть во Христа́, да от ве́ры оправди́мся. Прише́дшей же ве́ре, уже́ не под пе́стуном есмы́. Вси́ бо вы́ сы́нове Бо́жии есте́ ве́рою о Христе́ Иису́се: ели́цы бо во Христа́ крести́стеся, во Христа́ облеко́стеся. Не́сть иуде́й, ни е́ллин, не́сть ра́б, ни свобо́дь, не́сть му́жеский по́л, ни же́нский: вси́ бо вы́ еди́но есте́ о Христе́ Иису́се. Аще ли вы́ Христо́вы: у́бо Авраа́мле се́мя есте́ и по обетова́нию насле́дницы.
На шестом часе
Проки́мен, гла́с 4: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя́, / кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.
Сти́х: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́.
И паремия́. Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Главы́ 7 и 8.]
Приложи́ Госпо́дь глагола́ти ко Аха́зу, глаго́ля: проси́ себе́ зна́мения у Го́спода Бо́га твоего́ во глубину́ или́ в высоту́. И рече́ Аха́з: не и́мам проси́ти, ниже́ искуси́ти Го́спода. И рече́ Иса́ия: услы́шите у́бо, до́ме Дави́дов: еда́ мал вам труд дая́ти челове́ком, и ка́ко Го́споду тру́д даете́? Сего́ ра́ди да́ст Госпо́дь Са́м ва́м зна́мение: се́ Де́ва во чре́ве прии́мет и роди́т Сы́на, и нареку́т и́мя Его́ Емману́ил; ма́сло и ме́д и́мать сне́сти, пре́жде не́же уве́дети Ему́ или́ изво́лити лука́вое, избере́т благо́е: Зане́ пре́жде, не́же разуме́ти Отроча́ти благо́е или́ зло́е, отри́нет лука́вая, избере́т благо́е. И рече́ Госпо́дь ко мне́: приими́ себе́ сви́ток но́в, вели́к и напиши́ в не́м писа́лом челове́ческим: е́же ско́ро плене́ние сотвори́ коры́стей, настоя́т бо. И свиде́тели мне́ сотвори́ ве́рны челове́ки, Ури́ю иере́я, и Заха́рию, сы́на Варахи́ина. И приступи́х ко проро́чице, и во чре́ве прия́т и роди́ сы́на. И рече́ мне́ Госпо́дь: нарцы́ и́мя ему́ — ско́ро плени́ и напра́сно испрове́рзи. Зане́ пре́жде, не́же разуме́ти отроча́ти назва́ти отца́ или́ ма́терь, прии́мет си́лу Дама́скову и коры́сти Самари́йския пря́мо царю́ Ассири́йскому. С на́ми Бог, разуме́йте, язы́цы, и покаря́йтеся. Услы́шите да́же до после́дних земли́, могу́щии, покаря́йтеся; а́ще бо па́ки возмо́жете и па́ки побежде́ни бу́дете. И и́же а́ще сове́т совещава́ете, разори́т Госпо́дь; и сло́во, е́же а́ще возглаго́лете, не пребу́дет в ва́с, я́ко с на́ми Бог.
К Евре́ем посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.[Зач. 304.]
В нача́ле Ты́, Го́споди, зе́млю основа́л еси́, и дела́ руку́ Твое́ю суть небеса́. Та поги́бнут, Ты́ же пребыва́еши, и вся́, я́коже ри́за, обетша́ют, и, я́ко оде́жду, свие́ши и́х, и изменя́тся, Ты же то́йжде еси́, и ле́та Твоя́ не оскуде́ют. Кому́ же от ангел рече́ когда́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие но́г Твои́х? Не вси́ ли су́ть служе́бнии ду́си, в служе́ние посыла́еми за хотя́щих насле́довати спасе́ние? Сего́ ра́ди подоба́ет на́м ли́шше внима́ти слы́шанным, да не когда́ отпа́днем. Аще бо глаго́ланное Ангелы сло́во бы́сть изве́стно, и вся́ко преступле́ние и ослуша́ние, пра́ведное прия́т мздовоздая́ние. Ка́ко мы́ убежи́м, о толи́цем неради́вше спасе́нии, е́же зача́ло прие́мше, глаго́латися от Го́спода, слы́шавшими в на́с извести́ся?
На девятом часе
Проки́мен, гла́с 4: Ма́ти Сио́н рече́т: / Челове́к, и Челове́к роди́ся в не́м.
Сти́х: Основа́ния Его́ на гора́х святы́х.
Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 9.]
Отроча́ роди́ся на́м, Сы́н, и даде́ся на́м, Его́же нача́льство бы́сть на ра́ме Его́; и нарица́ется и́мя Его́: вели́каго сове́та Ангел, чу́ден Сове́тник, Бо́г Кре́пок, Власти́тель, Нача́льник ми́ра, Оте́ц бу́дущаго ве́ка, приведе́т бо ми́р на нача́льники, и здра́вие Его́, и ве́лие нача́льство Его́, и ми́ра Его́ не́сть преде́ла. На престо́л Дави́дов и на ца́рство Его́, испра́вити е́ и заступи́ти е́ судьбо́ю и пра́вдою от ны́не и до ве́ка. Ре́вность Го́спода Савао́фа сотвори́т сия́.
К Евре́ем посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.[Зач. 306.]
Бра́тие, святя́й и освяща́емии от Еди́наго вси́, ея́же ра́ди вины́ не стыди́тся бра́тию нарица́ти и́х, глаго́ля: возвещу́ и́мя Твое́ бра́тии Мое́й, посреде́ це́ркве воспою́ Тя. И па́ки: Аз бу́ду наде́яся На́нь. И па́ки: се́ Аз и де́ти, я́же Ми́ да́л е́сть Бо́г. Поне́же у́бо де́ти приобщи́шася пло́ти и кро́ви, и То́й прии́скренне приобщи́ся те́хже, да сме́ртию упраздни́т иму́щаго держа́ву сме́рти, си́речь диа́вола. И изба́вит си́х, ели́цы стра́хом сме́рти чрез все́ житие́ пови́нни бе́ша рабо́те. Не от Ангел у́бо когда́ прие́млет, но от се́мене Авраа́мова прие́млет. Отню́дуже до́лжен бе́ по всему́ подо́битися бра́тии, да ми́лостив бу́дет и ве́рен Первосвяще́нник в те́х, я́же к Бо́гу, во е́же очи́стити грехи́ людски́я. В не́мже бо пострада́, Са́м искуше́н бы́в, мо́жет и искуша́емым помощи́.