Паримийник - Святой Великий пост
Паримии в Понедельник третия седмицы Великого поста.
На шестом часе.
Тропа́рь проро́чества, глас 4:
Я́ко не́мощни есмы́, и разсла́блени грехми́, исцели́ сокруше́ния на́ша, Врачу́ душ на́ших, све́дый ум челове́чь, Человеколю́бче.
Слава, и ныне: тойже.
Проки́мен, глас 4: Моли́тва Бо́гу живота́ моего́, / реку́ Бо́гу: Засту́пник мой еси́.
Стих: И́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, си́це жела́ет душа́ моя́ к Тебе́, Бо́же.
Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Го́спода Сил, Того́ освяти́те, и Той бу́дет тебе́ в страх. И а́ще бу́деши упова́я на Него́, бу́дет тебе́ во освяще́ние, а не я́коже о ка́мень претыка́ния преткне́шися, ниже́ я́ко о ка́мень паде́ния; до́мове же Иа́ковли в пру́гле, и в раздо́лии седя́щии во Иерусали́ме. Сего́ ра́ди изнемо́гут в них мно́зи и паду́т, и сокруша́тся, и прибли́жатся, и я́ти бу́дут челове́цы в тверды́ни су́ще. Тогда́ явле́ни бу́дут печатле́ющии зако́н, е́же не учи́тися. И рече́т: пожду́ Бо́га отвра́щшаго лице́ Свое́ от до́му Иа́ковля и упова́я бу́ду Нань. Се аз и де́ти, я́же ми даде́ Бог, и бу́дут зна́мения и чудеса́ в дому́ Изра́илеве от Го́спода Савао́фа, и́же обита́ет на горе́ Сио́н. И а́ще реку́т к вам: изыщи́те чревоволше́бников и от земли́ возглаша́ющих, тщесло́вующих, и́же от чре́ва глаша́ют, не язы́к ли к Бо́гу своему́ взы́щет, что испыту́ют ме́ртвыя о живы́х? Зако́н бо в по́мощь даде́, да реку́т не я́коже сло́во сие́, зань же не леть да́ры дая́ти. И прии́дет на вы жесто́к глад, и бу́дет, егда́ вза́лчете, ско́рбни бу́дете и зло рече́те кня́зю и оте́честву. И воззря́т на не́бо горе́, и на зе́млю ни́зу при́зрят, и се ску́дость те́сна и тьма, скорбь и теснота́, и тьма, я́коже не ви́дети, и не оскуде́ет в тесноте́ сый да́же до вре́мене. Сие́ пре́жде испи́й, ско́ро твори́, страно́ Завуло́ня и земле́ Неффали́мля, и про́чии при мо́ри живу́щии, и обону́ страну́ Иорда́на. Галиле́а язы́ков, лю́дие ходя́щии во тьме ви́деша свет ве́лий; живу́щии во стране́ и се́ни сме́ртней, свет возсия́ет на вы. Мно́жайшыя лю́дие, я́же изве́л еси́ в весе́лии Твое́м, и возвеселя́тся пред Тобо́ю, я́коже веселя́щиися в жа́тву, и я́коже веселя́тся деля́щии коры́сти. Зане́ отя́тся яре́м лежа́й на них, и жезл, и́же на вы́и их, жезл бо истязу́ющих разсы́па Госпо́дь, я́коже в день, и́же на Мадиа́ма. Я́ко вся́кую оде́жду со́бранну ле́стию и ри́зу с примире́нием отдаду́т, и восхотя́т, да бы́ша огне́м сожже́ни бы́ли. Я́ко Отроча́ роди́ся нам, Сын, и даде́ся нам, Его́же нача́льство бысть на ра́ме Его́, и нарица́ется и́мя Его́: вели́ка сове́та А́нгел, Чу́ден, Сове́тник, Бог кре́пкий, Властели́н, Князь ми́ра, Оте́ц бу́дущаго ве́ка. Приведу́ бо мир на кня́зи, мир и здра́вие Ему́. И ве́лие нача́льство Его́, и ми́ра Его́ несть преде́ла на престо́ле Дави́дове и на ца́рстве Его́, испра́вити е́ и заступи́ти Его́ в суде́ и пра́вде, отны́не и до ве́ка, ре́вность Го́спода Савао́фа сотвори́т сия́.
Ис 8:13–22; 9:1–7
Проки́мен, глас 6: Спасе́ние лица́ моего́ / и Бог мой.
Стих: Суди́ ми, Бо́же, и разсуди́ прю мою́.
Понедельник третия седмицы на вечерни.
Проки́мен, глас 4: О Бо́зе похва́лимся весь день, / и о и́мени Твое́м испове́мыся во век.
Стих: Бо́же, уши́ма на́шима услы́шахом, и отцы́ на́ши возвести́ша нам.
