Шрифт

Чтения дня / Календарь 2025

Богослужебные чтения 11 февраля 2025 года

2 Пет., 67 зач., II, 9-22. Мк., 60 зач., XIII, 14-23, и за среду (под зачало): 2 Пет., 68 зач., III, 1-18. Мк., 61 зач., XIII, 24-31. Сщмч.: Евр., 311 зач., IV, 14 - V, 6. Мк., 41 зач., IX, 33-41.

Соборное послание Петрова второе, зачало 67

Возлю́бленнии, весть Госпо́дь благочести́выя от напа́сти избавля́ти, непра́ведники же на день су́дный му́чимы блюсти́, наипа́че же во след плотски́я по́хоти скверне́ния ходя́щыя и о госпо́дьстве нерадя́щыя, продерза́теле, себе́ уго́дницы, сла́вы не трепе́щут ху́ляще, иде́же А́нгели кре́постию и си́лою бо́льши су́ще, не терпя́т на ся от Го́спода укори́знена суда́. Си́и же, я́ко ско́ти живо́тни естество́м бы́вше в поги́бель и тлю, в ни́хже не разуме́ют ху́ляще, во истле́нии свое́м истле́ют, прие́млюще мзду непра́ведну, сласть мня́ще вседне́вное насыще́ние, скверни́тели и поро́чницы, пита́ющеся лестьми́ свои́ми, яду́ще с ва́ми, о́чи иму́ще испо́лнь блудодея́ния и непреста́емаго греха́, прельща́юще ду́шы неутвержде́ны, се́рдце науче́но лихои́мству иму́ще, кля́твы ча́да, оста́вльше пра́вый путь заблуди́ша, после́довавше пути́ Валаа́мову Восо́рова, и́же мзду непра́ведну возлюби́, обличе́ние же име́ своего́ беззако́ния, подъяре́мник безгла́сен, челове́ческим гла́сом провеща́вш, возбрани́ проро́ка безу́мие. Си́и суть исто́чницы безво́дни, о́блацы и мглы от ветр преноси́ми, и́мже мрак те́мный во ве́ки блюде́тся. Прего́рдая бо суеты́ веща́юще, прельща́ют в скве́рны плотски́я по́хоти, отбега́юще их отню́д живу́щих во льсти, свобо́ду им обещава́юще, са́ми раби́ су́ще тле́ния, и́мже бо кто побежде́н быва́ет, сему́ и рабо́тен есть. А́ще бо отбе́гше скверн ми́ра в ра́зум Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, си́ми же па́ки спле́тшеся побежда́еми быва́ют, бы́ша им после́дняя го́рша пе́рвых. Лу́чше бо бе им не позна́ти пути́ пра́вды, не́жели позна́вшым возврати́тися вспять от пре́данныя им святы́я за́поведи. Случи́ся бо им и́стинная при́тча: пес возвра́щься на свою́ блево́тину, и свиния́, омы́вшися, в кал ти́нный.

Евангелие от Марка, зачало 60

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: егда́ у́зрите ме́рзость запусте́ния, рече́нную Дании́лом проро́ком, стоя́щу, иде́же не подоба́ет, чтый да разуме́ет, тогда́ су́щии во Иуде́и да бежа́т на го́ры, и и́же на кро́ве, да не сла́зит в дом, ни да вни́дет взя́ти чесо́ от до́му своего́, и и́же на селе́ сый, да не возврати́тся вспять взя́ти ри́зу свою́. Го́ре же непра́здным и доя́щым в ты́я дни. Моли́теся же, да не бу́дет бе́жество ва́ше в зиме́. Бу́дут бо дни ти́и скорбь, якова́ не бысть такова́ от нача́ла созда́ния, е́же созда́ Бог, доны́не, и не бу́дет. И а́ще не бы Госпо́дь прекрати́л дний, не бы у́бо спасла́ся вся́ка плоть, но избра́нных ра́ди, и́хже избра́, прекрати́т дни. Тогда́ а́ще кто рече́т вам: се зде Христо́с, или́ се о́нде, не ими́те ве́ры. Воста́нут бо лжехри́сти и лжепроро́цы и дадя́т зна́мения и чудеса́, е́же прельсти́ти, а́ще возмо́жно, и избра́нныя. Вы же блюди́теся, се пре́жде рех вам вся.

