Каноны октоиха
Канон октоиха на воскресной Утрени ко Пресвятой Богородице глас 2.
Богородичен глас 2:
О чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ Ма́терь, без му́жа ро́ждшую / и на руку́ нося́щую всю тварь Содержа́щаго; / Бо́жие есть изволе́ние Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.
Канон Пресвятей Богоро́дице, глас 2.
Песнь 1.
Ирмос: Нетре́ну, необы́чну, / немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́, / избра́нный вопия́ше Изра́иль: / Го́сподеви пои́м, я́ко просла́вися.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Невеще́ственная дре́вле ле́ствица, / и стра́нно оледене́вший путь мо́ря, / Твое́ явля́ше Рождество́, Чи́стая, / е́же пое́м вси: я́ко просла́вися.
Си́ла Вы́шняго, Ипоста́сь Соверше́нная, Бо́жия Му́дрость, / вопло́щшися, Пречи́стая, из Тебе́, / к челове́ком бесе́дова: я́ко просла́вися.
Про́йде сквозе́ дверь непрохо́дную, / заключе́нныя утро́бы Твоея́, / пра́вды Со́лнце, Чи́стая, / и мíрови возсия́: я́ко просла́вися.
Пе́снь 3.
Ирмос: Лук сокруши́ся си́льных / держа́вою Твое́ю, Христе́, / и си́лою немощству́ющии препоя́сашася.
И́же вре́мене превы́шший вся́каго, / я́ко вре́менем Творе́ц, / из Тебе́, Де́во, во́лею Младе́нец созда́ся.
Чре́во простра́ннейшее небе́с воспои́м, / и́мже Ада́м на небесе́х ра́дуяся, живе́т.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах Го́споди, / сла́вное Твое́ смотре́ние, / и просла́вих, Человеколю́бче, / непостижи́мую Твою́ си́лу.
Се превознесе́ся Боже́ственная Гора́ до́му Госпо́дня, / превы́шше сил, Богома́терь я́вственнейше.
Зако́нов есте́ственных кроме́, / Еди́на Де́во ро́ждши влады́чествующаго тва́рию, / сподо́билася еси́ Боже́ственнаго зва́ния.
Песнь 5.
Ирмос: Угль Иса́ии проявле́йся, / Со́лнце из де́вственныя утро́бы возсия́, / во тьме заблу́ждшым, / богоразу́мия просвеще́ние да́руя.
О́блацы весе́лия сла́дость кропи́те су́щим на земли́: / я́ко Отроча́ даде́ся, / И́же сый пре́жде век, / от Де́вы вопло́щься Бог наш.
Житию́ и пло́ти мое́й свет возсия́, / и дря́хлость греха́ разруши́: / напосле́док от Де́вы без се́мене вопло́щься Вы́шний.
Песнь 6.
Ирмос: Глас глаго́л моле́бных / от боле́зненныя, Влады́ко, души́ услы́шав, / от лю́тых мя изба́ви: / Еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.
Естество́ челове́ческое рабо́тающее греху́, / Влады́чице Чи́стая, Тобо́ю свобо́ду улучи́: / Твой бо Сын, я́ко а́гнец, за всех закала́ется.
Вопие́м Ти вси, и́стинней Богома́тери, / прогне́вавшыя рабы́ изба́ви: / Еди́на бо дерзнове́ние к Сы́ну и́маши.
Богородичен, глас 2:
Препросла́вленна еси́, Богоро́дице Де́во, пое́м Тя: / Кресто́м бо Сы́на Твоего́ / низложи́ся ад, и смерть умертви́ся, / умерщвле́ннии воста́хом, и живота́ сподо́бихомся: / рай восприя́хом дре́внее наслажде́ние. / Тем благодаря́ще, / славосло́вим, я́ко Держа́внаго, Христа́ Бо́га на́шего, / и Еди́наго Многоми́лостиваго.
Песнь 7.
Ирмос: Вети́и яви́шася о́троцы, любому́дрейшии дре́вле: / от богоприя́тныя бо души́ богосло́вяще, / устна́ми поя́ху: / Пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.
Зря́ще в нощи́ у́бо Иа́ков, / я́ко в гада́нии Бо́га воплоще́нна, / из Тебе́ же све́тлостию яви́ся пою́щим: / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Зна́мения я́же в Тебе́, неизрече́ннаго проявля́я сня́тия, со Иа́ковом бо́рется: / и́мже во́лею соедини́ся челове́ком, Чи́стая: / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Ме́рзок и́же не пропове́дует Тя, Де́вы Сы́на, / Еди́наго от Препе́тыя Тро́ицы несумне́нною ве́рою, / и язы́ком вопия́: / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: О подо́бии зла́те, небре́гше треблаже́ннии ю́ноши, / неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, / среди́ огня́ воспева́ху: / осуществова́нная да пое́т Го́спода вся тварь, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Ви́ден бысть на земли́ Тобо́ю, и с челове́ки поживе́, / И́же бла́гостию несравне́нный и си́лою, / Ему́же пою́ще вси ве́рнии зове́м: / осуществова́нная да пое́т Го́спода вся тварь, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Вои́стинну Тя, Чи́стую пропове́дающе, сла́вим Богоро́дицу: / Ты бо еди́на родила́ еси́ от Тро́ицы воплоще́нна, / Ему́же со Отце́м и Ду́хом вси пое́м: / да пое́т Го́спода вся тварь, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Весь еси́ жела́ние, весь сла́дость, / Сло́ве Бо́жий, Де́вы Сы́не, / Бо́же бого́в, Го́споди, святы́х Пресвяты́й. / Тем Тя вси с ро́ждшею велича́ем.
Жезл кре́пости даде́ся естеству́ тле́нному, / Сло́во Бо́жие во утро́бе Твое́й, Чи́стая: / и сие́ воскреси́, до а́да попо́лзшееся. / Те́мже Тя, Всечи́стая, я́ко Богоро́дицу, велича́ем.
Ю́же изво́лил еси́, Влады́ко, / приими́ ми́лостивно Моли́твенницу, / Ма́терь Твою́, о нас, / и Твоея́ бла́гости вся́ческая испо́лняется: / да Тя вси, я́ко Благоде́теля, велича́ем.
Молитва
Надеждо ненадежных, сило безпомощных, пристанище обуреваемых, покрове напаствуемых, заступление обидимых, хлебоманно, услаждающая алчущих, нектаре небеснаго упокоения жаждущих, Мати преблагословеннаго Бога, преблагословенная и пренепорочная Дево! К Тебе единой прибегаю, к Твоему покрову вседушно преклоняю колена, Владычице. Не презри плача и слез, утехо плачущих! Аще ужасает мя мое недостоинство и окаянство моих грехов, но уверяет мя цельбоносный сей образ, на немже благодать Твою и силу, яко неисчерпаемое море, вижду: слепых прозревших, скачущих хромых, странствующих аки под сению Твоего призрения Матерне упокоенных и по всякому прошению благоизобильствующих: на оных помилования образ взирая, прибегох, слеп сый душевныма очима и хром душевными чувствы. О, свете незаходимый! Просвети и исправи мя: веси всякую мою скорбь, веси всякую беду: не презри моления моего, о Полезнодательнице! Не возгнушайся мене грешнаго, не презри мене сквернаго: вем, яко вся можеши, елика волиши, о добрая надеждо моя, упование мое от сосцу матере моея. К Тебе привержен есмь от чрева матере моея, Тебе оставлен есмь: не остави мене, не отступи от мене ныне, и присно и во веки веков. Аминь.