1. Бытия́ чте́ние.
Но́е челове́к пра́веден, соверше́н сый в ро́де свое́м, Бо́гу угоди́ Но́е. Роди́ же Но́е три сы́ны, Си́ма, Ха́ма, Иа́фета. Растле́ся же земля́ пред Бо́гом, и напо́лнися земля́ непра́вды. И ви́де Госпо́дь Бог зе́млю, и бе растле́нна, я́ко растли́ вся́ка плоть путь свой на земли́. И рече́ Госпо́дь Бог Но́ю: вре́мя вся́каго челове́ка прии́де пред Мя, я́ко испо́лнися земля́ непра́вды от них, и се Аз погублю́ их и зе́млю. Сотвори́ у́бо себе́ ковче́г от древ негнию́щих четвероуго́льных; гне́зда сотвори́ши в ковче́зе, и посмоли́ши его́ внутрьу́ду и внеу́ду смоло́ю. И та́ко сотвори́ши ковче́г: трех сот лакте́й долгота́ ковче́га, и пяти́десяти лакте́й широта́, и три́десяти лакте́й высота́ его́. Собира́я сво́дом сотвори́ши ковче́г, и в ла́коть сверши́ши его́ свы́ше. Дверь же ковче́га сотвори́ши от страны́, обита́лища двокро́вна и трекро́вна сотвори́ши в нем. Аз же се наведу́ пото́п, во́ду на зе́млю, погуби́ти вся́ку плоть, в не́йже есть дух жи́зни под небесе́м, и ели́ка суть на земли́, сконча́ются. И поста́влю заве́т Мой с тобо́ю; вни́деши же в ковче́г ты и сы́нове твои́, и жена́ твоя́, и жены́ сыно́в твои́х с тобо́ю. И от всех ското́в, и от всех гад, и от всех звере́й, и от вся́кия пло́ти, два два от всех введе́ши в ковче́г, да пита́еши с собо́ю; му́жеский пол и же́нский бу́дут. От всех птиц перна́тых по ро́ду, и от всех ското́в по ро́ду, и от всех гадо́в по́лзающих по земли́ по ро́ду их, два два от всех вни́дут к тебе́, пита́тися с тобо́ю, му́жеский пол и же́нский. Ты же возми́ себе́ от всех бра́шен, я́же и́мате я́сти, и собере́ши к себе́, и бу́дут тебе́ и о́ным бра́шно. И сотвори́ Но́е вся, ели́ка запове́да ему́ Госпо́дь Бог, та́ко сотвори́.
Быт 6:9–22
Проки́мен, глас 6: Помяну́ и́мя Твое́ / во вся́ком ро́де и ро́де.
Стих: Отры́гну се́рдце мое́ сло́во бла́го, глаго́лю аз дела́ моя́ Царе́ви.
2. При́тчей чте́ние.
Сы́не, ты прему́дрость пропове́ждь, да ра́зум послу́шает тебе́. На высо́ких бо крае́х есть, посреде́ же стезь стои́т. При врате́х бо си́льных приседи́т, во вхо́дех же пое́тся. Вас, о челове́цы, молю́, и вдаю́ мой глас сыно́м челове́ческим. Уразуме́йте незло́бивии кова́рство, ненака́заннии же приложи́те се́рдце. Послу́шайте мене́: честна́я бо реку́ и изнесу́ от усте́н пра́вая. Я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой, ме́рзки же пре́до мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва разумева́ющим, и пра́ва обрета́ющим ра́зум. Приими́те наказа́ние, а не сребро́, и ра́зум па́че зла́та искуше́на, избира́йте же ве́дение па́че зла́та чи́ста. Лу́чше бо прему́дрость ка́мений многоце́нных, вся́кое же честно́е недосто́йно ея́ есть. Аз прему́дрость всели́х сове́т и ра́зум, и смысл аз призва́х. Страх Госпо́день ненави́дит непра́вды, досажде́ния же и горды́ни, и пути́ лука́вых, возненави́дех же аз развраще́нныя пути́ злых. Мой сове́т и утвержде́ние, мой ра́зум, моя́ же кре́пость. Мно́ю ца́рие ца́рствуют, и си́льнии пи́шут пра́вду. Мно́ю вельмо́жи велича́ются, и власти́тели мно́ю держа́т зе́млю. Аз лю́бящия мя люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Бога́тство и сла́ва моя́ есть, и стяжа́ние мно́гих и пра́вда. Лу́чше есть плоди́ти мене́ па́че зла́та и ка́мения дра́га; мои́ же плоды́ лу́чше сребра́ избра́нна. В путе́х пра́вды хожду́, и посреде́ стезь оправда́ния живу́. Да разделю́ лю́бящим мя име́ние, и сокро́вища их испо́лню благи́х.
Притч 8:1–21