Соборное послание Петрова второе, зачало 68

Возлю́бленнии, сие́ уже́ второ́е вам пишу́ посла́ние, в ни́хже возбужда́ю воспомина́нием ваш чи́стый смысл, помяну́ти пре́жде рече́нныя глаго́лы от святы́х проро́к, и Апо́стол ва́ших за́поведь Го́спода и Спа́са. Сие́ пре́жде ве́дяще, я́ко прии́дут в после́дния дни руга́теле, по свои́х по́хотех ходя́ще и глаго́люще: где есть обетова́ние прише́ствия Его́, отне́леже бо отцы́ успо́ша, вся та́ко пребыва́ют от нача́ла созда́ния. Таи́тся бо им сие́ хотя́щым, я́ко небеса́ бе́ша испе́рва, и земля́ от воды́ и водо́ю соста́влена, Бо́жиим сло́вом, и́миже тогда́шний мир, водо́ю потопле́н быв, поги́бе. А ны́нешняя небеса́ и земля́ те́мже Сло́вом сокрове́на суть, огню́ блюдо́ма на день суда́ и поги́бели нечести́вых челове́к. Еди́но же сие́ да не утаи́тся вас, возлю́бленнии, я́ко еди́н день пред Го́сподем я́ко ты́сяща лет, и ты́сяща лет я́ко день еди́н. Не косни́т Госпо́дь обетова́ния, я́коже не́цыи косне́ние мнят, но долготерпи́т на нас, не хотя́ да кто поги́бнет, но да вси в покая́ние прии́дут. Прии́дет же день Госпо́день я́ко тать в нощи́, во́ньже небеса́ у́бо с шу́мом ми́мо и́дут, стихи́и же сжига́емы разоря́тся, земля́ же и я́же на ней дела́ сгоря́т. Сим у́бо всем разоря́емым, ка́цем подоба́ет бы́ти вам во святы́х пребыва́ниих и благоче́стиих, ча́ющым и скоре́е бы́ти жела́ющым прише́ствия Бо́жияго дне, его́же ра́ди небеса́ жего́ма разоря́тся, и стихи́и опаля́емы раста́ются? Но́ва же небесе́ и но́вы земли́ по обетова́нию Его́ ча́ем, в ни́хже пра́вда живе́т. Те́мже, возлю́бленнии, сих ча́юще, потщи́теся нескве́рни и непоро́чни Тому́ обрести́ся в ми́ре, и Го́спода на́шего долготерпе́ние спасе́ние непщу́йте, я́коже и возлю́бленный наш брат Па́вел по да́нней ему́ прему́дрости написа́ вам, я́коже и во всех свои́х посла́ниих, глаго́ля в них о сих, в ни́хже суть неудо́бь разу́мна не́кая, я́же ненауче́ни и неутвержде́ни развраща́ют, я́коже и про́чая Писа́ния, к свое́й поги́бели им. Вы же у́бо, возлю́бленнии, предве́дяще храни́теся, да не ле́стию беззако́нных сведе́ни бы́вше, отпаде́те своего́ утвержде́ния. Но да расте́те во благода́ти и ра́зуме Го́спода на́шего и Спа́са Иису́са Христа́. Тому́ сла́ва и ны́не и в день ве́ка. Ами́нь.

Евангелие от Марка, зачало 61

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: в ты́я дни, по ско́рби той, со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та своего́, и зве́зды бу́дут с небесе́ спа́дающя, и си́лы, я́же на небесе́х, подви́жутся. И тогда́ у́зрят Сы́на Челове́ческаго гряду́ща на о́блацех с си́лою и сла́вою мно́гою. И тогда́ по́слет А́нгелы Своя́ и собере́т избра́нныя Своя́ от четы́рех ветр, от конца́ земли́ до конца́ не́ба. От смоко́вницы же научи́теся при́тчи: егда́ уже́ ве́твие ея́ бу́дет мла́до и израща́ет ли́ствие, ве́дите, я́ко близ есть жа́тва. Та́ко и вы, егда́ сия́ ви́дите быва́юща, ве́дите, я́ко близ есть, при две́рех. Ами́нь глаго́лю вам, я́ко не и́мать прейти́ род сей, до́ндеже вся сия́ бу́дут. Не́бо и земля́ пре́йдут, словеса́ же Моя́ не пре́йдут.

Послание ко евреем, зачало 311Б

Бра́тие, никто́же сам о себе́ прие́млет честь, но зва́нный от Бо́га, я́коже и Ааро́н. Та́ко и Христо́с не Себе́ просла́ви бы́ти первосвяще́нника, но Глаго́лавый к Нему́: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя. Я́коже и и́нде глаго́лет: Ты еси́ свяще́нник во век по чи́ну Мелхиседе́кову. И́же во днех пло́ти Своея́ моле́ния же и моли́твы к Могу́щему спасти́ Его́ от сме́рти с во́плем кре́пким и со слеза́ми прине́с, и услы́шан быв от благогове́инства, а́ще и Сын бя́ше, оба́че навы́че, отону́дуже пострада́, послуша́нию, и соверши́вся бысть всем послу́шающым Его́ вино́вен спасе́ния ве́чнаго, нарече́н от Бо́га Первосвяще́нник по чи́ну Мелхиседе́кову.

Евангелие от Марка, зачало 41

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с и ученицы́ Его́ в Капернау́м, и в дому́ быв, вопроша́ше их: что на пути́ в себе́ помышля́сте? Они́ же молча́ху, друг ко дру́гу бо стяза́шася на пути́, кто есть бо́лий. И сед пригласи́ обана́десяте и глаго́ла им: а́ще кто хо́щет ста́рей бы́ти, да бу́дет всех ме́ньший и всем слуга́. И прии́мь отроча́, поста́ви е́ посреде́ их, и обе́м е́, рече́ им: и́же а́ще еди́но таковы́х отроча́т прии́мет во и́мя Мое́, Мене́ прие́млет, и и́же Мене́ прие́млет, не Мене́ прие́млет, но Посла́вшаго Мя. Отвеща́ Ему́ Иоа́нн, глаго́ля: Учи́телю, ви́дехом не́коего и́менем Твои́м изгоня́ща бе́сы, и́же не хо́дит по нас, и возбрани́хом ему́, я́ко не после́дует нам. Иису́с же рече́: не брани́те ему́, никто́же бо есть, и́же сотвори́т си́лу о и́мени Мое́м, и возмо́жет