Чтения дня / Календарь 2025
Богослужебные чтения 22 июля 2025 года
1 Кор., 134 зач., V, 9 – VI, 11. Мф., 56 зач., XIII, 54–58 – за понедельник и за вторник: 1 Кор., 136 зач., VI, 20 – VII, 12. Мф., 57 зач., XIV, 1–13.
Послание к коринфяном первое, зачало 134
Бра́тие, писа́х вам в посла́нии не примеша́тися блуднико́м. И не вся́ко блуднико́м ми́ра сего́, или́ лихои́мцем, или́ хи́щником, или́ идолослужи́телем, поне́же у́бо до́лжни бы есте́ от ми́ра сего́ изы́ти. Ны́не же писа́х вам не примеша́тися, а́ще не́кий брат имену́емь, бу́дет блудни́к, или́ лихои́мец, или́ идолослужи́тель, или́ досади́тель, или́ пия́ница, или́ хи́щник, с таковы́м ниже́ я́сти. Что бо ми и вне́шних суди́ти? Не вну́тренним ли вы су́дите? Вне́шним же Бог су́дит. И изми́те зла́го от вас саме́х. Сме́ет ли кто от вас, вещь име́я ко ино́му, суди́тися от непра́ведных, а не от святы́х? Не ве́сте ли, я́ко святи́и ми́рови хотя́т суди́ти? И а́ще ва́ми суд прии́мет мир, недосто́йни есте́ суди́щем худы́м? Не ве́сте ли, я́ко а́ггелов суди́ти хо́щем, а не то́чию жите́йским? Жите́йская бо суди́ща а́ще и́мате, уничиже́нных в це́ркви, сих посажда́йте. К сра́му вам глаго́лю: та́ко ли несть в вас мудр ни еди́н, и́же мо́жет разсуди́ти между́ бра́тий свои́х? Но брат с бра́том су́дится, и то пред неве́рными. Уже́ у́бо отню́д вам срам есть, я́ко тяжбы́ и́мате между́ собо́ю. Почто́ не па́че оби́дими есте́? Почто́ не па́че лише́ни быва́ете? Но вы са́ми оби́дите и лиша́ете, да еще́ бра́тию. Или́ не ве́сте, я́ко непра́ведницы Ца́рствия Бо́жия не насле́дят? Не льсти́те себе́, ни блудницы́, ни идолослужи́тели, ни прелюбоде́и, ни скверни́тели, ни малаки́и, ни мужело́жницы, ни лихои́мцы, ни та́тие, ни пия́ницы, ни досади́тели, ни хи́щницы Ца́рствия Бо́жия не насле́дят. И си́ми у́бо не́цыи бе́сте, но омы́стеся, но освяти́стеся, но оправди́стеся и́менем Го́спода на́шего Иису́са Христа́ и Ду́хом Бо́га на́шего.
Евангелие от Матфеа, зачало 56
Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с во оте́чествие Свое́, и уча́ше наро́ды на со́нмищи их, я́ко диви́тися им и глаго́лати: отку́ду Сему́ прему́дрость сия́ и си́лы? Не Сей ли есть текто́нов сын? Не Ма́ти ли Его́ нарица́ется Мариа́м, и бра́тия Его́ Иа́ков и Иоси́й, и Си́мон и Иу́да? И сестры́ Его́ не вся ли в нас суть? Отку́ду у́бо Сему́ сия́ вся? И блажня́хуся о Нем. Иису́с же рече́ им: несть проро́к без че́сти, то́кмо во оте́чествии свое́м и в дому́ свое́м. И не сотвори́ ту сил мно́ги за неве́рство их.
Послание к коринфяном первое, зачало 136
Бра́тие, просла́вите Бо́га в телесе́х ва́ших и в душа́х ва́ших, я́же суть Бо́жия. А о ни́хже писа́сте ми, добро́ челове́ку жене́ не прикаса́тися. Но блудодея́ния ра́ди ки́йждо свою́ жену́ да и́мать, и ка́яждо жена́ своего́ му́жа да и́мать. Жене́ муж до́лжную любо́вь да воздае́т, та́кожде и жена́ му́жу. Жена́ свои́м те́лом не владе́ет, но муж, та́кожде и муж свои́м те́лом не владе́ет, но жена́. Не лиша́йте себе́ друг дру́га, то́чию по согла́сию ко вре́мени, да пребыва́ете в посте́ и моли́тве, и па́ки вку́пе собира́йтеся, да не искуша́ет вас сатана́ невоздержа́нием ва́шим. Сие́ же глаго́лю по сове́ту, а не по повеле́нию. Хощу́ бо, да вси челове́цы бу́дут, я́коже и аз, но ко́ждо свое́ дарова́ние и́мать от Бо́га, ов у́бо си́це, ов же си́це. Глаго́лю же безбра́чным и вдови́цам: добро́ им есть, а́ще пребу́дут я́коже и аз. А́ще ли не удержа́тся, да посяга́ют: лу́чше бо есть жени́тися, не́жели разжиза́тися. А ожени́вшымся завещава́ю не аз, но Госпо́дь: жене́ от му́жа не разлуча́тися. А́ще ли же и разлучи́тся, да пребыва́ет безбра́чна, или́ да смири́тся с му́жем свои́м, и му́жу жены́ не отпуща́ти. Про́чым же аз глаго́лю, а не Госпо́дь: а́ще кото́рый брат жену́ и́мать неве́рну, и та благоволи́т жи́ти с ним, да не оставля́ет ея́.
Евангелие от Матфеа, зачало 57
Во вре́мя о́но, услы́шав И́род четвертовла́стник слух Иису́сов, рече́ отроко́м свои́м: Сей есть Иоа́нн Крести́тель, той воскре́се от ме́ртвых, и сего́ ра́ди си́лы де́ются о нем. И́род бо есмь Иоа́нна, связа́ его́, и всади́ в темни́цу, Иродиа́ды ра́ди жены́ Фили́ппа бра́та своего́. Глаго́лаше бо ему́ Иоа́нн: не досто́ит ти име́ти ея́. И хотя́ше его́ уби́ти, убоя́ся наро́да, зане́ я́ко проро́ка его́ име́яху. Дни же бы́вшу рождества́ И́родова, пляса́ дщи Иродиа́дина посреде́, и угоди́ И́родови. Те́мже и с кля́твою изрече́ ей да́ти, его́же а́ще воспро́сит. Она́ же нава́ждена ма́терию свое́ю, даждь ми, рече́, зде на блю́де главу́ Иоа́нна Крести́теля. И печа́лен бысть царь, кля́твы же ра́ди, и за возлежа́щих с ним, повеле́ да́ти ей. И посла́в усе́кну Иоа́нна в темни́це. И принесо́ша главу́ его́ на блю́де, и да́ша деви́це, и отнесе́ ма́тери свое́й. И присту́пльше ученицы́ его́, взя́ша те́ло его́, и погребо́ша е́, и прише́дше возвести́ша Иису́сови. И слы́шав Иису́с оты́де отту́ду в корабли́, в пу́сто ме́сто еди́н. И слы́шавше наро́ди, по Нем идо́ша пе́ши от градо́в.