Шрифт

Чтения дня / Календарь 2025

Богослужебные чтения 18 августа 2025 года

2 Кор., 171 зач., II, 3–15. Мф., 94 зач., XXIII, 13–22, и за вторник (под зачало): 2 Кор., 172 зач., II, 14 – III, 3. Мф., 95 зач., XXIII, 23–28.

Послание к коринфяном второе, зачало 171

Бра́тие, моя́ ра́дость всех вас есть. От печа́ли бо мно́гия и туги́ се́рдца написа́х вам мно́гими слеза́ми, не я́ко да оскорбите́ся, но любо́вь да позна́ете, ю́же и́мам изоби́льно к вам. А́ще ли кто оскорби́л мене́, не мене́ оскорби́, но от ча́сти, да не отягчу́, всех вас. Дово́льно бо таково́му запреще́ние сие́, е́же от мно́гих. Те́мже сопроти́вное па́че вам дарова́ти и уте́шити, да не ка́ко мно́гою ско́рбию поже́рт бу́дет таковы́й. Те́мже молю́ вы, утверди́те к нему́ любо́вь. На сие́ бо и писа́х, да разуме́ю иску́сство ва́ше, а́ще во всем послушли́ви есте́. Ему́же а́ще что да́руете, и аз, и́бо аз а́ще что дарова́х, ему́же дарова́х, вас ра́ди, о лице́ Иису́с Христо́ве, да не оби́дими бу́дем от сатаны́, не не разумева́ем бо умышле́ний его́. Прише́д же в Троа́ду во благове́стие Христо́во, и две́ри отве́рзене ми бы́вшей о Го́споде, не име́х поко́я ду́ху моему́, не обре́тшу ми Ти́та бра́та моего́, но отре́кся им, изыдо́х в Македо́нию. Бо́гу же благодаре́ние, всегда́ победи́тели нас творя́щему о Христе́ Иису́се и воню́ ра́зума Его́ явля́ющу на́ми во вся́ком ме́сте. Я́ко Христо́во благоуха́ние есмы́ Бо́гови.

Евангелие от Матфеа, зачало 94

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е, лицеме́ри, я́ко снеда́ете до́мы вдови́ц, и вино́ю дале́че моли́твы творя́ще, сего́ ра́ди ли́шшее прии́мете осужде́ние. Го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е, лицеме́ри, я́ко затворя́ете Ца́рствие Небе́сное пред челове́ки, вы бо не вхо́дите, ни входя́щих оставля́ете вни́ти. Го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е, лицеме́ри, я́ко прехо́дите мо́ре и су́шу, сотвори́ти еди́наго прише́льца, и егда́ бу́дет, творите́ его́ сы́на гее́нны сугу́бейша вас. Го́ре вам, вожди́ слепи́и, глаго́люще, и́же а́ще клене́тся це́рковию, ничесо́же есть, а и́же клене́тся зла́том церко́вным, до́лжен есть. Бу́и и слепи́и, что бо бо́ле есть, зла́то ли, или́ це́рковь, святя́щая зла́то? И и́же а́ще клене́тся олтаре́м, ничесо́же есть, а и́же клене́тся да́ром, и́же верху́ его́, до́лжен есть. Бу́и и слепи́и, что бо бо́ле, дар ли, или́ олта́рь, святя́й дар? И́же у́бо клене́тся олтаре́м, клене́тся им и Су́щим верху́ его́, и и́же клене́тся це́рковию, клене́тся ею́ и Живу́щим в ней, и клены́йся небесе́м клене́тся Престо́лом Бо́жиим и Седя́щим на нем.

Послание к коринфяном второе, зачало 172

Бра́тие, Бо́гу благодаре́ние, всегда́ победи́тели нас творя́щему о Христе́ Иису́се и воню́ ра́зума Его́ явля́ющу на́ми во вся́ком ме́сте. Я́ко Христо́во благоуха́ние есмы́ Бо́гови в спаса́емых и в погиба́ющих. О́вем у́бо воня́ сме́ртная в смерть, о́вем же воня́ живо́тная в живо́т. И к сим кто дово́лен? Не́смы бо, я́коже мно́зи, нечи́сто пропове́дающии сло́во Бо́жие, но я́ко от чистоты́, но я́ко от Бо́га, пред Бо́гом, во Христе́ глаго́лем. Зачина́ем ли па́ки нас саме́х извещава́ти вам? Или́ тре́буем, я́коже не́цыи, извещава́тельных посла́ний к вам, или́ от вас извести́тельных? Посла́ние бо на́ше вы есте́, напи́саное в сердца́х на́ших, зна́емое и прочита́емое от всех челове́к. Явля́еми, я́ко есте́ посла́ние Христо́во слу́женое на́ми, напи́сано не черни́лом, но Ду́хом Бо́га жи́ва, не на скрижа́лех ка́менных, но на скрижа́лех се́рдца пло́тяных.

Евангелие от Матфеа, зачало 95

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е, лицеме́ри, я́ко одеся́тствуете мя́тву и копр и ки́мин, и оста́висте вя́щшая зако́на, суд и ми́лость, и ве́ру, сия́ же подоба́ше твори́ти, и о́нех не оставля́ти. Вожди́ слепи́и, оцежда́ющии комары́, вельблу́ды же пожира́юще. Го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е лицеме́ри, я́ко очища́ете вне́шнее сткля́ницы и блю́да, внутрью́ду же суть по́лни хище́ния и непра́вды. Фарисе́е слепы́й, очи́сти пре́жде вну́треннее сткля́ницы и блю́да, да бу́дет и вне́шнее и́ма чи́сто. Го́ре вам, кни́жницы и фарисе́е, лицеме́ри, я́ко подо́битеся гробо́м пова́пленым, и́же внеу́ду у́бо явля́ются красны́, внутрью́ду же по́лни суть косте́й ме́ртвых и вся́кия нечистоты́. Та́ко и вы, внеу́ду у́бо явля́етеся челове́ком пра́ведни, внутрью́ду же есте́ по́лни лицеме́рия и беззако́ния.